به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۶۲۲۳۲

تذکر نمایندگان استان خوزستان به وزیر نیرو

گروه اقتصادي: 18 نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص آنچه که تخصیص نیافتن آب برای طرح 800 هزار هکتاری اراضی کشاورزی خوزستان عنوان شده، طرح سوال از وزیر نیرو را به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارایه کردند.
سید حسین دهدشتی نماینده آبادان در مجلس در گفت وگو با ایرنا، 'برداشت و انتقال آب از سرچشمه های رودخانه کارون بدون مستندات قانونی و منطقی' را از دیگر علل تذکر نمایندگان خوزستان به ' چیت چیان ' وزیر نیرو عنوان کرد. وی افزود: به رغم فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت احیای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی خوزستان در سال 1375 و مصوبه دولت یازدهم در سفر پارسال هیات دولت به خوزستان، و تاکید مجدد بر اجرای آن، همچنان تخصیص آب مورد نیاز به علل مختلف توسط وزارت نیرو متوقف مانده است.

وی اظهارکرد: متاسفانه به رغم هشدار مکرر نمایندگان خوزستان، برداشت و انتقال آب از سرچشمه های رودخانه کاروان بدون مستندات قانونی و منطقی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد. این تذکر در کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر نیرو مورد بررسی قرار می گیرد. اجرای طرح کشاورزی رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای اراضی کشاورزی خوزستان درگرو تامین آب است. خشکسالی چند سال اخیر و اجرای طرح برداشت آب از سرشاخه رودخانه های کارون و دز به یک چالش جدی در خوزستان تبدیل شده است.

حسین
Europe
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۱:۵۹
نمایندگان باید با قاطعیت در برابر این اقدام ایستادگی کنن وگرنه باید
شاهد خشک شدن ی رود دیگه باشیم (267085)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۱:۳۱
خشک شدن کارون = نابودی خوزستان = هیچ،هیچ،هیچ... (267217)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۲:۰۸
آقا تا جائيكه ما اطلاع داريم و به خاطر اينكه خودمون در همين طرح مشغول هستيم پيش بيني اوليه و خوش بينانه طرح 550 هزار هكتار بوده نه 800 هزار هكتار تازه همين 550 هزار هكتار هم در همون شرايط اوليه تامين آبش قطعي نبوده اگر ميخواهيم به يك موضوعي انتقاد كنيم درست انتقاد كنيم (267088)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۷:۲۹
نام اصلی و اولیه این طرح ((احیای زمینهای کشاورزی خوزستان در قالب طرح 800هزارهکتاری مقام معظم رهبری))میباشد که در سال 1375 مصوب شده و متاسفانه بدلیل بی توجهی دولتهای گذشته تاکنون به سرانجام نرسیده است و حالا هم به بهانه ی کمبود اب میخواهند حجم کمتری از طرح اجرایی کنند که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. (267152)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۲:۴۰
ایا سایت بهار سایت استانی خوزستان هست با توجه به حجم مطالب زیاد منتشر شده از خوزستان و بعضا حمایتهای همه جانبه !؟ (267091)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۷:۵۶
حالا اشکالی داره یکی هم صدای مظلومیت مردم خوزستان را به گوش مسئولان برسونه؟!! (267157)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۹:۰۲
البته که نه . منتها نباید یکطرفه باشه و فقط از خوزستان ! (267186)
پویا
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۳:۰۸
اخه خبرگزاری بیطرف که میشه روزنامه دیواری دیگه!
ضمنا مگه ظرفیت یه خبرگزاری چقدره که انتظار دارید همه رو پوشش بده... (267236)
نجات کارون...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۳:۳۶
مگر اقای روحانی قول ندادند که این طرح کشاورزی_ پس از 17سال تاخیر_ ظرف مدت حداکثر 3 تا4 سال بطور کامل اجرا خواهد شد؟ پس چرا وزارت نیرو از تامین اب کشاورزی در خوزستان امتناع میورزد؟!
چطور وزارت نیرو به خود اجازه میدهد ابی که میبایست به مصرف شرب و کشاورزی مردم خوزستان و چهارمحال برسد را برای توسعه صنعت و کشاورزی در سایر نقاط انتقال دهد؟؟!!
چراغی که به خانه رواست به مسجد روا نیست... (267096)
خوزی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۴:۰۱
اول که طرح رو از 800 به 500هزار هکتار کاهش دادند حالا هم که مجوز اب نمیدن!!
در شهر اهواز هم هر روز دارن از عرض کارون کم میکنن تا شاید بتونن کم ابی و خشکی کارون رو از نظر مردم پنهان کنن!
وقتی اب برای خود کارون وجود نداره پس طرحهای انتقال اب از سرشاخه های کارون چه معنایی دارند؟!
تنها دلخوشی و سرمایه ی مردم خوزستان کارونه و انتقال اب کارون ظلم به مردمانی است که همه چیزشون رو فدای ملت ایران کرده اند و واقعا حق دارند که لااقل از نعمت کارون برخوردار باشن... (267102)
هاتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۹:۰۹
مشکل انتقال اب نیست مشکل زدن 5-6 سد بر روی کارون هست که قاعدتا اجازه حضور اب زیاد در پایین دست نمیدهد. و گرنه طبق امار سدهای کارون بابیش از 13میلیارد مترمکعب اب حتی 30 درصد از میانگین سالانه هم پراب تره . (267193)
یکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۴:۰۳
استقبال می کنیم.
اگر چه در سیاسی کاری نمایندگان خوزستان تردید ندارم، چه اینها همان هایی هستند که در دولت گذشته از این واقعیات چشم پوشی می کردند. (267103)