به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۱ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۶۲۰۸۵
آرمان در یک نگاه

دانشگاه منتظر روحانی، او منتظر دانشگاه

گروه سیاسی: وزنامه آرمان در شماره روز سه شنبه به بازتاب عنوان‌های دانشگاه منتظر روحانی، روحانی منتظر دانشگاه،رفت و برگشت نامه های سیاسی و نقش آبگوشت در سیاست ایرانی پرداخت.
دانشگاه منتظر روحانی، او منتظر دانشگاه
این روزنامه تیتر یک را به موضوع دانشگاه منتظر روحانی، روحانی منتظر دانشگاه، اختصاص داد و نوشت: حال دولت حسن روحانی روی کار آمده است. دولتی که از حضور دانشجویان واقعی استقبال می‌کند. چنانچه اول مهر امسال که زنگ شروع سال تحصیلی را به صدا درآورده بود، از نبود دانشجویان گله کرد.16 آذر امسال اما فرصت مناسبی است تا دانش آموخته واقعی حقوق دانشگاه تهران، بار دیگر به محل تحصیل پیشین خود بازگردد.

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان رفت و برگشت نامه‌های سیاسی، پرداخت: این روزها سر علی مطهری شلوغ است چون انتقاداتی به سمت او روانه می‌شود؛ انتقاداتی که در پی اظهاراتش در یک سخنرانی صورت گرفته و پس از آنکه وی با نامه آیت الله علم الهدی مواجه شد، در نامه ای بر اظهارات خود تاکید کرد. در این چند روز نامه بود که میان فرزند شهید مطهری و آیت الله علم الهدی رد و بدل شد و از تمام آنها یک معنا به ذهن متبادر می‌شد که آن هم یک معنا به ذهن متبادر می‌شد که آن هم دلسوزی برای کشور بود اما هر یک به نوعی آن را ابراز می‌کردند.

این روزنامه با انتخاب موضوع نقش آبگوشت در سیاست ایرانی، نوشت: در سال‌های اخیر آبگوشت این غذای سنتی نقش ویژه‌ای در سیاست پیدا کرده است و بسیاری از تصمیمات سیاسی در جایگاه احزاب در مکان‌هایی مانند فرحزاد در حال کوبیدن آبگوشت اتخاذ می‌شد. زمانی کار آبگوشت پزان رونق می‌گیردکه انتخاباتی در پیش باشد. برخی اوقات از به کار بردن واژه آبگوشت از سوی یک سیاستمدار می‌توان دغدغه‌ها و گلایه‌های او را دریافت که البته شاید به طور کامل این برداشت صحیح نباشد اما حتما بخشی از آن صحت دارد.

بازداشت یک مدیر شهری به اتهام امنیتی، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. خبرنگاری از سخنگوی قوه قضاییه پرسید: آیا دستگیری یکی از مدیران شهرداری تهران به اتهام جاسوسی که گفته می‌شود آی پی‌های دوربین‌های مداربسته را به گروهک منافقین داده صحیح است یا خیر؟ محسنی اژه‌ای گفت: من بارها گفته‌ام از بیان جزییات پرونده‌ای که در مرحله تحقیقات است معذورم. اجمالا اینکه فردی بازداشت شده است درست است و اتهام او نیز امنیتی است ولی از بیان جزییات آن معذورم.