به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۶۱۰۴۳

توزیع رایگان مکمل‌ آهن در مدارس دخترانه

گروه جامعه: رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت جزییات برنامه‌های مکمل‌یاری ویژه گروه‌های مختلف سنی و جمعیتی را تشریح کرد.
توزیع رایگان مکمل‌ آهن در مدارس دخترانه
دکتر زهرا عبداللهی ضمن اشاره به شایع‌ترین کمبودهای ریزمغذی‌ها در جامعه ایرانی، درباره مکمل‌یاری زنان باردار و کودکان گفت: برنامه مکمل‌یاری از طریق شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور اجرا می‌شود. وی افزود: امسال کار ویژه‌ای برای تامین و تدارک مکمل‌های مورد نیاز انجام شد؛ به طوری که تمام زنان باردار تحت پوشش شبکه بهداشتی درمانی کشور، مکمل‌هایی نظیر قرص آهن، اسیدفولیک و مولتی ویتامین را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

به گفته عبداللهی، جهت رفع نیاز کودکان زیر دو سال نیز قطره آهن و مولتی ویتامین تامین و به صورت رایگان توزیع می‌شود. مکمل یاری در این کودکان جهت جلوگیری از بروز کمبود ویتامین‌های A و D و پیشگیری از کم خونی و کمبود آهن تا 24 ماهگی ادامه یابد.

وی افزود: علاوه بر آن، برنامه مکمل یاری هفتگی آهن را برای دختران دانش آموز داریم که به صورت هفتگی و با همکاری آموزش و پرورش مکمل‌های لازم تهیه و در دبیرستان‌های دخترانه توزیع می‌شود. همچنین در این مدارس نحوه تغذیه صحیح و اینکه چه نکاتی را باید در تغذیه خود برای پیشگیری از کمبود آهن، کم خونی، دیابت و... رعایت کنند آموزش داده می‌شود.

عبداللهی گفت: مکمل یاری با ویتامین D نیز از امسال برای کاهش مشکل کمبود این ویتامین در مدارس دخترانه آغاز شده است. مکمل ویتامین D تهیه و تامین شده و توزیع آن در حال حاضر در 30 دانشگاه علوم پزشکی کشور به اجرا درآمده است. پس از تامین اعتبارات، این برنامه نیز در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
مرجع : ایسنا