به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۶۲۱۰۴
ارتش لبنان زن ابوبکر بغدادی را بازداشت کرد

داعش شانزده مرزبان عراقی را کشت

گروه بین الملل: منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که ارتش این کشور یکی از همسران رهبر گروه خلافت اسلامي موسوم به داعش را بازداشت کرد.
داعش شانزده مرزبان عراقی را کشت
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی لبنانی گزارش داد که ارتش لبنان یکی از همسران ابوبکر بغدادی، و یکی از فرزندانش را در نزدیکی مرزها با سوریه بازداشت کرد. در همين حال شبه‌نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) شانزده پلیس مرزبانی عراق را در مرز این کشور با سوریه کشتند. به گفته مسئولان محلی این حمله در شهر الولید در استان انبار در شمال غرب عراق رخ داده و پنج سرباز هم در آن زخمی شده‌اند. به گزارش رویترز یکی از رهبران قبایل محلی در منطقه رتبه در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرق الولید گفت که شبه‌نظامیان داعش، تسلیحات و خودروهایی را که در این حمله تصاحب کردند، به رتبه آوردند و با تیراندازی هوایی در این شهر جشن گرفتند.

استان سنی‌نشین انبار یکی از مناطقی است که شبه‌نظامیان داعش حتی پیش از اشغال موصل در حدود پنج ماه پیش، حضور چشمگیری در آن داشتند. از زمان شروع پیشروی‌های گروه دولت اسلامی در عراق، این گروه بیشتر مناطق مرزی سوریه و عراق را به اشغال خود در آورده است. به گفته نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق در ماه نوامبر (ماه گذشته میلادی) بیش از ۱۲۰۰ عراقی کشته و دو برابر این تعداد در درگیری‌ها زخمی شده‌اند. حدود ۳۰۰ نفر از کشته‌شدگان از نیروهای نظامی کرد و عراقی یا از شبه‌نظامیانی هستند که در کنار آنها می‌جنگند.

اصلاح ساختار نظامی و امنیتی

در تحولی دیگر در عراق، حیدر عبادی، نخست‌وزیر بیست و چهار مقام وزارت کشور را مجبور به کناره‌گیری و بازنشستگی زودرس کرده است. عبادی این اقدام را بخشی از تلاش‌هایش برای بازسازی تشکیلات امنیتی و بهبود اوضاع برای مقابله با تروریسم توصیف کرد. پیش از این نخست‌وزیر عراق در اقدام مشابهی در ارتش این کشور سی نفر از فرماندهان ارشد را جابه‌جا یا برکنار کرده بود. تهدید داعش باعث شده است که موضوع اصلاح تشکیلات و ساختار نظامی و امنیتی عراق بیش از هر زمانی مورد توجه قرار گیرد.
مرجع : ایسنا