به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ساعت ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۶۲۱۷۶
به عنوان چهارمین کشور عضو اتحادیه اروپا؛

مجلس‌فرانسه، فلسطین را به‌ رسمیت‌ شناخت

گروه بين‌الملل: پارلمان فرانسه با اکثریت 339 رای، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت تا چهارمین کشور عضو اتحادیه اروپا باشد که بر این حق مسلم فلسطینی‌ها مهر تایید می‌زند.
مجلس‌فرانسه، فلسطین را به‌ رسمیت‌ شناخت
در جلسه پارلمان فرانسه، نمایندگان این کشور با اکثریت 339 رای موافق فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناختند. در این جلسه 151 نماینده هم علیه این طرح رای داد. تصویب این طرح از سوی پارلمان یک اقدام نمادین است و یک قانون الزام‌آور برای دولت این کشور محسوب نمی‌شود اما بر مواضع پاریس در دفاع از فلسطین در مجامع بین‌المللی تاثیر زیادی دارد.

حزب حاکم سوسیالیست فرانسه این طرح را به پارلمان برد و احزاب چپ گرا و برخی از محافظه‌کاران نیز از آن حمایت کردند. براساس این طرح از دولت فرانسه خواسته می‌شود تا کشور فلسطین را در مرزهای 1967 و با پایتختی قدس شرقی به رسمیت بشناسد. امروزه 135 کشور یعنی نزدیک به 70 درصد از کشورهای جهان فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسند و اخیرا اروپایی‌ها نیز که قبلا همواره با این موضوع مخالف بودند، به رسمیت شناختن فلسطین را در دستور کار قرار داده‌اند. پیشتر سوئد، به عنوان اولین عضو اتحادیه اروپا فلسطین را به عنوان کشور به رسمیت شناخته بود و پارلمان‌های انگلیس و اسپانیا نیز در طرحی غیر الزام آور فلسطین را به رسمیت شناختند.