به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۶۲۰۴۰
آغاز دور برگشت ليگ برتر ايران؛

نفت تهران پرسپوليس را برد و به صدر آمد

گروه ورزشي: تیم فوتبال پرسپولیس در هفته شانزدهم لیگ برتر در شرایطی برابر تیم نفت تهران تن به شکست داد که دو دروازه بان روی این گل نقش مستقیم داشتند.
نفت تهران پرسپوليس را برد و به صدر آمد
نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران از امروز دوشنبه و با دیدار تیم‌های نفت و پرسپولیس از ساعت 14:30 در ورزشگاه تختی آغاز شد که این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود نفت اتمام رسید. غلامرضا رضایی در دقیقه 42 و مطهری (92) برای نفت و محمد عباس زاده در دقیقه 77 برای پرسپولیس گلزنی کرد.

نیمه نخست این بازی کیفیت چندانی نداشت و دو تیم حتی نتوانستند به صورت جدی دروازه همدیگر را تهدید کنند. پرسپولیس که چندین بازیکن اصلی خود از جمله محمد نوری، محسن بنگر، امید عالیشاه و رضا حقیقی را در اختیار نداشت، بیشتر روی پاس‌های پشت دفاع و در عمق برنامه داشت تا از این طریق رضا خالقی‌فر و رضا طارمی را در موقعیت گل قرار دهد.

تنها فرصت خوب پرسپولیس در نیمه نخست در دقیقه 30 و با پاس رو به جلوی طارمی به دست آمد ولی خالقی فر به این توپ نرسید تا بتواند از آن استفاده کند.

تیم نفت هم که روی ضربات ایستگاهی و ارسال از کناره‌ها تمرکز کرده بود، یک بار در دقیقه 35 با ضربه سر امین حاج محمدی می‌توانست دروازه پرسپولیس را باز کند که نیلسون مانع گلزنی این بازیکن شد.

در نهایت غلامرضا رضایی که سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارد، در دقیقه 42 و در حالی که به نظر می‌رسید روی میثم حسینی مدافع پرسپولیس خطا کرده است، صاحب یک موقعیت شد و درون محوطه جریمه توپ را وارد دروازه سرخپوشان کرد.

نیمه دوم با حملات ناگهانی و غیر قابل پیش بینی آغاز شد. در دقیقه 46 غلامرضا رضایی باز هم فرصت داشت تا دروازه پرسپولیس را باز کند ولی شوت ضعیف او توسط مدافعان پرسپولیس دفع شد. دو دقیقه بعد این وحید امیری بود که در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان پرسپولیس قرار گرفت ولی نیلسون مانع گلزنی دوباره نفت شد.

در ادامه، بازی سرعت زیادی نداشت و مجددا از کیفیت حملات دو تیم کاسته شد. حمید درخشان در 20 دقیقه پایانی بازی محمد عباس زاده را به جای احمد نوراللهی وارد زمین کرد. همین تعویض چند دقیقه بعد نتیجه داد تا عباس زاده بتواند گل تساوی را به ثمر برساند. پایه گذار این گل رضا طارمی بود که با حرکتش از سمت راست محوطه جریمه تیم نفت و پاس به بیرون عباس زاده را در موقعیت گل قرار داد.

در حالی که داور مسابقه برای این دیدار سه دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود، پرسپولیس در دقیقه 92 گل دوم را روی اشتباه مدافع و دروازه بانش دریافت کرد. در این صحنه بیرانوند دروازه بان نفت تهران در یک شروع مجدد خوب توپ را به پشت محوطه جریمه پرسپولیس ارسال کرد که اشتباه اومانیا و خروج نابجای نیلسون این فرصت را به امیرارسلان مطهری داد تا با ضربه سر، توپ را از بالای دستان نیلسون جلو آمده وارد دروازه کند.

تیم فوتبال پرسپولیس با این شکست ششمین باخت خود در فصل چهاردهم را پذیرفت و با 22 امتیاز در رده هفتم باقی ماند و نفت تهران با 30 امتیاز و یک بازی بیشتر در صدر جدول قرار گرفت.

سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ۱۸:۲۸
واقعا داوريها شرم اوره. گل اول نفتو ادم نابينا هم ميديد كه خطا بود!!!! (266688)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ۱۹:۴۲
یعنی به اینها هم میشه گفت دروازبان!!! (266712)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ۲۰:۲۵
پرسپولیس ببره ببازه باز هم سرور تمام تیمهای لیگ برتره (266736)
فرزدق شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ۲۰:۵۰
بازیکنان استقلال و پرسپولیس فقط به پول فکر می کنند و عرق و تعصبی به باشگاه خود ندارند. (266743)
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ۲۲:۱۲
بازیکن میلیاردی و شوتهای دو زاری (266768)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ۲۲:۱۶
فوتبالی داریم سراسر کلاشی،از مدیر گرفته تا مربی و بازیکن.آقای منصوریان باید بالا بیاد و تهدیدی برای قلعه نویی بشه،آقای درخشان هم باید فعلا بله بگه تا نظر آقایون نسبت به ایشون برگرده،نه اینکه بگم این عزیزان خطا کارند ولی متاسفانه فوتبال ایران، عزیزان دوست داشتنیش رو به مسیر خطا میبره.. (266770)
11
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ۲۲:۴۵
منصوریان انتقام استقلال رو گرفت خیلی حال کردم (266776)
قرمز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ۲۳:۱۹
خداییش نفتی ها مردانه بردن پرسپولیس زورش نرسید (266790)