به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۶۱۴۴۶

ناپديد شدن عجيب دانشجوی کره شمالی

گروه بين الملل: ناپدید شدن یک دانشجوی اهل کره شمالی که پدرش از معتمدان شوهر عمه اعدام شده رهبر کره شمالی بوده ، پلیس فرانسه را به تقلا واداشته است.
ناپديد شدن عجيب دانشجوی کره شمالی
پلیس فرانسه در جستجوی یک دانشجوی جوان اهل کره شمالی که از ۱۵ روز پیش ناپدید شده است. این دانشجو که در شهر پاریس در رشته معماری مشغول به تحصیل بوده و در گزارش‌های پلیس از او با نام "هان" یاد شده، فرزند یکی از افراد مورد اعتماد یانگ سونگ تائک، شوهر عمه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است.کیم جونگ اون در ماه دسامبر سال گذشته شوهر عمه‌اش را به اتهام "خیانت به کشور" به چوبه دار سپرد. برخی رسانه‌ها در آن زمان گزارش دادند که یانگ سونگ تائک توسط سگ‌های گرسنه دریده شده است.

به دستور رهبر کره شمالی پس از آن تمامی شواهد در ارتباط با زندگی خانواده یانگ سونگ تائک از اسناد تاریخی و آرشیو رسانه‌های کره شمالی حذف و از میان برده شد. حال این ظن وجود دارد که در پشت پرونده ناپدید شدن هان در پاریس، سرویس‌های مخفی کره شمالی حضور داشته باشند. پدر هان نیز اخیرا کشته شد. این دانشجوی جوان اوایل ماه نوامبر در فرودگاه پاریس توسط افراد ناشناس ربوده شده است. در این گزارش آمده‌، این افراد سعی داشته‌اند هان را سوار بر هواپیما کرده و به پیونگ یانگ بازگردانند.

خبرگزاری کره جنوبی، "یونهاپ"، به تازگی با استناد به اطلاعات یک منبع آگاه که نامش ذکر نشده، نوشت مأموران اطلاعاتی کره شمالی، هان را در پاریس ربوده‌اند اما وی پیش از رسیدن به فرودگاه موفق به فرار از چنگ مأموران شده است. اما از آن زمان تا کنون هیچ‌اثری از این دانشجو نیست.دولت فرانسه در سال ۲۰۱۱ امکان تحصیل در رشته معماری را در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های معماری در پاریس برای هان و ۹ نفر دیگر فراهم کرد.

به نوشته روزنامه "لو پاریزین" ۹ دانشجوی دیگر نیز در ابتدا همزمان با هان ناپدید اما بعدا پیدا شدند.فرانسه و کره شمالی هیچ رابطه دیپلماتیکی با هم ندارند. با این حال کره شمالی در سال ۲۰۱۲ برای دومین بار، ده دانشجو را برای تحصیل در رشته معماری به فرانسه فرستاد. خبرگزاری "یونهاپ" اواخر ماه اکتبر امسال گزارش داد، کیم جونگ اون در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۱۴ دستور اعدام حدود ۵۰ نفر را صادر کرده و این حکم اجرا شده است. بسیاری از اعدام‌شدگان جزو معتمدان یانگ سونگ تائک، شوهر عمه سابق رهبر کره شمالی بوده‌اند.
مرجع : دويچه وله