به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۱
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۶۱۴۴۳

کشف جدید ترين بدافزار جاسوسی در جهان

گروه فناوري: یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیت کامپیو‌تری جهان می‌گوید ویروس سایبری پیچیده‌ای را کشف کرده که در نوع خود کم‌نظیر است.
کشف جدید ترين بدافزار جاسوسی در جهان
شرکت سیمنتک می‌گوید این حفره امنیتی احتمالا توسط یک نهاد دولتی طراحی شده و برای شش سال اهدافی را در سراسر جهان هدف قرار داده است. این بدافزار به نام رجین پس از نفوذ به کامپیو‌تر می‌تواند از صفحات اسکرین شات بگیرد، رمزهای عبور را بدزدد و فایل‌های حذف شده را پیدا کند. گفته می‌شود شبکه‌های کامپیوتری در کشورهای روسیه، عربستان سعودی و ایرلند، بیش از سایر کشورها هدف این بدافزار قرار گرفته‌اند.

این بدافزار به کامپیوتر نهادهای دولتی، شرکت‌های تجاری و اشخاص حقیقی نفوذ کرده است. شرکت سیمنتک، همان شرکتی است که چند سال پیش از گسترش کرم اینترنتی استاکس‌نت خبر داد. ویروسی که تصور می‌شود آمریکا و اسرائیل برای نفوذ به سایت‌های هسته‌ای ایران طراحی کرده بودند. بیشتر اینجا بخوانید.

این شرکت می‌گوید پیچیدگی این بدافزار نشان می‌دهد که یک دستگاه دولتی پشت این پروژه جاسوسی سایبری است. سیان جان، یکی از متخصصان شرکت سیمنتک می‌گوید: با توجه به سطح مهارت طراحان و زمانی که صرف توسعه و طراحی بدافزار شده، به نظر می‌آید یک نهاد دولتی در غرب این ویروس را طراحی کرده باشد.
مرجع : بي بي سي