به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۶۱۷۰۰

امنیت شغلی خبرنگار با روزنامه‌های یکساله؟

گروه فرهنگي: سیروس علی‌نژاد می‌گوید با روزنامه‌هایی که یک سال هم عمر نمی‌کنند، امنیت شغلی خبرنگار و ویراستار معنی ندارد.
امنیت شغلی خبرنگار با روزنامه‌های یکساله؟
اين روزنامه‌نگار پیشکسوت - در نشست هم‌اندیشیِ «ویرایش در مطبوعات» که در شرکت انتشارات فنی ایران برگزار شد، گفت: با روزنامه‌هایی که یک سال هم عمر نمی‌کنند، امنیت شغلیِ خبرنگار و ویراستار معنی ندارد. امنیت شغلی برای زمانی است که وضعیت باثباتی وجود داشته باشد. وقتی عمر نشریه به این کوتاهی باشد، نمی‌توان انتظار امنیت شغلی داشت.علی‌نژاد در ادامه با تأکید بر اهمیت وجود مدیران مطبوعاتیِ موفق گفت: همیشه بنّا و کاشی‌کار هست، اما شاه عباس نیست که مسجد بسازد. اگر ما مدیران مطبوعات نداشته باشیم که مانیفست داشته باشند، بقیه قضایا هم صورت نمی‌گیرد. مدیر انتشارات فرانکلین آدم‌ها را که می‌دید آن‌ها را می‌شناخت و می‌دانست که باید هر کدام از آن‌ها را بر سر چه کاری بگذارد.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت سپس با تأکید بر اینکه امروز ویرایش مطبوعاتی از ویرایش کتاب مهمتر است، گفت: مطبوعاتِ ما در حال حاضر بیشتر از کتاب به ویراستار احتیاج دارند. چون نویسنده‌های کتاب‌ها با زبان آشنا هستند و ویرایش آثارشان با یک ویرایش صوری انجام می‌شود، اما در مطبوعات به خاطر فقری که وجود دارد، این‌طور نیست. او همچنین اضافه کرد: این روزها در مطبوعات گفت‌وگوهای بسیاری می‌بینیم، اما یکی از آن‌ها به صورت درستی تهیه نشده است. گفت‌وگو باید چالاک باشد و بین روزنامه‌نگار و گفت‌وگوشونده چنان فضایی به وجود بیاید که مخاطب حاصلش را مثل حلوا بخورد. الآن این اتفاق نمی‌افتد.


نشست هم‌اندیشیِ «ویرایش در مطبوعات» با حضور حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی)، علی‌اکبر قاضی‌زاده، احمد میرعابدینی، فریدون عموزاده خلیلی، علی صلح‌جو، حمیدرضا ابک، هومن عباسپور و جمعی از فعالان حوزه ویراستاری و مطبوعات برگزار شد.
مرجع : ایسنا