به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۶۲۵۱۱
آرمان در یک نگاه

خط دهی مجمع روحانیون فراگیرتر می‌شود

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز شنبه به بازتاب عنوان‌های امنیتی‌ها علیه نگاه امنیتی و خط دهی مجمع روحانیون فراگیرتر می‌شود پرداخت.
خط دهی مجمع روحانیون فراگیرتر می‌شود
این روزنامه تیتر یک را به موضوع امنیتی‌ها علیه نگاه امنیتی، اختصاص داد و نوشت: دوران افراط و زمان امنیتی بودن به سر آمده است. این جمله یک منتقد یا کنشگر اجتماعی و سیاسی و فعال مدنی نیست. این اشاره و تصریح مردی است که 16سال سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی را برعهده داشته و خود متخصص بلامنازع این عرصه است. رییس جمهوری از همان ابتدای امر که پای به وادی رقابت‌های انتخاباتی گذاشت بر فقدان کارایی نگاه‌های امنیتی و تغییر رویکرد در دولت تازه گفت. عملکردهای دولت در حوزه آزادی‌‌های اجتماعی و نگاه تساهل مدارانه و روامندانه در حوزه‌های مختلف موید همین معناست.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان خط دهی مجمع روحانیون فراگیرتر می‌شود، نوشت: زمانی که از نامحسوس بودن فعالیت‌های مجمع روحانیون انتقاد می‌شود ابطحی خبری را اعلام می‌کند که پاسخ به انتقادات است: احتمال دارد مجمع فعالیت‌هایش را در چارچوب خط دهی کلی فراگیرتر کند. محمدعلی ابطحی درباره آنچه روحانی وعده داده بود، برنامه اصلاح طلبان و مجمع روحانیون برای انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان، وضعیت اردوگاه اصولگرایی و ... با آرمان به گفت وگو پرداخت.

این روزنامه با انتخاب موضوع فعالیت 7000 موسسه مالی غیر مجاز در کشور، نوشت: معاون نظارت بانک مرکزی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از فعالیت تمامی موسسات غیرمجاز وجود ندارد و هیچ کسی نمی‌داند که با سپرده‌های مردم درحال چه کاری هستند، گفت: تصور ما دریافت مجوز پنج موسسه تا پایان سال بود که تاکنون ساماندهی موسسه آرمان و نور محرز شده است. حمید تهرانفرگفت: بر این اساس با احتساب حدود 50 تا 60 تعاونی اعتبار آزاد که مورد پذیرش نبوده و باید مراحل انحلال، تبدیل یا ادغام را طی کنند حدود 7000 موسسه مالی اعتباری در کشور وجود دارد.

ویزای کربلا حذف شد، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه از بعدازظهر دیروز(پنجشنبه) ویزا به طور کامل برای زایران ایرانی به عراق برداشته شده است و زایران تنها با مهر ورود به عراق وارد این کشور می‌شوند، گفت: عوارض خروج از کشور و شهرداری نیز برای زایران کربلای معلی حذف شد.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع قیمت بنزین و گازوییل در سال 94 ، نوشت: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: درسال 94 قیمت حامل‌های انرژی 30 تا 40درصد افزایش خواهد یافت و بنزین با نرخ 1000 تومان و گازوییل با نرخ 500 تومان عرضه می‌شود. موسی الرضا ثروتی درخصوص سازوکار دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه94 افزود: در سال 94 یارانه‌های نقدی کاهش نخواهد یافت و دولت پرداخت یارانه 44هزار و 500 تومانی را ادامه خواهد داد.