کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افتخار علی رهبری به اسم «حسین علیزاده»

ایسنا , 9 آذر 1393 ساعت 12:51

گروه فرهنگ و هنر: علی رهبری(رهبر ارکستر ایرانی ساکن وین) در یادداشتی اقدام حسین علیزاده برای رد نشان شوالیه را تحسین کرد و گفت که به عنوان یک ایرانی به اسم حسین علیزاده افتخار می‌کند.


در این یادداشت آمده است:
«جناب آقای حسین علیزاده‌ی عزیزم
شما باعث افتخار همه‌ی ما ایرانیان، چه در داخل و چه در خارج از کشور هستید و این اولین باری نیست که من به عنوان یک ایرانی به اسم حسین علیزاده افتخار می‌کنم. بنده همیشه دورادور طی این ۴۰ سال گذشته در جریان موفقیت‌های بزرگ شما بوده‌ام. به خاطر دارم، حدود ۲۰ سال پیش که در اپرای ملی لندن به عنوان رهبر ارکستر کار می‌کردم، هنگام تمرین یکی از خواننده‌های معروف انگلیسی از من پرسید که آیا شما با آقای علیزاده و آثار ایشان آشنا هستید؟ و همچنین به مدح و تمجید از آثار و ارزش هنری کار جنابعالی برای خوانندگان دیگر انگلیسی پرداخت. آن لحظه با غرور به خود بالیدم که البته این اتفاق در مواردی در چند کشور دیگر نیز پیش آمد.

گذشته از احترام حرفه‌ای، بنده از اعماق وجودم از نظر شخصیتی و انسانی هم برای شما ارزش و احترام بسیاری قائل هستم و خواهم بود. به خوبی به خاطر دارم، هنگامی که نوای زیبای تمرین تار جنابعالی رنگ‌آمیز و عطرآگین فضای راهروهای هنرستان موسیقی و تسلی‌بخش خاطر و آرامش روح و جان من بود. وقتی که من و خواهرم، فرشته صبح‌ها از دوردست راهی هنرستان می‌شدیم، خواهرم که افتخار همکلاسی بودن با جنابعالی را داشتند٬ به کرات در بین راه از محسنات جنابعالی به عنوان یک هنرمند واقعی، با فرهنگ و بااخلاق یاد می‌کردند. لحظاتی قبل در تماسی تلفنی با خواهرم که در دانشگاه وین مشغول به تدریس هستند، ایشان را از تصمیم جنابعالی برای رد نشان شوالیه مطلع کردم؛ ایشان با شادمانی این تصمیم مهم و تاریخی جنابعالی را ستایش کردند و البته ضمن عرض تبریک، این تصمیم را دور از انتظار ندانستند.

توماس برنارد، نویسنده‌ی معروف اتریشی می‌گوید که جنس شخصیت انسانها از سن ۱۸ سالگی به بعد، مرتب تکثیر می‌شود؛ به این معنی که خوب، بهتر و بد، بدتر می‌شود. در مورد جناب علیزاده‌ی عزیز هم باید بگویم که ایشان پیش از این خیلی خوب بودند و حالا خیلی هم بهتر شده‌اند. بنده شخصا امید زیادی دارم که این قدرت بزرگی که خداوند متعال به شما هدیه کرده است، در راه بهبود وضع موسیقی و هنرمندان ایرانی بکار گرفته خواهد شد. شادی، موفقیت و سلامتی روزافزون را برای جنابعالی و خانواده‌ی محترم آرزومندم.

با احترام
علی رهبری؛ وین اتریش»

چندی پیش که خبر اهدای نشان شوالیه از سوی دولت فرانسه به حسین علیزاده اعلام شد، علی رهبری با انتشار نامه‌ای که در اختیار بخش موسیقی ایسنا قرار داد، از حسین علیزاده خواست تا درباره‌ی دریافت نشان شوالیه تأمل بیشتری کند. حسین علیزاده نیز صبح 8 آذر انصراف خود را از دریافت نشان «شوالیه» از دولت و سفارت فرانسه اعلام کرد و گفت که به «حسین علیزاده» بودن قناعت می‌کند.

در کارنامه‌ی علی رهبری این موارد به چشم می‌خورد: برنده‌ی مدال نقره‌ی مسابقات جهانی رهبری ارکستر برای ایران در سوئیس، برنده‌ی مدال طلای مسابقات جهانی رهبری ارکستر برای ایران در فرانسه، رهبری بیش از 120 ارکستر در سراسر جهان از جمله برلین، وین، پاریس، لندن، توکیو و تورونتو، مدیر هنری ارکسترهای سمفونیک در بروکسل، پراگ، مالاگا و زاگرب، انتشار بیش از 200 آلبوم در بازارهای بین‌المللی از جمله آثار شش آهنگساز ایرانی، صاحب بالاترین نشان هنری از کشورهای اسپانیا، بلژیک و جمهوری چک. او در سال 1383 رهبر ارکستر سمفونیک تهران بود.


کد مطلب: 61847

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/61847/افتخار-علی-رهبری-اسم-حسین-علیزاده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir