به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۶۲۶۸۵
جنبش دانشجویی حرکتی دائمی است

رییس جمهور: تازه به دوران رسیده‌ها دل‌نگران نباشند

جنبش دانشجویی فراتر از بحث حزب و جناح و خط است
گروه سیاسی: رییس جمهور با بیان‌ این‌که امروز روزی نیست که با صاحبان نفوذ سر و سری داشته باشیم و از آنها رأی اعتمادی بگیریم تاکید کرد: دولت از خط و راه خود نسبت به دانشگاه‌ها بازگشت نخواهد داشت.
رییس جمهور: تازه به دوران رسیده‌ها دل‌نگران نباشند
حجت‌الاسلام  حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با تبریک این روز به همه‌ی دانشجویان کشور، و اساتید اظهار کرد:‌خوشحالم که شانزده آذر امسال را در دانشگاهی حضور دارم که جزو نخستین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت یازدهم برای فعالیت مجدد محسوب می‌شود. وی با اشاره به وقایع 16 ْآذر ماه سال 32 خاطر نشان کرد: 16 آذر سرآغاز و نطقه عطف جنبش دانشجویی است. جنبش دانشجویی فراتر از بحث حزب و جناح و خط و به معنای حضور همه دانشجویان در عرصه‌ی فرهنگ و سیاست است. روحانی با اشاره به سالگرد شهیدان روز 16 آذر سال 32 گفت: شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا دانشجویان به خون خفته‌ای هستند که پرچم حرکت دانشجویی را به احتزاز درآوردند.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه با تاکید بر این که جنبش دانشجویی یک حرکت به هم پیوسته است به بیان ویژگی‌های جنبش دانشجویی در کشور پرداخت و تصریح کرد: جنبش دانشجویی هم برای استقلال و ضد استعمار است و هم برای آزادی و ضد استبداد. این جنبش همچنین هم برای وطن خواهی و عشق به وطن است و هم برای انواع ظلم ستیزی‌ها.

امروز کسی جنبش دانشجویی را منکر نمی‌شود
وی با بیان این‌که در دوره‌ای عده‌ای بودند و هنوز نیز هستند که شاید جنبش دانشجویی را باور نکرده بودند و اگر هم می‌دیدند، از سر نفرت روی بر می‌تافتند اظهار کرد: امروز روزگاری است که کسی جنبش دانشجویی را منکر نمی‌شود ؛گرچه برخی می‌خواهند این جنبش را به فضایی خاص منحصر کنند، اما اساس این جنبش حرکتی مستمر بوده و خواهد بود. روحانی با تاکید بر این‌که جنبش دانشجویی به معنای حرکت یک جامعه بزرگ دانشگاهی در دوران مشخص است، اظهار کرد:‌ممکن است حزب ادامه داشته باشد و اعضای حزب تا آخر عمر عضو حزب باشد اما در جنبش دانشجویی دانشجو بودن به مفهوم لغوی ادامه دارد و به معنای عضویت در دانشگاه و دوره‌ی کسب دانش است.

جنبش دانشجویی حرکتی دائمی است
رئیس جمهور در ادامه با بیان این‌که جنبش دانشجویی از لحاظ پیوستگی یکی حرکت دائمی است، خاطرنشان کرد: در نهضت اسلامی دانشگاه جزو پیشتازان بوده است. دانشگاه از سال 42 در کنار روحانیت حضور داشته و همان زمانی که بزرگان روحانیت در زندان رفتند، بزرگانی از دانشگاه نیز مثل بازرگان به زندان رفتند. همان دورانی که در مساجد سخنان انقلابی توسط بزرگان روحانی بیان می‌شد در دانشگاه نیز امثال طالقانی، شریعتی، مطهری، بهشتی و مفتح به صحنه آمدند و در برابر استعمار و مزدوران آنها مقاومت کردند. دانشگاه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز پیشتاز بوده است.

از گوجه فرنگی گرفته تا مسائل هسته‌ای دولت را نقد می‌کنند
روحانی همچنین اظهار کرد: دانشجو باید منتقد،‌دیده‌بان و ناظر باشد. اگر نگذاشتند دانشجو انتقاد کند، لااقل نسبت به دولت انتقاد کند. دیوار دولت فعلا" از همه کوتاه‌تر است. هر کسی به هر بهانه‌ای از گوجه فرنگی گرفته تا مسائل هسته‌ای دولت را نقد می‌کند. دولت به انتقاد دلسوزانه و شرافتمندانه افتخار می‌کند، زیرا بدون نقد ما نمی‌توانیم پیشرفت کنیم. انتقاد، علم و پژوهش دو روی یک سکه هستند. وی در ادامه با بیان این‌که دانشجو باید به دنبال پیشرفت علمی باشد، خاطرنشان کرد: با این وجود دانشجو باید نسبت به مسائل جامعه نیز حساس باشد و احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشد. دانشجو در پی حکمرانی و تصرف میز قدرت نیست، بلکه دانشجو بهترین منتقد پرنشاط دولت است. حاکمیت نیز به نقد نیاز دارد. پیامبر (ص) و امام علی (ع) نیز از انتقاد استقبال می‌کردند.

دولت از نقد استقبال می‌کند
روحانی در ادامه با بیان این‌که دولت از نقد استقبال می‌کند و دانشجو نیز باید علاوه بر دانش‌پژوهی نسبت به جامعه حساس باشد، گفت: مگر می‌شود دانشجو نسبت به وضعیت آب، انرژی، محیط زیست، فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی و نرم‌افزاری حساس نباشد؟ دانشجو در کلیات خود دنبال کار حزبی نیست و دانشگاه هم خانه احزاب نیست. البته ممکن است عده‌ای دانشجو هم عضو شاخه یک حزب باشند، اما حزب کار دیگیری می‌کند. دانشجو باید بفهمد در جامعه چه می‌گذرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، حاکمیت ملی را به عنوان یک ارزش بزرگ و انقلابی در نظر گرفت و مردم‌سالاری نیز یک اصل بزرگ و حقوق اساسی تلقی شد. دیگر هیچ کس نمی‌تواند به گذشته بازگشت کند. در کشور ما صندوق رأی مبنای مشروعیت حقوقی و سیاسی است. ما نمی‌توانیم این حق سیاسی را کنار بگذاریم، بلکه باید از آن حراست کنیم.

وزیر علوم جدید ادامه دهنده راه عزیزان پیش از خود در دولت یازدهم خواهد بود
رئیس جمهور کشورمان در ادامه با تأکید بر این‌که دیگر در دنیایی نیستیم که بگوییم کاری با مردم نداریم و افکار عمومی و قضاوت عمومی کاری با ما ندارد، اظهار کرد: دیگر در دنیایی نیستیم که اگر در آن بخواهیم مسئولی را در دانشگاه‌ها تعیین کنیم به نظر دانشگاهیان بی‌توجهی کنیم و وزیری را برگزینیم و با صاحبان نفوذ نیز سر و سری داشته باشیم و از آنها رأی اعتمادی بگیریم تا وزیر بر مسند قدرت بنشیند.

روحانی با بیان این‌که مبنای دولت یازدهم این‌گونه نیست، افزود: مبنای دولت یازدهم از روز اول این بوده که در همه امور تخصصی با صاحبان نظر در آن امور مشورت داشته باشد و امروز بسیار خوشحال هستم که در طی رفت‌ و ‌آمدها به مجلس و در روند اخذ رأی اعتماد برای وزیر علوم در دانشگاه‌ها نظرسنجی‌های خوبی انجام گرفت و همه این نظرسنجی‌ها تأیید کردند که راه دولت یازدهم در دانشگاه‌ها مورد تأیید اساتید و دانشگاهیان است.

عهد ما با شما شکستنی نیست
وی همچنین با اشاره به اعتماد نمایندگان مجلس به محمد فرهادی به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی وزیر علوم در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: خط و راهی که دولت یازدهم تاکنون نسبت به دانشگاه‌ها داشته است یکی است و هیچ‌گاه از آنها بازگشت نخواهد کرد و وزیر علوم جدید نیز ادامه دهنده راه و مسیر عزیزان پیش خود در دولت یازدهم خواهد بود. رئیس جمهور اضافه کرد: امروز همان راهی را ادامه می‌دهد که بنا بود میلی منفرد آن را ادمه دهد و نگذاشتند؛ بنا بود دکتر توفیقی ادامه دهد و نگذاشتند؛ دکتر فرجی دانا آمد و این راه را بر عهده گرفت ، اما ادامه راه برای وی ممکن نشد و همان راه را دکتر نجفی ادامه داد؛ همان راهی را که قرار بود دکتر نیلی احمدآبادی و دکتر دانش آشتیانی ادامه دهند.

روحانی در ادامه خطاب به دانشجویان با تأکید بر این‌که راه و مسیر ما همانی است که از روز نخست به شما وعده دادیم، گفت: عهد ما با شما شکستنی نیست.

دانشگاه‌ها راه‌حل به دولت ارائه دهند

وی در بخش دیگری با تأکید بر این‌که باید امروز در راهی که قرار داریم باید به یکدیگر کمک کنیم و در حل معضلات داخلی و خارجی دست به دست هم دهیم، با طرح این پرسش که اگر امروز مسائلی در داخل کشور داریم چه کسی باید آنها را حل و درباره آنها اعلام نظر کند، اظهار کرد: گرچه در مسأله اقتصاد اساتید دانشگاه از طریق بیان حضوری و نامه و ایمیل نظرات خود درباره تورم را به دولت اعلام کرده باشند، اما من دلم می‌خواهد که دانشگاه‌ها بیش از آنچه که تا به امروز فعال بودند برای حل معضلات کشور فعال شوند و اعلام نظر کنند و نقد دلسوزانه داشته باشند و راه‌حل به دولت ارائه دهند.

رئیس جمهور کشورمان همچنین با اشاره به تحقق وعده دولت در سال گذشته در مورد رساندن نرخ تورم به 35 درصد و رساندن این رقم به 25 درصد تا پایان سال جاری، گفت: امروز به مراتب پیشتر از هدفی هستیم که در سال گذشته اعلام کرده‌ایم و امروز تورم ما میان 17 تا 18 درصد است.

روحانی با بیان این‌که دولت در مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و مسائل اجتماعی گام‌های بلندی را با کمک و همت دانشگاهیان برداشته است به اقدامات دولت در عرصه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: امروز جایگاه ایران در افکار عمومی دنیا و میان سیاستمداران با چند سال اخیر زمین تا آسمان متفاوت است و مردم سراسر جهان به فضا و امنیت ایران اعتماد کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور گردشگران خارجی در کشور، خاطرنشان کرد: ما امروز مشاهده می‌کنیم که هتل‌های کشور که در سال 91 خالی بودند و در سال 92 تا حدی رونق پیدا کرده بود در سال جاری هیچ هتل قابل ذکری به ویژه در مناطق گردشگری جای خالی ندارد و این هتل‌ها حتی تا سال آینده نیز رزرو شده‌اند.

برخی باید از منافع زودگذر خود بگذرند
رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که صدها و هزاران شرکت منتظر شرایط آینده هستند تا وارد ایران شوند و کشور را به لحاظ سرمایه تامین کنند، خاطرنشان کرد: اما عده‌ای از این وضع خوشحال نیستند. آنها باید از منافع زودگذر خود بگذرند. سیاست خارجی ما هر چه موفق شود نفع آن به همه مردم می‌رسد. آنهایی که امروز مسئول سیاست خارجی هستند افرادی انقلابی بوده و بعضا چهره‌هایی هستند که سوابق آنها در انقلاب به روزهای اول آن باز می‌گردد. روحانی در ادامه گفت: عده‌ای تازه به دوران رسیده که ما هم به آنها احترام می‌گذاریم لازم نیست نسبت به آینده و ارزش‌های اسلام و انقلاب دل‌نگران باشند.

دنیا باور دارد مذاکرات جدی، منطقی و رو به جلو است
وی با بیان این‌که امروز دنیا باور دارد مذاکرات جدی، منطقی و رو به جلو است، افزود: دنیا قبول دارد جمهوری اسلامی مسلح به سلاح منطق و عقلانیت است. امروز همه قبول دارند ایران ضد خشونت و افراطی‌گری است. پیشنهاد جمهوری اسلامی برای جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری در مجمع سازمان ملل با اتفاق آراء و مخالفت دو سه کشور مثل آمریکا و اسرائیل به تصویب جهانی رسیده است.

خواهش می‌کنم از دولت نقد کنید
رییس‌جمهور همچنین با اشاره به این‌که من به قولی که به مردم در همه زمینه‌ها دادم پایبند هستم، گفت: هر جا منافع ملی، امنیت ملی و حقوق ملت در پیش باشد، نه از انتقاد می‌ترسیم و نه از تخریب و نه فریاد و از هیچ سر و صدایی باک نداریم. راه ما همان است که گفته‌ایم. البته ما به همفکری و همراهی نیز نیاز داریم. من خواهش می‌کنم از دولت نقد کنید و همچنین از دولت حمایت کنید. ما بدون نقد و حمایت به نقطه نهایی دست نمی‌یابیم. وی در پایان افزود: من از تلاش دکتر هاشمی و فرهادی برای ادامه راهی که جزو مطالبات مردم است تشکر می‌کنم.
مرجع : ایسنا

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۳:۰۱
اگه رییس جمهور گفته از دولت نقد کنید پس چرا اساتید دانشگاه که از توافقنامه ژنو نقد کردند گفت شما بیسواد هستید؟! (267939)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۰:۱۳
جلوی همین اساتید برخی را تازه به دوران رسیده خطاب قرار داد. ادبیات غیر منطقی بعضی مواقع و در کوتاه مدت شاید جواب بدهد ولی فوق العاده به دور از انصاف و میانه روی است. (268224)
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۱:۱۵
ای ناشناس!
به جهنم که تو یک لبوفروش کم سواد تازه به دوران رسیده هستی!!!!!!!!! چه کسی به تو اجازه داد که نقد کنی؟ آیا شناسنامه داری؟!!!!!! (268244)
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۱:۱۸
احمدی‌نژاد هرچه بود لااقل ادب داشت و به احدی از مردم کشورش توهین نکرد. (268246)
bahram
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۳:۱۰
روحانی مچکریم
لطفاً در مقابل افراطیها محمتر بایستید (267944)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۶:۰۵
امیدواریم رابطه آقای روحانی با اصلاح طلبان بهتر از این باشد. چون اصلاح طلبان واقعا پشتیبان محکم دولت بوده و هستند. (268016)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۸:۰۲
با سلام

"اگر نگذاشتند دانشجو انتقاد کند، لااقل نسبت به دولت انتقاد کند"
"دولت از نقد استقبال میکند"
"خواهش میکنم از دولت نقد کنید"

آقای روحانی عزیز !
کلامتان زیباست . امّا به نظرم این موضع شما هم مثل تکدّر خاطرتان از افزایش قیمت خودرو و اینکه تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارید امّا به نانواها اجازه میدهید تا 30 درصد گران کنند و اینکه قیمت نان 30 درصد گران شود ولی ادّعا کنید نرخ تورّم ، 17 درصد است و حقوق کارکنان نیز مطابق نرخ تورّمی که خودتان اعلام کردید افزایش میابد !!! ، بیشتر خنده دار و نمایشی ... (268052)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۳:۲۲
اقای ایرانی قیمت خرید گندم از 420تومان به 1050تومان افزایش یافته یعنی بیش از 180% حالا قیمت نان 30% افزایش پیدا کنه ظلم است ؟ثانیا" زمان احمدی نژاد قیمت خرید گندم حدود 40%افزایش یافت عوضش اون اقا قیمت نان را از 25 تومان به 150تومان رساند یعنی 800% چرا ان موقع روزه سکوت گرفته بودید ؟قیمت پراید سال 90 8/500/000 بود هنگام تحویل دولت به اقای روحانی 19/000/000شده بود انموقع کور بودید ندیدید؟ببین ایرانی عقده ای نباشید از روی سند و مدرک حرف بزنید (268208)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۸:۰۳
..... شخصاً ندیدم که کسی از شما انتقاد کند و شما استقبال کنید ! یعنی از بین این همه انتقاد ، یک انتقاد هم دلسوزانه و باب طبع شما نبوده ؟!
دوستان بهارنیوز ! من متأسّفانه فیلم حضور ایشان در دانشگاه را ندیدم . امّا اگر کسی از شما دیده ، به من بگویید آیا به دانشجوی منتقدی هم اجازه ی صحبت داده شد ؟ قبلاً چطور ؟ آیا در مراسمات مشابه ، از منتقدین هم دعوت شد ؟ اگر نشد ،پس یکی به من بگوید این ادّعاهایی که رئیس جمهور میکند چیست ؟! (268053)
راستگویان!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۷:۴۰
دولت سایت انتخاب را به خاطر انتقاد از مدیران میانی اش فیلتر کرد.

حرف وعمل روحانی از زمین تا آسمان با هم فرق داره (268271)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۳:۱۹
جناب آقای دکترروحانی دانشمند گرانمایه ومعزز
1- عملکردوزرای آموزش وپرورش وکشور تاکنون درتراز دولت تدبیر وامید نبوده است 90%فرهنگیان از عملکردوزیرناراضیند ووزیرکشور هم درراستای پیام 24خرداد92یا تغییرات دراستانهانداشته ویااگه هم داشته بادرخواست وپیشنهادنمایندگان بوده واصلادرترازدولت تدبیر وامیدنیستند
2-عملکرددکترهاشمی بسیار مناسب وفراترازحدانتظار ودرترازدولت تدبیروامید بوده ومی باشد. (267947)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۳:۳۸
احسنت جوابهای خوبی به دلوابسان و تندروها دادید
صداوسیما حرکت زشتی انجام داد اولا دراین نشست سخنرانی نمایندگان دانشجویان بخش نکردند و چندین بار که حضار و دانشجویان دکتر روحانی را تشویق میکردند و میگفتند روحانی حمایتت میکنیم صدا را خیلی کم میکردند
البته این حرکات سال قبل درچنین روزی تکرار شد
صداو سیما کی میخواهد قبول کند که محمود احمدی نژاد دیگر رییس جمهور نیست (267956)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۳:۴۱
حصر چی شد؟ (267957)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۳:۵۱
درود بردانشجویان بیدارمان: هزارروز گذشته، موسوی برنگشته
روحانی زنده باد، موسوی پاینده باد و درود برروحانی که درپاسخ باشجاعت گفت: وعده ام رافراموش نکرده ام و به افراطیون تازه به دوران رسیده گفت!
دانشگاه امروز جهنم افراطیون دیروز شده است!!!
دانشجویان عزیز روزمان مبارک باد و زنده باد جنبش دانشجویی و آرمانخواهی.
زنده باد آزادی و جامعه ی مدنی (267959)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۳:۵۳
آقای روحانی بعد از گفتن این که به عهدم وفادارم برنامه بعدیتون چیه واقعا ؟ مهمان ها گزینشی بودند این که نمی شود ، فقط حرف (267961)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۳:۵۸
درود بر روحانی
ما به خاطر گوجه فرنگی به شما رای ندادیم
ما به خاطر منطق و گفتمان شما رای دادیم
شما را تا رسیدن به وعده هایی که دادین حمایت میکنیم (267963)
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۷:۵۶
با منطق و گفتمان می تونی یه املت ساده بذاری بخوری؟
اتفاقا نود و نه درصد فقط به خاطر گوجه فرنگی رای می دهند
البته منظور از گوجه فرنگی وابستگی به خارجی ها نیست (268049)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۱:۲۹
این نود و نه درصد رو از کجا آوردی؟ (268160)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۲:۰۱
از مردم
مردم همیشه نود و نه درصد هستند (268174)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۲:۰۹
ببخشید 7 یا 0.7 درصد از نصف بیشتر (268181)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۳:۲۴
شما گوجه را از سر کوچه احمدی نژاد ارزان بگیر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (268209)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۴:۰۰
اگر شجاعت و ایمان دارند درعرصه های دیگر نیز راه را برما بگشایند تا ببینند: ما بی شماریممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم. (267965)
ا ت ش ب ی گ ز ا د ه
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۴:۰۵
درود بر رئیس جمهور دلاورمان و درود بیکران خدا به حامیان راستین ایشان در هرجای ایران و دنیا .ودرود بر بزرگان حامی ایشان اقایان ایت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی (267966)
ا ت ش ب ی گ ز ا د ه
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۴:۱۲
نقد سازنده نه نقد از روی عقده .افرین بر اقای روحانی (267970)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۴:۱۹
انشاا... در عمل هم به همه وعده ها عمل شود
من حامی اعتدال و اصلاح هستم اما متاسفانه به معلمان توجه خاصی نشده ومشکل معیشت ومنزلت دارند (267972)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۴:۲۰
یه قولی آقای روحانی تو مشهد به ما داده ( در جریان سفرهای انتخاباتی) هنوز عملی نشده . اون موقع ایشون به ما یه کلید نشون داد حالا ما بهشون یه کلید نشون میدیم تنها کلید ماندن بر قدرت در چهار سال دوم ، عمل نمودن عملی به اون قولی هستش که تو مشهد دادن . ملت ایران منتظر اون قول هستن. (267976)
آوا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۶:۰۲
اونی که منفی دادن مگه از قول آقای روحانی خبر ندارن ... ؟؟!!! (268014)
h.abbaspour69@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۸:۳۶
منظور ایشان همان چیزی است که همه می دانیم و آن رفع... چون من خودم اونجا بودم.چرا بهش منفی میدید. (268074)
کارشناس کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۴:۵۹
همه وزارت خانه در کنار وظایف جاری باید به امور زیر بنائی هم توجه وعمل کنند (مثل وزیرمحترم بهداشت و ...) تا در روزمرگی امور گرفتار نشوند . به وزیر محترم بهداشت خسته نباشید می گویم (267989)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۵:۰۵
شهرستانی ها را دریابید.استانداری ها هنوز از نتیجه انتخابات 24 خرداد بی خبرند!!
لطفآ"اطلاع رسانی شود .دولت عوض شده است.!!! (267992)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۵:۱۰
روز دانشجو مبارک....روحانی ممنونیم (267993)
ققث
United States
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۵:۲۱
همه سر کارید عمر گرانمایه در این صرف شد تا چه خورم سیف و چه پوشم شتا (268000)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۵:۲۲
شعار ودیگر هیچ !!! دلار چنده؟ (268002)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۳:۲۵
دلار ده هزار تومنه ولی ثابت هستش تو یه روز هزار تومن گرون نمیشه
ما انتظار داریم خرابکاری های احمدی نژاد رو تو چند روز جمع کنه
تازه الان همه علیه این دولت هستند حتی صدا و سیما هنوز حالیش نشده که نباید علیه روحانی باشه. انتظار داریم وضعیت درست بشه
حقتون همون احمدی نژاده که تو برنامه زنده شبکه دو بگه: "تحریم؟ ملت ما نمیدونن تحریم چی هست؟ تحریم چیه؟ نمنه دی؟" (268210)
مرزبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۵:۴۱
باتشکرازریاست محترم جمهوری اسلامی ایران وتبریک روزدانشجو
ازدرایت وعقلانیت وصبرمجموعه دولت بسیارسپاسگزاریم ،به نظرم اگرماحامیان دولت هم کمی صبورباشیم وناامیدنشیم ودرانتخابات مجلس آینده بتونیم افراد عاقل وباتدبیر معتدل روانتخاب کنیم ،میتونیم خواسته هاومطالبات مدنی خودمونو
به سایرنهادها ومصادرقدرت بهتربفهمونیم .ازجمله رسانه میلی و... (268008)
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۵:۴۷
چرا نظرات وصحبتهای دانشجویان را انعکاس نمی دهید (268009)
پارسا
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۶:۰۴
قشنگ, محکم , شجانه و امیدوارانه بود. (268015)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۷:۴۹
آقای روحانی یک سال نیم است که فقط شعار می دهد و هیچ عملی انجام نمی دهد و نه تنها در این یک سال نیم توجهی به مطالبات و وعهده های خود نداشته حتی خلاف ان و نظر مردم و شعارهای خود عمل کرده و مرتب در مقابل اقلیت اصولگریان و پایداریها عقب نشینی و برای آنها عمل کرده است و حتی خیلی از سیاستهای دولت گذشته مثل افزایش قیمت ارز را ادامه می دهد...این انفعال ایشان همه را خسته و نا امید کرده است... (268047)
ازکرمان سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۷:۵۶
جناب اقای روحانی رئیس جمهورمحبوب فکری بحال بازنشستگان(مستمری بگیران)بااین حقوق کم بنمائیددستوربه وزیررفاه وتامین اجتماعی دهید خودش را با اقای هاشمی وزیرمحترم بهداشت مقایسه کنداین بازنشستگان بعداز30 سال خدمت ارزودارندبچه هاشان پیششان بیایندوبااین حقوق مستمری 10روزهم نمیتوانند خوب زندگی کنندفکری کنیدخداوندیارتان انشاالله (268050)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۸:۳۱
با تشكراز دكتر روحاني وتبريك روز دانشجو. جناب دكتر روحاني امروز معلمان بدترين دوران را از لحاظ معيشت ومنزلت ميگذرانند.با معرفي دكترنجفي حسن نيت تان را بر جامعه فرهنگيان ثابت كرديد اما ... استدعا داريم كه دكتر نجفي را به عنوان مشاور امور معلمان قرار بدهيد.خدا شاهد است هيچ تغييرمعيشتي در اين دوسال نداشته ايم.هزاران ميلياردتومان پول خودمان در صندوق ذخيره فرهنگيان ريالي به دردمان نميخورد.به غيراز حقوق ماهيانه هيچ مزايايي نداريم.دوره خاتمي دوره طلايي معيشت مان بود.بنده معلمي هستم كه در شهرستان 180هزار ... (268069)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۸:۴۵
به جز

کابینه دولت و اتاق بازرگانی ومدیریت دانشگاه آزاد

هیچ چیز عوض نشده است (268076)
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۰:۵۳
بی انصاف گران شدن پنجاه تا صد درصدی نان را ندیده می گیری؟ (268144)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۷:۵۱
از منفی خوردن نظرات مردم در لابه لای کامنت های "مهندسی فضای سایبری" نگران نیستیم. (268274)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۸:۴۷
همین که امید وعقلانیت وتدبیر را باعث شدی از شما سپاسگزاریم.با امید به خدا با عقلانیت جمعی به تدبیری فراگیر بیندیش رئیس جمهورم.خسته نباشی. (268079)
امید
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۸:۵۳
رئیس جمهور محترم ضمن سلام و تشکر یک تذکر به وزیر کشور بدهید که استانداران و فرمانداران که اینقدر کارشکنی های نماینده ها را سر پوش نگذارند ومدیران غیر ه همسو هر چه سریعتر عوض کنند در غیره این صورت کارها را خراب و به پای عدم توانایی دولت می گذارند (268081)
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۸:۵۷
روحانی دارد لالایی می خواند تا مردم دردها وبدبختیهایشان را فراموش کرده و با آرامش ...... (268084)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۹:۱۵
جناب دكتر روحاني با تشكر در استانها وشهرستان ها هنوز دلواپسان بي خبر درحال جولان دادن واجراي برنامه هاي دولت قبلي هستند وبي خبر از اينكه در 24خرداد رئيس جمهور عوض شده خوهشا رسيدگي نمائيد (268093)
خاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۰:۲۳
احسنت، درود به شرفت دکتر روحانی
حرفه دل همه مردم ایران رو زدی به خدا (268125)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۲:۲۵
من با شرف تر از احمدي نژاد كسي را نميشناسم (268188)
حامد
United States
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۳:۰۹
پس بیا یکسری افراد با شرف بهت معرفی کنم:
1- کشاورز های کشورم
2- کارگران کشورم
3- معلمین کشورم
4- رفتگران کشورم

هیچ خصیصه ای از احمدی نژاد پاک دست در مقابل اینها به حساب خاصی نمیاد! (268202)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۳:۲۹
با شرف بود اینهمه دزدی شد اگر بی شرف بود چه اتفاقی میافتاد ؟علی تو شرف را در چی معنی میکنی اگر اختلاس شرف است این دولت بلد نیست .اگر دروغ شرف است مال گذشته است .متاسفم برات که خود را به خواب زدی دیگر برای تو نمیشه کاری کرد . (268211)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۲:۲۳
اقاي رييس جمهور شما چرا دل نگران دل نگرانها هستيد و به عبارت ديگر چرا دلواپس دلواپسان هستيد . اگر دل نگراني و دل واپسي براي شما خوب است براي ديگران هم خوب است و اگر دل نگراني و دلواپسي براي ديگران بد است براي شما هم بد است (268187)
محمدی
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۳:۳۰
قریب 80 درصد معلمان از عملکرد دولت راضی نیستندچون در یک ونیم سال گذشته علاوه بر ادامه وضعیت بد گذشته قدرت خرید آنان حتی کاهش هم یافته است .تا چندی پیش ما وکارکنان بهداشت -البته با فاصله-تقریبا شبیه به هم بودیم اما کارکنان بهداشت هم اخیرا با تلاش وزیر وتمرکز دولت بر امر سلامت ارتقا مزایا داشتند اما معلمان خیر ونه تنها افزایش نداشته اند بلکه وزیر حتی پیگیر مطالبات اندک گذشته معلمان هم نبوده دولت به خود بیاید و معلمان را دست کم نگیرد (268212)
اقادایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۰:۰۶
ما فرهنگیان برای اقای خاتمی سینه سپر کردیم حقوق قضات زیاد شد!!!برای اقای روحانی فداکاری کردیم حقوق پزشکان و پرستاران بالا رفت!!! اقای روحانی اموزش وپرورش بی برنامه است. متاسفانه با انتخاب اقای فانی ما را دلسرد کردید!!!! تنها موردی که اصولگرایان و اصلاح طلبان هیچ اختلافی ندارند فراموشی معلمان و اموزش وپرورش است!!!!! (268220)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۰:۱۳
جالب است سايت رسمي وزارت بهداشت كه توسط طرفدار سرسخت جبهه پايداري اداره مي شود از درج سخنان رييس جمهور صرف نظر كرده و بجاي آن سخنان رييس سازمان بسيج جامعه پزشكي را درج نموده!!!! واقعا كسي نيست در اين دولت به فكر اصلاح وضعيت اينگونه مراكز باشد؟! (268225)