به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۹
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۹ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۶۱۸۹۱
سوریه با آن تمدن شکوفايش به ویرانه تبدیل شده

اردوغان: اسد سوریه را با بمباران نابود کرد

گروه بين الملل: رییس‌جمهور ترکیه گفت: بهترین راه برای پایان دادن به بحران سوریه اعزام نیروی زمینی به این کشور و سرنگونی حکومت بشار اسد است.
اردوغان: اسد سوریه را با بمباران نابود کرد
به گزارش عصر ايران، رجب طیب اردوغان که در یک مراسم فرهنگی در یک هتل در آنکارا سخن می گفت با انتقاد از رویکرد جامعه جهانی در قبال سوریه گفت: سوریه حقیقتا یک کشور با تمدن و با سابقه فرهنگی غنی است اما بشار اسد با بمباران کشور خود همه چیز را نابود کرده است.

اردوغان در ادامه افزود: من آدم صریحی هستم و صراحت لهجه دارم و حرفی را که درست می دانم بیان می کنم. حکومت سوریه یک حکومت تروریستی است. همه می پرسند اگر حکومت سوریه سرنگون شود چه جایگزینی برای آن وجود دارد؟ آیا گروه های تروریستی جایگزین می‌شوند؟ پاسخ من بسیار ساده است. مگر ما به دموکراسی معتقد نیستیم. اگر بشار اسد برود هر که را که مردم سوریه می خواهند باید جایگزین او شود.

اردوغان در ادامه افزود: "چرا به بشار اسد این قدر اعتماد دارید. اگر او رهبر خوبی بود کشورش را درست اداره می کرد و امروز سوریه در چنین وضعی نبود. سوریه هم اکنون با آن تاریخ طولانی و تمدن شکوفا و غنی تبدیل به ویرانه ای شده است. بشار اسد با بمباران کشور خودش آن را نابود کرده است. بشار اسد بر سر یک جنگ مذهبی سوریه را به حال امروز در آورد. پدر او (حافظ اسد) هم 30 سال پیش بیش از 30 هزار نفر از مردم خود را در شهر حمص کشتار کرد.

رییس جمهور ترکیه افزود: "بشار اسد هم تا کنون بیش از 300 هزار نفر از مردم خود را کشته است. آیا ما می توانیم از مردمی که به دست اسد کشتار می شوند بپرسیم که اگر بشار اسد برود چه حکومتی می خواهد بیاید؟ اردوغان در ادامه با دفاع از ارسال نیروی زمینی به سوریه به عنوان تنها راه حل بحران این کشور گفت: من بارها گفته ام و بار دیگر اینجا تکرار می کنم، تنها راه حفاظت از جان غیر نظامی ها در سوریه اعلام یک منطقه پرواز ممنوع در این کشور است. اگر منطقه حفاظت شده و پرواز ممنوع در سوریه ایجاد نشود بحران این کشور حل نخواهد شد.