به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۶۲۵۲۸
نقش فراموش‌ناشدنی بازرگان در جنبش دانشجویی

عارف: مجلس‌ دهم باید در شان‌ ملت‌ ایران باشد

گروه سیاسی: رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو به ویژه شهدای 16 آذر 1332، این روز را نقطه عطف ارزشمندی در جنبش دانشجویی ایران دانست و گفت: آنچه که برای دانشجویان و دانشگاهیان عزیز می‌تواند موثر باشد درس آموزی از چنین رویداد تاریخی است که در تحلیل و شناخت جنبش دانشجویی موثر است.
عارف: مجلس‌ دهم باید در شان‌ ملت‌ ایران باشد
محمدرضا عارف با بیان اینکه مجلس دهم باید مجلسی کارامد، متخصص و در شان ملت ایران باشد نسبت به تحرکات برخی جریانات در جهت فاصله انداختن بین دولت و اصلاح‌طلبان هشدار داد و گفت: عده‌ای تمام تلاششان در جهت ایجاد فاصله میان دولت و اصلاح طلبان است به همین دلیل باید مراقبت‌های لازم در اظهار نظرها صورت بگیرد تا بهانه به دست جریاناتی که مترصد چنین فرصت‌های هستند، نداد. وی با مروری بر سیر تاریخی جنبش دانشجویی در ادوار مختلف پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران،یادآور شد: جنبش دانشجویی همسو با حرکت ملت ایران جایگاهی والا در بیداری جامعه داشته است و دانشجویان آگاه ما دریافته‌اند که اگر چه بهای پیمودن راه حق و آزادی و عدالت سنگین است اما برای نیل به پیشرفت و سعادت چاره‌ای جز حفاظت از دستاوردهای تاریخی وجود ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر جایگاه ویژه‌ای در جنبش دانشجویی داشته است،خاطرنشان کرد: دانشجویان رشته مهندسی دانشگاه ها همراه با دیگر دانشجویان سهم بسزایی در رشد و تقویت جنبش دانشجویی داشتند که در این میان نقش ماندگار مرحوم بازرگان در دانشکده فنی دانشگاه تهران و تلاش ایشان در پویایی جنبش دانشجویی فراموش ناشدنی است. وی ادامه داد:در قبل از انقلاب اسلامی جنبش دانشجویی فعالیتهایش در مسیر براندازی رژیم بود ولی بعد از انقلاب عمده فعالیت‌های جنبش دانشجویی همسویی با آرمان‌های انقلاب و تلاش در جهت تحقق مطالبات مردم است و چنین رسالتی هم در حال حاضر از دانشجویان انتظار می رود. عارف با بیان اینکه جنبش دانشجویی در دوران دفاع مقدس حضوری فعال و معنادار داشت،گفت:معتقدم باید در یک فضای صمیمی تشکل‌های دانشجویی که قدمت بیشتری از حیث فعالیت دارند به نقد جنبش دانشجویی بعد از انقلاب بپردازند تا با آسیب شناسی دقیق و عبرت‌گیری از برخی نقاط ضعف، مسیر روشنی برای فعالیت های آینده ترسیم شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به تلاش عدالت خواهان و آزادیخواهان در جهت حاکمیت قانون در جامعه، وظیفه دانشجویان را در راستای صیانت از قانون اساسی حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: همانگونه که از دانشجویان انتظار است در چارچوب قوانین مصرح فعالیت کنند از مسئولان نیز انتظار می رود زمینه فعالیت دانشجویان را در دانشگاه فراهم کنند.روند نامطلوبی که در گذشته در فضای دانشگاه‌ها به خاطر برخی سوء مدیریت‌ها حاکم بود و اجازه فعالیت قانونمند را به برخی تشکل‌های دانشجویی نمی‌دانند باید تغییر کند. وی با اشاره به توصیه مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها،تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب مکرر نسبت به لزوم برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کردند اما عده‌ای نمی خواهند دانشگاه ها در این راستا فعال شوند و به دنبال تک بعدی کردن دانشگاه‌ها هستند که چنین دیدگاه‌هایی ظلم مضاعفی به دانشجو و دانشگاهیان است.

عارف همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص انتخابات مجلس آینده و استراتژی اصلاح طلبان برای این انتخابات،گفت: تجربه نشان داده است اگر سطح مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد شانس پیروزی اصلاح‌طلبان افزایش پیدا خواهد کرد به همین دلیل همه جریانات موثر در جامعه بخصوص دانشجویان باید در راستای مشارکت حداکثری آحاد جامعه تلاش کنند. وی با انتقاد از برخی اظهارنظرها که به دنبال یک اقلیت تاثیرگذار در انتخابات مجلس آینده هستند،خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان باید تمام تلاش شان را در بدست آوردن اکثریت مجلس آینده انجام دهند تا انشالله مجلس دهم مجلسی کارآمد، متخصص و در شان ملت ایران باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با هشدار نسبت به تحرکات برخی جریانات در جهت فاصله انداختن بین دولت و اصلاح‌طلبان، تاکید کرد: عده‌ای تمام تلاششان در جهت ایجاد فاصله میان دولت و اصلاح طلبان است به همین دلیل باید مراقبت‌های لازم در اظهار نظرها صورت بگیرد تا بهانه به دست جریاناتی که مترصد چنین فرصت‌های هستند، نداد. در ابتدای این دیدار برخی از فعالان دانشجویی دانشگاه امیرکبیر ضمن ارائه گزارشی از دور جدید فعالیت‌های خود، از دکتر عارف برای حضور در دانشگاه امیرکبیر در یکی از مناسبت‌های دانشجویی دعوت کردند که رئیس بنیاد امید ایرانیان ضمن اظهار خشنودی جهت حضور در محافل دانشجویی بخصوص در دانشگاه امیرکبیر ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت در جمع دانشجویان این دانشگاه حضور پیدا کند.
مرجع : ایلنا

امیرازقم(1)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۲:۴۷
رمز پیروزی اصلاح طلبها متحد بودن و با تمام وجود شرکت کردن در انتخابات است . . . . . . . با جلوگیری از ردصلاحیت گسترده که همیشه حربه ی اصولگراهابوده ! باتوجه به میزان محبوبیت این جریان و همچنین ادوار گذشته میتوان گفت در صورت مشارکت حداکثری این جریان بازنده ی انتخابات است (267696)
سوال از امیر از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۵:۴۳
امیر جان
چگونه باید از رد صلاحید کاندیداهای شایسته و توانا ومردمی جلوگیری کرد؟؟؟ تا امکان مشارکت گسترده مردم در انتخابات فراهم شود؟؟ (267728)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۹:۰۰
همه نیروهای اصلاح طلب باید کاندید شوند وبعد شورایی از بزرگان اصلاح طلب در هر استان از بین افراد تایید شده افراد اصلح را به مردم معرفی و از دیگر اصلاح طلبان بخواهند به سود آنها کنار روند و اینجاست که اصلاح طلبان واقعی مثل خود اقای عارف مشخص خواهنند شد، با این تدبیر اکثریت مجلس اصلاح طلب خواستار خواهد شد، شرطش اینکه نیروهای
اصلاح طلب به بهانه های مختلف جلوتر از رهبرانی مثل خاتمی و عارف حرکت نکنند و اجازه ندهند در جامعه و فضای مجازی افراطی ها با خدعه و نیرنگ تفرقه انگیزی کنند (267764)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۹:۴۶
فقط عارف حق داره تو امیرکبیر حرف بزنه...چون طرفدار دولته ولی شریعتمداری نه.....
آقای رئیس جمهور هم به کسی اجازه حرف زدن نمیده....
اعتدال این است!!!!!1 (267784)
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۲۱:۱۲
این دولت و اصلاح طلبها شعار ازادی بیان میدن ولی وقتی نوبت به خودشون میرسه منتقدها رو دشمن قلمداد میکنن، بیسواد خطاب میکنن و به جهنم حواله میدن و وقتی در برابر منطق منتقدها کم میارن اجازه سخنرانی بهشون نمیدن. نمونه اش لغو اجباری سخنرانی شریعتمداری در دانشگاه امیر کبیر که قرار بود روز 16 آذر برگزار شه. (267803)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۲۱:۳۲
ایا همه ی اصلاح طلبان صالحند؟ (267810)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۲:۴۷
جلس باید در شان ملت باشد یا در اختیار شما؟ (267697)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۲:۵۲
امیدواریم شورای نگهبان سخنان رهبر را شنیده باشند و رای مردم را حق الناس بدانند و صلاحیت انسانهای فرهیخته و دلسوز ایران و انقلاب اسلامی را تایید کنند و خدای نا خواسته تحت تاثیر جناح های سیاسی که دم از دلواپسی می زنند وهشت سال به این کشور ضربه زدند واقع نشوند (267699)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۲:۵۲
وریاست شما در مجلس قطعا به این شان خواهد افزود...
عارف= پاکدست ترین فردی که مردم درتاریخ ازدولتها میشناسند.
عارف= روشنفکری بدون ادا که بدون ترس ازشبه روشنفکران ازالتزامش به قانون اساسی میگوید و بدون ترس ازافراطیون ازتوبه ی اصولگرایان به دلیل وقوع جریانات مدنی88 میگوید. (267700)
خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۷:۳۱
راستی شما که مدنی ات خوبه (!) ، خُب تاریخ ات را هم خوب کن دیگر برادرجان ! حوادث 88 در تاریخ ثبت است . خوب آنرا مطالعه کن ببین دقیقاً چه کسانی باید توبه کنند ! ببین چه کسانی دعوا و هرج و مرج و آشوب را شروع کردند ! البتّه ظاهراً دستور زبان فارسی ات هم ضعیف است . در قسمت کلمات مترادف و متضاد ، کمی مشکل داری ! یک سَری به لغت نامه بزن ! حتماً آنجا معنی مدنیّت و حرکات مدنی را نوشته ! میتوانی از معلّم فارسی هم مترادف و متضادّ دو کلمه ی فتنه و مدنیّت را بپرسی ! (267754)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۹:۴۲
هم استانی عزیز!!!
شما هم قلم طنزت عالیه، میتونی برای نقدهای خنده دارت که فقط پایداریها ازش لذت میبرند دست به قلم بشی و تو هفته نامه ی نه دی ستون محکمی برای خودت پیداکنی. باسوادکمی که دارم بازهم میگویم توبه را آنان بکنند که پاسخ رایم کجاست 4 ملیون آدم روندادن-البته این تعداد فقط مال تهرانه- استادگرامی!!!!!
درضمن جزو معدودکسایی هم هستم که دستورزبانم خیلی خوبه چون نشریه زیاد کارکردم حتی زمانی که امثال تو قلم رو به زور ازدست من میکشیدید!!!!!!!!!! (267780)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۹:۴۴
درضمن همین الان ازیکی ازمعلمهام معنی فتنه رو سوال کردم گفت: اینایی که امثال شما و هم عقیده هاتون میگید، درزبان امروز بهش میگن اعتراض مدنی که حق مردمه. اینو همین معلمهامون یاددادن که ازهزارجورمصاحبه ردمیشن تادوساعت تدریس کنندها! (267782)
شاگرد آخر
United States
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۲۱:۵۷
همین که میای تو سایت حالت گرفته میشه برا ما بسه......:-) :-)
شوخی کردم..... منظورم اینه، خوبه بفهمی هر طرز فکری چقدر طرفدار داره....
سوال: حالا اگه ما فتنه گران از شما با بصیرتان تعدادمون بیشتر بود تکلیف چیه؟
(شما که همه درسات ماشالا خوبه به این سوال در دنیا چگونه پاسخ میدهند) (267818)
مشد حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۲۲:۱۳
88 به کنار دوست دلواپس بنشین 92را تحلیل کن که با صدجور حمایت پیدا و پنهان کاندید شما با ضرب زور چهار میلیون رای داشت... تسلیت که دوره تحریم انتخابات اصلاح طلبان تمام شد و به قول رییستان" اون ممه رو لولو برد (267824)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۲:۵۸
ادامه دارباد راه بازرگانها، طالقانیها، سحابیها، شریعتیها و...
شجاعتت را می ستایم دکترعارف که همیشه ازاین بزرگواران به احترام یادکرده ای (267701)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۲۱:۴۸
همه ی اینهایی که گفتی غیر از آیت الله طالقانی
کسانی هستند که پایشان را از گلیمشان درازتر کردند
و در مسائل دینی که در آن تخصصی نداشتند اظهار نظر های بیجا کردند (267813)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۴:۳۳
مردان بزرگ؛ كه ايران زمين به نام شما ناميان و مصلحان و مدبران و ادب پروران مفتخر است و ايران است. پيروز باشد (267720)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۶:۱۸
انشاا... و اولین کارش استیضاح آقای فانی باشه (267736)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۶:۵۸
خاتمی جان (رییس جمهور سابق منظورمه نه این آقای خاتمی امام جمعه ای )کجایی دلمون واست تنگ شده (267746)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۷:۰۹
ادعا می کنیم که پهپادآمریکایی را نسخه برداری معکوس کرده ایم وساخته ایم چند سوال داشتم اگر یک گروه خارجی وارد کشور شود وبگویدشمامدعی هستید که در خسلی از زمینها پیشرفت کرده اید وحرف اول را می زنید وخودتان اینکارارا کرده اید خب اجازه هست
1- سری به مدارس شما بزنیم واونوقت ببینند دانش آموزان ما در دوره دبیرستان اونم سال چهارم املا کلمات رابلذ نیستن.جمع وتفریق وجدول ضرب بلد نیستنداز آزمایشگاهم که خبری نیست.
2- سری به دانشگاههای ما بزنند ببینند دانشجو املا کلمات بلد نیست .استاد درسی نمی دهد.... (267749)
داش کریم3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۷:۱۸
ادامه وهمش شده کنفرانس وترجمه متون خارجی وپروژه واز آزمایشگاه وکارگاه مناسب خبری نیست.
3- اکثرنخبگان ازکشور رفته اندوجاماندگان نیزفسیل شده اند.
4-معلم بدبخت 4تاگچ رنگی پیدانمی کندکه مطالبش رابکشدورنگ کند
5- بوگیر دستشویی راازکشور امارات وارد می کنیم وقادربه تولید آن نیستیم
آیااین گروه نخواهند گفت شما باکدام نیروی انسانی خلاق باکدام آموزش وپرورش وباکدام دانشگاه وبا کدام آزمایشگاه وکارگاه مجهزتوانسته ایدپهپاد بسازید؟ آیاشک نخواهندکرد؟ازنمایش تا واقعیت تولیدات مدرن فاصله زیادی هست.صادق باشیم. (267750)
داش کریم4
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۷:۲۳
البته اگر توانستیم روزی خودمان اینکاررابکنیم روز افتخار ویربلندی ومجد وعظمت ایرانی در جهان خواهد بود ولازمه آن
1- توجه ویژه به امر خانواده وفرهنگ
2- توجه ویژه به امر آموزش وپرورش واختصاص بودجه کافی به آن
3- اهتمام ویژه به دانشگاه ودانشگاهیان وکاربردی کردن دانشگاههاوارتقاء کیفیت
4- توجه ویژه به نخبگان ونخبه پروری وشناسایی وجذب آنان
5- صنعتی کردن وبه تولیدانبوه رساندن تولیدات وابداعات واختراعات نخبگان می باشد. (267751)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۹:۴۸
پس یعنی علوم انسانی به عنوان مولدفکر و عقیده های سیاسی، فقهی، حقوقی، جامعه شناختی، انسان شناختی و... رو بی خیال بشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یادت نره خاتمی و روحانی که ادب و وقار و بین الملل حالیشونه انسانی خوندن!
درکناررشته های فن آور نباید انسانی رو فراموش کنیم. خیالم ازبابت مهندسی و پزشکی راحته چون ازلحاظ فکری نسبتا خوب هستند دانشجویانش و همیشه مبدا تحولات چندسال اخیر دانشگاه بودند. (267785)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۸:۳۲
درود بر عارف
به یاری خدا
۲۴خرداد ۹۲ را با انتخابات مجلس دهم تکمیل خواهیم کرد (267759)
ناشناس
France
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۹:۲۱
فقط اگه بزارن همه با هر گرایشی بیان جلو (267774)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۲۳:۲۸
در مورد روز دانشجو هم صحبتی کردند یا اینکه چرا این روز روز دانشجو نامگذاری شده و اون سه دانشجو در تاریخ ۱۶ آذر به چه دلیل کشته شدن? (267835)