به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۹ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۶۱۹۲۴
اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن فوتسال

بهترين‌هاي فوتبال آسيا در سال 2014

گروه ورزشي: مراسم انتخاب بهترین‌های سال آسیا در سال 2014 درحالی امروز برگزار شد که اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن فوتسال سال قاره‌کهن شد اما تیم ایران جایزه بازی جوانمردانه و فغانی عنوان بهترین داور را کسب نکردند.
بهترين‌هاي فوتبال آسيا در سال 2014
مراسم انتخاب برترین‌های سال 2014 آسیا امروز یکشنبه در شهر مانیل فیلیپین درحالی برگزار شد که فوتبال ایران در سه بخش کاندیدای کسب جایزه بود که در این بین اصغر حسن‌زاده به عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا انتخاب شد اما تیم ملی ایران و علیرضا فغانی نتوانست در دو بخش جایزه جوانمردانه و بهترین داور، عنوانی را از آن خود کنند. اسامی نفرات برتر این انتخابات به شرح زیر است:

جایزه الماس AFC
در اولین بخش این مراسم "جون جی اوگارا" که رئیس افتخاری اتحادیه فوتبال ژاپن است، جایزه الماس AFC که بالاترین نشان برای فعالیت‌های فردی در فوتبال آسیا است را دریافت کرد.

توسعه فوتبال
مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، جایزه توسعه فوتبال در سال 2014 را به قطر اهدا کردند.

برترین فدراسیون سال آسیا
فدراسیون فوتبال ژاپن بالاتر از فدراسیون‌های کره‌شمالی و قرقیزستان جایزه بهترین فدراسیون سال آسیا را بدست آورد.

فدراسیون برتر در بخش پایه
کشورهای هند، فیلیپین و تاجیکستان برنده جایزه فوتبال پایه در مراسم سالانه AFC شدند.

برترین تیم سال در بخش مردان
کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ملی فوتبال فلسطین را درحالی به عنوان برترین تیم ملی سال آسیا انتخاب کرد که این تیم قهرمان مسابقات چلنج کاپ سال 2014 شده بود. تیم نوجوانان کره‌شمالی قهرمانی این رده و تیم جوانان قطر قهرمان این رده در آسیا، رقبای این کشور بودند.

برترین تیم سال در بخش زنان
تیم فوتبال زنان ژاپن برترین تیم زنان در سال 2014 آسیا شد.

تیم ملی فوتبال فلسطین

جایزه بازی جوانمردانه
تیم فوتبال کره‌جنوبی عنوان بازی جوانمردانه را درحالی به خود اختصاص داد که در این بخش نام تیم ایران جزو کاندیداهای نهایی قرار داشت. ژاپن در این بخش دوم شد و ایران در رده سوم قرار گرفت.

بازیکن جوان سال آسیا
"ناهومی کاواسومی" از ژاپن بهترین بازیکن جوان سال آسیا شد.

بهترین مربی مرد سال آسیا
"تونی پوپویچا" از استرالیا که توانست تیم وسترن سیدنی را به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2014 برساند، به عنوان مربی سال آسیا انتخاب شد. "محمود جمال" از اردن که سرمربی تیم ملی فلسطین قهرمان چلنج کاپ بود و "نوریو ساساکی" از ژاپن سرمربی تیم بانوان ژاپن، قهرمان آسیا، رقیبان این مربی استرالیایی بودند.

بهترین مربی زن سال آسیا
"آساکو تاکموتو" از ژاپن به عنوان بهترین مربی زن سال فوتبال آسیا انتخاب شد. رقبای او چائو هونگ  از چین و سراسونگویان از تایلند بودند.

حسن‌زاده بهترین بازیکن فوتسال سال
اصغر حسن‌زاده به عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا انتخاب شد.

ژاپن بهترین تیم فوتسال آسیا
تیم فوتسال ژاپن هم به عنوان بهترین تیم فوتسال آسیا را از آن خود کرد.

بهترین بازیکن خارجی سال آسیا
"آساموا ژیان" بازیکن غنایی تیم فوتبال العین امارات بهترین بازیکن خارجی سال 2014 شد.

وسترن سدنی بهترین تیم شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا از بین 3 تیم القادسیه کویت، وسترن سیدنی استرالیا و HTTU ترکمنستان، تیم وسترن سیدنی استرالیا، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا را به عنوان بهترین تیم انتخاب کرد.

ایرماتوف بالاتر از فغانی
از میان "روشن ایرماتوف" از ازبکستان که رکورد 9 قضاوت در جام جهانی را دارد، "علیرضا فغانی" از ایران که در جام جهانی حضور داشت و "نواف شکرالله" از بحرین، ایرماتوف به عنوان بهترین داور سال آسیا انتخاب شد.

بهترین داور زن آسیا از مالزی
"ریتا گانی" از مالزی بالاتر از "پانیپار کامنوئنگ" از تایلند و "ساچیکو یاماگیشی" از ژاپن عنوان بهترین داور زن سال آسیا را به خود اختصاص داد.

یک استرالیایی، بهترین بازیکن زن آسیا
"کاترینا گوری" از استرالیا با پست سرگذاشتن ناهومی کاواسومی و "آیا میاما" از ژاپن عنوان بهترین بانوی فوتبالیست سال آسیا را به خود اختصاص داد.

یک عربستانی، بهترین بازیکن مرد آسیا
"ناصر الشمرانی" از عربستان با پشت سرگذاشتن "اسماعیل احمد" از امارات و "خلفان ابراهیم" از قطر بهترین بازیکن سال آسیا شد.