به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۹ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۶۱۹۰۲

علم‌الهدی: بی‌بصریت‌ها خطرناکند

گروه سياسي: امام جمعه مشهد به نامه علی مطهری پاسخ داد.
علم‌الهدی: بی‌بصریت‌ها خطرناکند
به گزارش نسیم، آیت‌الله علم‌الهدی در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: کسانی که احساس مسئولیت می‌کنند باید بصیرت داشته باشند اما عده‌ای احساس مسئولیت می‌کنند اما بصیرت ندارند که این دسته از افراد، خطرناک هستند و راه را اشتباه می‌روند. کسی که بصیرت دارد باید قدم خود را در ادامه قدم‌های رهبری بگذارد و دنباله‌رو رهبری باشد.

وی در خصوص نامه اخیر علی مطهری گفت: در این زمینه باید بگویم خبرگان ناظر بر عملکرد رهبری نیست بلکه ناظر بر حفظ شرایط ولایت در رهبری است. نظارت بر شرایط، غیر از نظارت بر عملکرد رهبری است، رهبری خودشان ولی و خبرگان هم مولی‌علیه آن هستند، مولی‌علیه که ناظر ولی نمی‌شود. اصل قانون اساسی نیز همین را تایید می‌کند که خبرگان برای انتخاب رهبری انتخاب می‌شوند و تمام وظایف را خودشان باید تصویب کنند، و لذا نظارت بر شرایط است و نه عملکرد.

امام جمعه مشهد در خصوص اینکه علی مطهری موضوعات مربوط به 21 بهمن 57 پیرامون حضور مردم در خیابان‌ها و اینکه دستور به امام(ره) رسیده را شایعه دانسته، نیز گفت: دیوار حاشا بلند است و آنها می‌خواهند انکار کنند؛ زمانی‌که ما خدمت حضرت آیت‌الله مطهری رسیدیم، سن مطهری کم بود و علی مطهری بچه مدرسه‌ای بود.

علم‌الهدی اظهار داشت: مسئله فتنه، یک مسئله شخصی نیست که ما آن را بگذاریم کنار. در راهپیمایی 22 خرداد، چندین نفر کشته شدند و این راهپیمایی مجوز قانونی نداشته است، کسی سبب این کشتار بوده که راهپیمایی را به راه انداخته است و باید محاکمه شود. مردم در روز 9 دی ثابت کردند که از جریان ولایت و رهبری جدا نمی‌شوند و جریان رهبری آمیخته با حرکت ملی بین این مردم است. بصیرت مردم از سال 88 به بعد افزایش چشمگیری یافته و مردم در حال رشد در این بستر هستند.