به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۰۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۶۱۳۹۰
در افغانستان اتفاق افتاد

حمله خونين انتحاری به يك مسابقه والیبال

گروه بين الملل: یک تروريست انتحاری حداقل 50 نفر را که به تماشای فینال مسابقات والیبال در یکی از شهرستان‌های شرق افغانستان رفته بودند با خود به کام مرگ کشاند.
حمله خونين انتحاری به يك مسابقه والیبال
روز یکشنبه بر اثر سوء‌قصدی انتحاری در افغانستان دست کم 50 نفر از تماشاگران یک مسابقه والیبال کشته شدند. ناظران مسائل افغانستان می‌گویند که چنین سوء‌قصدی از چند ماه پیش تا کنون در نوع خود سابقه نداشته است. به گفته مقامات محلی، این اتفاق در شهرستان "یحیی خیل" در ولایت پکتیکا واقع در شرق افغانستان رخ داده است. سوء‌قصدکننده بمبی را که به همراه داشته در میان صدها تن از تماشاگران بازی فینال مسابقات والیبال منفجر کرده است.

به گفته عطاء‌الله فصلی، معاون والی پکتیکا، مهاجم سوار موتور بوده و با موتور خود به میان جمعیت رفته است. یک سخنگوی مقامات ولایت پکتیکا گفت که دست کم 60 نفر نیز بر اثر انفجار بمب مجروح شده‌اند. بیشتر قربانیان این حادثه غیرنظامی هستند. این واقعه صبح یکشنبه هنگامی رخ داده است که شمار زیادی از تماشاچیان به دیدن مسابقه رفته بودند. تا کنون کسی مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده نگرفته است. در ولایت پکتیکا در میانه ماه ژوئیه نیز دست کم ۸۹ نفر بر اثر انفجار بمب در یک بازار پر رفت وآمد جان خود را از دست دادند.