به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۷ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۶۰۹۵۹
بدون نیاز به حکم حکومتی؛

سرپرستي رئیس​جمهور بدون​محدوديت​زماني

گروه سیاسی: یک حقوقدان و استاد دانشگاه درباره وضعیت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بعد از انتخاب نشدن دانش آشتیانی گفت: رییس جمهوری طبق قانون اساسی رییس هیات وزیران و رییس هیات دولت است و می تواند بدون حکم حکومتی و بدون در نظر گرفتن زمان معینی پست سرپرستی وزارت علوم را بر عهده داشته باشد.
سرپرستي رئیس​جمهور بدون​محدوديت​زماني
نعمت احمدی افزود: هر چند این مورد سابقه نداشته است اما رییس جمهوری به دلیل اینکه هم رای اعتماد از سوی مجلس را دارد و هم منتخب آرای مردم است با توجه به اینکه آشتیانی رای نیاورده است می تواند سرپرستی وزارت علوم را بر عهده بگیرد. این حقوقدان در مورد حساسیت های اعمال شده از جانب مجلس نسبت به وزارت علوم گفت: در گذشته چنین حساسیت هایی نسبت به وزارت ارشاد وجود داشت، اما حالا با توجه به مرکز ثقل بودن دانشجوها و به خصوص پس از حوادثی که در سال 88 به وجود آمد دانشگاه بیش از سایر وزارتخانه‌ها زیر ذره بین مجلس قرار گرفته.

احمدی شروع این اتفاقات را از زمان اعلام بورسیه ها دانست و افزود: اختلافات از زمان اعلام بورسیه ها در زمان فرجی دانا آغاز شد که مشخصا پیدا بود لابی گیری هایی صورت خواهد گرفت. به طوری که شاهد هستیم تاکنون نیز ترکش‌های گزارش بورسیه‌ها وزارت علوم را رها نکرده است و همین باعث انتخاب نشدن گزینه‌های معرفی شده در وزارت علوم است. احمدی سپس در خصوص معرفی معاون علمی فناوری رییس جمهوری از سوی نمایندگان به عنوان گزینه‌ای که مورد قبول مجلس است گفت: این کار اصلا قانونی نیست و نمایندگان نمی توانند وزیر را تعیین کنند، بلکه فقط می توانند فرد پیشنهادی را رد یا تایید کنند.
مرجع : ایسکا نیوز