به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۶۱۴۹۵
روزنامه شرق در یک نگاه

صدور قرار 2‌میلیارد تومانی برای مرتضوی

گروه سیاسی: روزنامه شرق در صفحه نخست شماره روز سه شنبه تیترهای تمدید امید و نه چرخش سانتریفیوژ متوقف می شود نه چرخ زندگی مردم را بررسی کرد.
صدور قرار 2‌میلیارد تومانی برای مرتضوی
این روزنامه تیتر یک را به موضوع تمدید امید اختصاص داد و نوشت: مهلت سوم آذر به پایان رسید و مذاکرات تمدید شد. توافق ژنو تا 10 تیرماه تمدید شد. از نقطه جوش هسته‌ای گذشتیم، اما دود سفیدی از هتل کوبورگ برنخاست، ولی توافق نهایی شاید وقتی دیگر به دست آید. دو، سه، چهار یا هفت ماه دیگر زمان لازم است تا درباره نتایج تمدید امید به قضاوت نشست.

روزنامه شرق به عنوان نه چرخش سانتریفیوژ متوقف می‌شود نه چرخ زندگی مردم اشاره کرد. حسن روحانی رییس جمهوری در یک گفت وگوی تلویزیونی گفت: سانتریفیوژها هرگز متوقف نمی‌شوند، چرخ زندگی مردم نیز بهتر خواهد چرخید. رییس شورای عالی امنیت ملی با قدردانی از حضور مردم در صحنه و پیگیری مستمر و لحظه به لحظه مسال مهم کشور، اظهار داشت: هر چه ما موفقیت داریم در سایه حضور مردم، اجماع ملی و حمایت های مقام معظم رهبری است.

این روزنامه در خبری کنگره جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام را برجسته کرد و نوشت: دومین روز از کنگره جهانی جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در قم برگزار شد. آیت الله محمد علی تسخیری گفت: پدیده تکفیر یک عامل داخلی در میان مسلمانان دارد که با کمک عوامل خارجی رشد یافته است. وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره جهانی بررسی مشکل عظیم تکفیری‌ها است، افزود: یکی از مهمترین اهداف اقدامات گروه‌های تکفیری جدا کردن ملت‌های مسلمان از یکدیگر است.

صدور قرار 2 میلیارد تومانی برای مرتضوی تیتر دیگر روزنامه شرق است. دیروز بازپرس دادسرای، شعبه 15 کارکنان دولت، برای سعید مرتضوی، قرار کفالت 2 میلیارد تومانی صادر کرد. این در حالی است که دهم شهریور هم برای پرونده کهریزک قرار کفالت سه میلیارد تومانی صادر کرده بود.