به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۶۱۹۶۵
آرمان در یک نگاه

ساختار مجلس تغییر می‌کند

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز دوشنبه به بازتاب عنوان های موضوع ساختار مجلس تغییر می کند،تفاوت زیادی بین معین و فرهادی نیست و بخشی از پارازیت ها در کنترل ما نیست پرداخت.
ساختار مجلس تغییر می‌کند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع ساختار مجلس تغییر می‌کند، اختصاص داد و نوشت: در روزهای گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس، مباحثی را شروع کردند که در صورت نهایی شدن تحولی بزرگ در نظام پارلمانی ایران ایجاد خواهد کرد. طرحی که نمایندگان مجلس دیروز یک فوریت آن را تصویب کردند، طرحی است که براساس آن، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه به صورت استانی برگزار خواهد شد. طرحی که پیش از این بارها و بارها در مجالس مختلف مطرح شده اما هیچ گاه به مرحله تصویب نمایندگان نرسیده است.

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان تفاوت زیادی بین معین و فرهادی نیست، پرداخت: آیت الله هاشمی هنگام معرفی اعضای کابینه اول خود به مجلس ضمن معرفی دکتر معین به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، نظر خود را درباره دکتر فرهادی اعلام کرد. در گزیده سخنان ایشان در سال 1368 آمده است:انتخاب آقای دکتر معین به عنوان وزیر فرهنگ و آموزش عالی، به این دلیل نبود که ما از آقای دکتر فرهادی ناراضی بودیم...من فکر می‌کنم بین آقای دکتر فرهادی و دکتر معین زیاد تفاوتی وجود نداشته باشد. ضمن اینکه قاعدتا دوستان آقای دکتر فرهادی با دکتر معین هم کاری خواهند کرد.

این روزنامه با انتخاب موضوع بخشی از پارازیت‌ها در کنترل ما نیست، نوشت: محمود واعظی وزیر ارتباطات اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا فعالیت‌هایی که در حوزه پارازیت صورت می‌گیرد، مضر نباشد. او ادامه داد: به هر حال پارازیت‌ها اگر از حد مشخصی بیشتر شوند می‌توانند مضراتی را به دنبال داشته باشند که البته برخی از بخش‌های این پارازیت‌ها تحت نظارت ما نیست و برای آن که بتوان آنها را کنترل کرد، لازم است که این بخش‌ها تحت نظارت ما دربیایند.

بازار ارز در تب و تاب، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. نرخ ارز که در ماه‌های گذشته در بازار آزاد همواره روند ثابتی را طی می‌کرد در یکی دو روز اخیر با نوسانات تندی مواجه شد به گونه‌ای که قیمت ها در روز شنبه حدفاصل میدان فردوسی تا چهارراه استانبول پس از مدت‌ها روند افزایشی زیادی را تجربه کرد. البته تمام این اتفاقات در حالی رخ داد که ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی روز چهارشنبه هفته گذشته پیش بینی کرد که با ورود ارز حاصل از توافقات وین نرخ دلار با کاهش بیشتری در بازار همراه شود.