به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۶۲۲۰۸
بزرگترین بازی آنلاین متعلق به Activision Blizzard است؛

پردآمدترین شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های ویدئویی

گروه فناوری: صنعت بازی‌های ویدئویی از روزهای اولیه خود و زمان عرضه بازی‌هایی مانند سوپر ماریو و سونیک فاصله زیادی گرفته است و به یکی از صنعت‌های پول ساز در دنیا تبدیل شده است.
پیشرفت تکنولوژی و عرضه بازی‌های پیشرفته‌تر و جذاب‌تر یکی از اصلی‌ترین عوامل محبوبیت آن‌ها است. علاوه بر خود بازی‌های کامپیوتری، در سال‌های اخیر رقابت سنگینی بین کنسول‌های بازی‌های ویدئویی نیز برقرار شده است. شرکت‌های تولید کننده بازی‌های ویدئویی نیز در تلاش هستند تا با عرضه بازی‌های جدید و به روز با توجه به ذائقه مخاطب و عرضه آن برای کنسول‌های محبوب درآمد هنگفتی از این راه داشته باشند.
در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی پولدارترین شرکت‌های تولید کننده بازی‌های ویدئویی بپردازیم. اگر اهل بازی‌های کامپیوتری باشید، به‌احتمال‌قوی نام این شرکت‌های مشهور را شنیده‌اید.

Ubisoft
ارزش: 1.8 میلیارد دلار

یوبی سافت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده بازی‌های ویدئویی از نظر وسعت است که مقر اصلی آن در فرانسه قرار دارد. این شرکت تا کنون عناوین محبوبی از جمله Assassin’s Creed، Rainbow Six و اسپلینتر سل را روانه بازار کرده است.

یوبی سافت در سال 1986 توسط برادران گیلمونت تأسیس شد و کار خود را با پخش و فروش بازی‌ها در آمریکا، آلمان و فرانسه آغاز کرد. پس از مدتی Ubisoft به سمت تولید بازی‌های آنلاین کوچک روی آورد و در حال حاضر نیز به یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان بازی‌های اول‌شخص با عناوینی مانند Assassin’s Creed و Prince of Persia تبدیل شده است.



Konami
ارزش: 3.2 میلیارد دلار

شرکت کونامی علاوه بر عرضه بازی‌های ویدئویی سرویس و خدمات متفاوت دیگری را نیز در مراکز تفریحی عرضه می‌کند، حتی تولیدو فروش کارت‌های بازی نیز بخشی از فعالیت‌های این شرکت را در بر می‌گیرد. با این حال تولید بازی‌های کامپیوتری منبع اصلی درآمد این شرکت است.

محبوب‌ترین عناوینی که توسط این شرکت تا کنون وارد بازار شده سری متال گیر و سایلنت هیل هستند. محبوبیت بازی Silent hill به قدری بوده است که در سال 2005 یک نسخه سینمایی آن نیز ساخته شده است.



Electronic Arts
ارزش: 4.1 میلیارد دلار

اگر اهل بازی‌های کامپیوتری ورزشی باشید، بدون شک نام EA را شنیده‌اید. شرکتی که محبوبیت اصلی آن با عناوین معروفی مانند سری بازی‌های فوتبال فیفا گره خورده است. با این حال بازی‌های این شرکت به عناوین ورزشی محدود نمی‌شود.

سری بسیار محبوب need for speed، sims و مدال افتخار از دیگر بازی‌های به یاد ماندنی این شرکت هستند. Electronic Arts نیز مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر برای گسترده‌تر کردن محصولات خود در سال‌های اخیر همکاری خود را با Lucas Arts آغاز کرده است تا بتواند عناوینی همچون سرس جنگ ستارگان را روانه بازار کند.



Activision Blizzard
ارزش: 4.8 میلیارد دلار

در سال 2008 شرکت Activision با شرکت Vivendi Games ادغام شد و شرکت Activision Blizzard به وجود آمد. نتیجه این همکاری مشترک ادامه تولید عناوین محبوبی همچون سری‌های جدید Call of duty بوده است. در کنار تمام این بازی‌ها، بزرگ‌ترین بازی کامپیوتری آنلاین با عنوان World of Warcraft نیز متعلق به این شرکت است. با چنین محصولات موفقی در بازی‌های کامپیوتری جای تعجبی ندارد که Activision Blizzard یکی از ثروتمندترین شرکت‌ها در صنعت بازی‌های کامپیوتری باشد.



SEGA
ارزش: 5 میلیارد دلار

شرکت ژاپنی سگا در ابتدای کار علاوه بر تولید بازی‌های کامپیوتری به صورت مستقل خود از شرکت‌هایی بود که کنسول‌های بازی را تولید و عرضه می‌کرد. کنسول‌های سگا در دهه 80 و 90 میلادی جزء محبوب‌ترین‌ها در دنیا محسوب می‌شدند. اما در سال‌های اخیر کمتر پیش آمده است که این شرکت بازی مستقلی را تولید کنند و در اکثر موارد با همکاری شرکت‌های دیگر به عنوان توسعه‌دهنده بازی‌های جدید را روانه بازار می‌کند. سونیک به عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی در تاریخ محصول همین شرکت ژاپنی است.



Nintendo
ارزش: 6.2 میلیارد دلار

شرکت نینتندو یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده بازی‌های ویدئویی است که 125 سال قدمت دارد. درواقع نینتندو کار خود را با تولید اسباب بازی و کارت‌های بازی و حتی خدمات هتل داری آغاز کرد و رفته‌رفته با پیشرفت تکنولوژی به تولید بازی‌های ویدئویی روی آورد.

Nintendo نیمی از موفقیت خود را مدیون لوله کش ایتالیایی به نام سوپر ماریو است. که برترین و پر فروش‌ترین باری ویدئویی تاریخ نیز لقب گرفته است. از اواسط دهه 80 نینتندو تولید کنسول‌های بازی را نیز آغاز کرد. در حال حاضر کنسول Wii این شرکت در رقابت با کنسول‌های دیگر بازار قرار دارد.



Microsoft Studios
ارزش: 12.8 میلیارد دلار

با ساخت کنسول اکس باکس برای اولین بار در سال 2002 توسط شرکت مایکروسافت، استودیوهای بازی سازی مایکروسافت نیز تأسیس شد تا بتوانند عناوین تازه را برای این کنسول نوپا روانه بازار کند. با گذر زمان تولیدات Microsoft Studios برای کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های همراه نیز عرضه شد.

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های Microsoft Studios سری HALO که از زمان عرضه آن طرفداران بسیار زیادی پیداکرده است. فروش سری بازی Halo خود به‌تنهایی 3.4 میلیارد دلار برای مایکروسافت سودآوری داشته است.



Sony Computer Entertainment
ارزش: 13 میلیارد دلار

گروه سرگرمی‌های شرکت سونی را می‌توان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده بازی‌های ویدئویی دانست. علاوه بر تولید بازی‌های اختصاصی برای کنسول پلی‌استیشن، Sony Computer Entertainment برای پلتفرم‌های دیگر نیز بازی‌های ویدئویی تولید می‌کند.

سری بازی‌های God of War و Gran Turismo تنها یخشی از عناوین محبوب این شرکت هستند. در آخرین نسخه از Gran Turismo بیش از 1000 مدل خودروی مختلف برای انتخاب وجود دارد.

مرجع : بازارخبر