به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۶۲۲۲۶

گوشی‌هایی با پردازنده‌های قوی/ تصاوير

گروه فناوری: هرگاه صحبت در مورد سرعت و قدرت در گوشی‌های هوشمند می‌شود، 2 مقوله مورد بحث قرار می‌گیرد.یکی سرعت انتقال اطلاعات و داده‌ها و دیگری قدرت عملکرد پردازنده‌های آنها است.
گوشی‌هایی با پردازنده‌های قوی/ تصاوير
سرعت انتقال اطلاعات بی سیم تا حدود زیادی به شبکه مخابراتی و زیرساخت‌های هر منطقه و کشور بستگی دارد و نمی‌تواند معیاری برای مقایسه گوشی‌های مختلف محسوب شود. اما قدرت و سرعت پردازش اطلاعات توسط پردازنده گوشی‌ها می‌توان سنگ محکی برای مقایسه هوشمندهای بازار از شرکت‌های مختلف باشد.شرکت‌های تولیدکننده چیپ‌های الکترونیکی پردازنده‌ها مدام در حال انجام آزمایشات و تغییرات مختلف برای بالا بردن توان پردازنده‌های موبایل بوده تا اجرای بازی‌های سنگین و پخش ویدئوهای حجیم روان‌تر و نرم‌تر باشد.گوشی‌های هوشمندی که در ادامه مشاهده می‌کنید در حال حاضر مجهز به قوی‌ترین پردازنده‌ای موبایل موجود در دنیا هستند که بهترین کارایی را برای کاربر ارائه می‌کنند.

سامسونگ گلکسی نوت 4 و نوت Edge
این دو دستگاه از خانواده نوت سامسونگ اولین گوشی‌های هوشمندی هستند که از پردازنده‌های جدید کوالکام با عنوان اسنپدراگون 805 استفاده می‌کنند. گلکسی نوت 4 و نوت Edge دارای پردازنده‌ای 4 هسته‌ای با سرعت پردازش 2.7 گیگاهرتز هستند که عملیات مولتی تسکینگ و نوشتن با قلم مخصوص سامسونگ را بسیار روان می‌کنند. برخی مدل‌های این گوشی‌ها ممکن است در بازارهای خاص با پردازنده 1.9 گییگاهرتزی 8 هسته‌ای اکسینوس 5433 سامسونگ عرضه شوند اما در هر صورت گلکسی نوت 4 و نوت Edge ها 3 گیگابایت رم دارند.



گوگل نکسوس 6
آخرین نسخه از سری گوشی‌های نکسوس شرکت گوگل، نکسوس 6 است که توسط شرکت موتورولا ساخته می‌شود. نکسوس 6 علاوه بر داشتن ابعادی بزرگ مشخصات سخت افزاری بسیار خوبی نیز دارد. پردازنده نکسوس 6 همان اسنپدراگون 805 نوت 4 و نوت Edge است که سرعت 2.7 گیگاهرتزی دارد. به عنوان اولین گوشی که به صورت پیش فرض اندروید نسخه 5 را یدک می‌کشد، نکسوس 6 یک صفحه نمایش 6 اینچی با کیفیت بسیار بالا داشته و سازگارترین گوشی با آب نبات چوبی گوگل محسوب می‌شود.



موتورولا دروید توربو
این گوشی نیز درست مانند نمونه قبلی از اسنپ‌دراگون 805 قدرتمند به عنوان قلب تپنده خود استفاده می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی قابلیت شارژ سریع آن و ظرفیت بالای باطری 4000 میلی آمپری آن است. با وجود اینکه اندروید 4.4 موجود در دروید توربو تا حدودی خالص محسوب می‌شود اما همچنان ردپای موتورولا با تنظیمات و توئیک‌های مختلف بر روی آن مشهود است.



آیفون 6 و 6 پلاس
اپل سابقه طولانی در مخفی نگه داشتن مشخصات و جزئیات پردازنده‌های مورد استفاده در ابزارهای همراه خود دارد. شاید دلیل این کار فاصله گرفتن از رقابت تنگاتنگ پردازنده‌ها بین شرکت‌های مختلف باشد. در حال حاضر پردازنده A8 اپل بر روی آخرین نسخه‌های آیفون قول 10 تا 20 درصد افزایش سرعت پردازش نسبت به آیفون 5 اس را می‌دهد. ابزار گیک بنچ، سرعت پردازش چیپ A8 اپل را بین 1.35 تا 1.4 گیگاهرتز اعلام کرده است. با این وجود سرعت اجرای برنامه‌ها و روانی اجرای بازی‌ها در هر دو گوشی جدید اپل فوق العاده است.



سامسونگ گلکسی اس 5
از نظر تئوری پردازنده اسنپ‌دراگون 801 به قدرت و سرعت اسنپ‌دراگون 805 نیست. اما همچنان با سرعت 2.5 گیگاهرتزی خود بسیاری از گوشی‌های هوشمند را پشت سر می‌گذارد. سامسونگ گلکسی اس 5 با صفحه نمایش 5.1 اینچی همچنان یکی از قدرتمندترین گوشی‌های موجود در بازار شناخته شده و از پس تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی بر می‌آید.

مرجع : بازار خبر