به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۶۲۷۰۴

امیدواری‌ مخالفان‌سوري به‌موضع‌ تازه‌روسیه

گروه بين الملل: رئیس دولت انتقالی سوریه پس از برگزاری اولین نشست کابینه جدید خود، نسبت به تغییر موضع روسیه در بحران کشورش ابراز امیدواری کرد.
امیدواری‌ مخالفان‌سوري به‌موضع‌ تازه‌روسیه
احمد طعمه اظهار داشت : امیدواریم مقامات روسیه، موضع خود را نسبت به مردم سوریه تغییر دهند و در کنار مظلوم باشند نه ظالم. رئیس دولت انتقالی موقت سوریه افزود: امیدوارم به توافقی برسیم که از طریق آن به یک دولت انتقالی با صلاحیت های کامل و نیز برگزاری کنفرانس ژنو3 برسیم.

کنفرانس ژنو 1 و 2 میان دولت اسد و مخالفان به دلیل اختلاف شدید در مواضع از جمله آینده اسد، به شکست انجامیده بود. استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل متحد برای سوریه پیشتر پس از دیدار با مقامات دمشق، در گفت و گویی اعلام کرده بود که فرصت تازه ای برای حل این بحران فراهم شده است.

در همين حال یکی از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که مخالفان سوری در نشست ژنو 3 که در آینده‌ای نزدیک برای به جریان انداختن روند سیاسی برگزار خواهد شد، مشارکت خواهند کرد. عبدالأحد اصطیفو اعلام کرد: تصمیم برای شرکت در این نشست پس از مذاکراتی صورت گرفت که میان مسوولان ائتلاف مخالفان با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه برگزار شد و مخالفان در پی آن با مشارکت و تعیین مکان و زمان این کنفرانس موافقت کردند.

وی با بیان اینکه مخالفان سوری وارد مذاکرات مستقیم با نظام نمی‌شوند، گفت: تمام اقداماتی که در حال حاضر صورت می‌گیرد، به منزله پیش زمینه برای به جریان انداختن روند سیاسی است. وی تصریح کرد: مخالفان پیش شرطی برای بازگشت به مذاکرات نمی‌گذارد و ائتلاف پس از اظهارات بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و دعوت وی به مذاکرات با شرکت در آن موافقت کرد. این عضو ائتلاف مخالفان سوریه گفت: ما از طریق مذاکرات تلاش می‌کنیم تا به حل و فصل مشخصی دست یابیم.
مرجع : ايسنا