به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۶۱۴۵۲

مرتضوی پس از خروج از دادسرا چه گفت؟

گروه سياسي: سعيد مرتضوي به تشریح جزییات جلسه امروز شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت در پرونده تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی پرداخت.
سعید مرتضوی پس از خروج از دادسرا در جمع خبرنگاران در واکنش به صحبت‌های وکیل جمعی از کارگران شاکی در این پرونده مبنی بر صدور قرار کیفری برای مرتضوی گفت: در این پرونده تصمیم نهایی اتخاذ نشده و این امر به ارائه مدارک و مستندات از سوی ما موکول شده است.

وی گفت: آقای بازپرس گزارشی از سازمان بازرسی کل کشور داشتند مبنی بر اینکه چون دیوان عدالت اداری حکم داده که ما نمی‌توانیم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی باشیم، ادامه حضور ما در سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی بوده و همچنین حقوق و مزایایی که در این راستا گرفته‌ایم مصداق تحصیل‌ مال از طریق غیرقانونی است.

وی ادامه داد: من توضیح دادم زمانی که حکم دیوان عدالت اداری قطعیت پیدا کرد مبنی بر اینکه ما نمی‌توانیم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی باشیم، ما به حکم دیوان عدالت تمکین کردیم و دیگر من به عنوان مدیرعامل امضایی نکردم و تصدی نداشتم و ابلاغ هم به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی برای من صادر شد.

مرتضوی اظهار کرد: در قانون برای سرپرست سازمان تامین اجتماعی شرایطی تعیین نشده است و به مدت 6 ماه ما می‌توانستیم سرپرست سازمان باشیم. قبل از انقضای 6 ماه نیز دولت عوض شد و ما مسئولیت را تحویل دادیم. لذا اصلا بحث خلاف قانونی انجام نشده است که اگر حقوق و مزایایی گرفته باشیم، تصرف غیرقانونی محسوب شود.

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: علاوه بر این موارد من به بازپرس توضیحی دادم مبنی بر اینکه کل حقوق و مزایای من بر اساس مصوبه هیات امنا 68 میلیون تومان بود که ظاهرا آقای وزیر جدید نامه نوشته بودند و از آن جلوگیری کردند و اصلا به من حقوق و مزایایی پرداخت نشده است که بخواهم آن را پس بدهم.