به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۶۱۶۶۰
آیت‌الله امامی کاشانی:

کشورهای 1+5 مجبورند با ایران کنار بیایند

گروه سیاسی: امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته ای کشورمان با 1+5 در وین گفت: پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان رهبر معظم انقلاب و مردم هستند و به همین دلیل آنها مجبورند با ایران کنار بیایند.
کشورهای 1+5 مجبورند با ایران کنار بیایند
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: استکبار به معنی خودبزرگ‌بینی است و ما این خودبزرگ‌بینی را در ژست اعضای 1+5 هم می‌بینیم. خدا را شکر تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی، وزیر محترم خارجه و همراهان ایشان از نظر متانت و قدرت بیان جوری حرکت کرده‌اند که سیاست‌های ایران برای دنیا روشن شد و میلیاردها ملت روی زمین فهمیدند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و متوجه شدند که منطق جمهوری اسلامی منطقی است که سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند.

امامی کاشانی با بیان این‌که طبق منطق کشورها باید از نظر انرژی هسته‌ای نیازهای خود را برآورده کنند تأکید کرد: همه کشورها باید به حقوق خود دست بیابند و استیفای حق وظیفه‌ای است که برای جهان بشریت و جمهوری اسلامی ایران مبنا و اصل است. همچنین مبنای ما بر اساس اصل اسلام است و منادی تفکر اسلامی نیز قانون اساسی و مقام معظم رهبری و ولایت فقیه است. ما چنین کشور منسجم و متحدی را داریم که زیر خیمه ولایت فقیه، مردم، مجلس و رهبری همگی یک حرف متحد را می‌زنند.

وی گفت: تیم مذاکره‌کننده ما نیز به پشتوانه تفکر دینی کشور جلو رفته است، بنابراین آن‌ها (1+5) مجبور است با ایران کنار بیاید و نمی‌تواند ایران را به زانو دربیاورند زیرا ملت ما با قدرت هیچ‌گاه تسلیم زور و زیاده‌خواهی دشمن نخواهد شد. امام کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن حمله به بیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم گفت: این حرکات ناشی از توأم شدن انحراف در اسلام با استکبار است.

وی با اشاره به اینکه ریشه تفکر تکفیری به عصر امیرالمؤمنین(ع) و خوارج نهروان باز می‌گردد، اظهار داشت: تقویت این تعصب و جهل و انحراف از اسلام رشد کرد و وهابیت شکل گرفت. آنها در همان زمان با قدرتی که در عربستان سعودی بنیانگذار حکومت آل سعود است همراه شدند و این تفکر به عربستان و سپس به مصر رفت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شرک دانستن زیارت اهل بیت(ع) از سوی تفکر وهابی یادآور شد: کسی که یک سنی واقعی باشد با حرم اهل بیت(ع) و زیارت قبور سلفا مخالف نیست اما امروز سعودی‌ها این را دنبال می‌کنند. وی بر همین اساس به تشکیل همایش شناخت جریان تکفیری در قم با حضور مراجع معظم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری هم در این زمینه مطالب بسیار ارزنده‌ای مطرح کرده‌اند.

آیت‌الله امامی کاشانی با تأکید بر اینکه باید این تفکر تکفیری در کشورهای اسلامی تبیین شود و این وظیفه حوزه‌های علمی شیعه و سنی است، افزود: حرکت این تفکر منحرف از اسلام که توأم با استکبار شده است، را در فلسطین یا در حمله به بیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم می‌بینیم.

همچنین امامی کاشانی بخش دیگری از خطبه‌های خود را به بحث لزوم امیدوار بودن و خوش‌بینی به آینده اختصاص داد و خاطرنشان کرد: امید به آینده و خوش‌بین بودن به زندگی آینده انسان قدرت می‌دهد. وی ادامه داد: طبق آیات و روایات ما نباید در کارهای خود فال بد بزنیم، زیرا امیدمان به آینده کاهش می‌یابد و دیگر کارهای را با اراده و قدرت انجام نمی‌دهیم، بنابراین باید در کارها از خدا کمک بخواهیم و اجازه ندهیم که مسائل ما را نسبت به آینده بدبین و دلسرد کنند.