کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقاله وارده

نقره داغي، به نام اينترنت همراه اول!

29 آبان 1393 ساعت 13:45


حميد نجف


گروه فناوري: چند ماهي است كه همراه اول خدمات (بسته‌هاي) اينترنتي خود را با حجم و زمان معين، در كنار اينترنت عادي و گران قيمت خود به بازار عرضه كرده است. بسته هايي كه به نسبت قيمت و در مقايسه با قيمتهاي نجومي اينترنت عادي مناسبتر به نظر مي رسد، بسته هايي كه نگارنده هم با خيال آسوده در تاريخ 12 مهر نسبت به فعال كردن يكي از آنها با قيمت 10 هزار تومان اقدام نمودم.

بر طبق رويه جاري اين شركت، همراه اول موظف است، سه روز قبل از پايان زمان و يا حجم بسته اقدام به ارسال پيامك براي مشتريان خود نموده و آنان را نسبت به پايان زمان دوره و يا اتمام حجم بسته آگاه نمايد، اقدامي كه متاسفانه طي چند ماه اخير به دليل مشكلات فني اين شركت به درستي انجام نشد و باعث دردسرها و تحميل هزينه هاي مازاد و نا خواسته به مشتريان اين شركت به ويژه افراد تازه كار، گرديد.

مشترياني كه آسوده خاطر مشغول استفاده از اينترنت بسته اي خود با قيمت معين بودند در حقيقت در بي خبري نسبت به اتمام دوره در حال استفاده از اينترنت عادي همراه اول با قيمتهاي نجومي بودند،هزينه هاي كه به تدريج با رويت قبوض تلفن همراه آنان را شوكه كرد ه بود. اتفاقي كه متاسفانه طي چند ماه اخير به دليل مشكلات فني همراه اول روي داد اين بود كه همراه اول بيشتر مشتريان خود را اززمان پايان و اتمام حجم بسته با خبر نكرد بود تا آنان با آگاهي كامل يا نسبت به تمديد مجدد و يا انصراف اقدام نمايند، امري كه موجب شد ميلياردها تومان هزينه نا خواسته به مشتريان اين شركت تحميل شود، حال سئوال اينجاست:

آيا هزينه هاي ناشي ازسو مديريت، نقص فني و قصور همراه اول را مشتريان بايد بپردازند؟
آيا تحميل اينگونه هزينه هاي نا خواسته به مردم و كسب درآمد ناشي از آن از نظر شرعي، حقوقي و يا حتي انساني صحيح است؟ پيشنهاد نگارنده به مديران ارشد همراه اول اين است كه براي برون رفت از شائبه تحصيل مال نا مشروع، حداقل آن قسمت از هزينه هاي اينترنتي را كه به دليل نارسائيهاي چند ماه اخير بصورت عادي با مردم حساب شده را بر اساس تعرفه بسته اي براي زيان ديده ها محاسبه نماييد، تا نه سيخ بسوزد نه كباب، شايد با اينكار همراه اول بتوانيد ضمن جلوگيري بيشتر از فرار مشتريان خود به سوي رايتل و ايرانسل، آنان را مجددا به آغوش گرم همراه اول باز گرداند.


کد مطلب: 61168

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/61168/نقره-داغي-نام-اينترنت-همراه-اول

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir