به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۶۲۲۱۸
ابتکار در یک نگاه

دانشگاهیان در شوک سرقت علمی 2 استاد

گروه سیاسی: تجدید پیمان روحانی، هیچ کس نگران نشود! و پیگیری بورسیه ها ادامه دارد مهمترین خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز چهارشنبه است.
دانشگاهیان در شوک سرقت علمی 2 استاد
این روزنامه تیتر یک را به عنوان تجدید پیمان روحانی، اختصاص داد و نوشت: رییس دولت یازدهم، استان گلستان را به عنوان مقصد دهمین سفر استانی خود برگزید. وی روز گذشته در سفر به گرگان، در جمع مردم این شهر پیش از هر چیز برای عملی کردن وعده‌هایش قولی دوباره داد. ارایه لایحه بودجه‌ای بدون کسری، تاکید بر قانون مداری، افزایش تعامل با همسایگان و برنامه‌های دولت برای توسعه و پیشرفت استان گلستان، بخش‌های دیگر سخنان حجت الاسلام حسن روحانی را تشکیل می‌داد. رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه دولت به وعده‌های انتخاباتی خود وفادار است، یادآور شد: من وعده نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان را داده بودم و تا لحظه آخر پای وعده‌های خود ایستاده‌ام. من به نسل جوان کشور و به ویژه جوانان دانشجو وعده می‌دهم پای قول‌های خود خواهم ایستاد.

روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع هیچ کس نگران نشود! نوشت: محمد جواد ظریف در همایش دیپلماسی هسته‌ای که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد در اولین اظهارنظرش پس از مذاکرات اخیر با 1+5 گفت: هیچ روش دیگری غیر از مذاکرات نمی‌تواند موضوع هسته‌ای ایران را حل و فصل کند. ظریف در پایان با تاکید بر این که ما بر روی اصول خود ایستاده‌ایم گفت: مذاکره فراز و نشیب دارد و این طبیعی است لزومی ندارد کسی نگران شود و یا این که زیادی خوشحال شود. کسی که می‌گوید مذاکرات، هیچ، هیچ شناختی از مذاکرات ندارد. اگر قرار باشد مذاکره نتیجه دهد باید به محیط تفاهم و درک مشترک برسیم که این امر نیز دشواری و فراز و نشیب دارد.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان پیگیری بورسیه‌ها ادامه دارد، نوشت: محمد فرهادی در نشست نقد و بررسی عملکرد یک ساله معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به در پیش بودن 16 آذرروز دانشجو گفت: دانشجویان باید در فعالیت‌ها مشارکت داده شوند و این تنها مربوط به مشارکت در حوزه‌های دانشگاهی نیست زیرا در عرصه بین الملل هم باید شاهد افزایش فعالیت‌های دانشجویی باشیم. وی با اشاره به پیگیری وضعیت بورسیه‌ها به عنوان مطالبه جامعه دانشگاهی تصریح کرد: کمیته‌ای از نمایندگان مجلس و کارشناسان حقوقی تشکیل شد که در آن به موضوع بورسیه‌ها به نحو نسبتا کامل رسیدگی شد. بخش عمده ای از آن حل شده و بخش دیگری نیز در حال پیگیری است.

جامعه دانشگاهی در شوک سرقت علمی 2 استاد مشهور، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. انتشار اخبار و یا شایعاتی درباره سرقت علمی 2 تن از اساتید مشهور فلسفه دانشگاه‌های تهران موجی از بهت و ناباوری در میان دانشجویان و پژوهشگران این رشته و دیگر رشته‌های حوزه علوم انسانی به وجود آورده است اما تاکنون دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی درباره این موضوع واکنش رسمی نداشتند.

این روزنامه با انتخاب موضوع تکذیب همکاری ایران با ائتلاف آمریکایی در بمباران داعش، نوشت: سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با فارس، درخصوص برخی اخبار رسانه‌های خارجی که به نقل از مقامات دفاعی آمریکا مدعی همکاری جنگنده‌های ایرانی با ائتلاف آمریکایی در بمباران مواضع داعش شده بودند، گفت: جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را مسبب ناآرامی‌ها و مشکلات عراق و نیز اقدامات تروریستی گروهک داعش می‌داند و بر این باور است که چنانچه طراحی و حمایت‌های آمریکا و ارتجاع منطقه نبود، امروز جهان شاهد تخریب زیرساخت شهرها و روستاها و نیز کشتار فجیع مردم در سوریه و عراق توسط تروریست‌ها نبود. سردار جزایری هرگونه همکاری با ائتلاف گروهی ضد تروریستی داعش که آمریکا مدعی سردمداری آن است را تکذیب کرد.