به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۴۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۶۲۷۳۶
منچسترو شورلت ؛بزرگترین قرارداداسپانسری در دنیا

بزرگ‌ترین قراردادهای اسپانسری دنیا/تصاویر

گروه ورزشی: بازار قراردادهای اسپانسری بین شرکت‌ها و تیم‌های ورزشی و یا خود ورزشکاران به‌صورت شخصی در سال‌های اخیر بسیار داغ بوده است.
بزرگ‌ترین قراردادهای اسپانسری دنیا/تصاویر
بسیاری از شرکت‌های ورزشی و یا غیر ورزشی حاضرند هزینه‌های هنگفتی را بپردازند تا نام برندشان بر روی لباس تیم‌های بزرگ ورزشی نقش ببندد. چنین شرکت‌هایی از این موضوع آگاهی کامل دارند که دیده شدن نام برندشان توسط هواداران و نمایش آن بر روی تلویزیون تأثیر مثبتی در افزایش میزان فروششان داشته و از این فرصت نهایت استفاده را می‌برند تا بتوانند قراردادهای اسپانسری با تیم‌ها و ورزشکاران رشته‌های مختلف داشته باشند.

در بسیاری از موارد نیز این قراردادهای اسپانسری تا حدودی به نفع خود ورزشکاران بوده به‌طوری‌که بخش اعظمی از درآمدشان از طریق همین قراردادها تأمین می‌شود. در ادامه بزرگ‌ترین قراردادهای اسپانسری حال حاضر در دنیا را معرفی خواهیم کرد.

دیوید بکهام و آدیداس
مبلغ قرارداد: 20 میلیون دلار در سال

باوجوداینکه بکهام مدتی است که از فوتبال خداحافظی کرده اما درآمد وی از قراردادهای اسپانسری ورزشی همچنان ادامه دارد. دیوید بکهام در زمان اوج محبوبیت خود هنگام بازی در منچستریونایتد و رئال مادرید، یک قرارداد 160 میلیون دلاری با شرکت ورزشی آدیداس امضا کرد که نیمی از آن را به صورت پیش پرداخت دریافت کرد. از سال 2012 نیز این بازیکن یک قرارداد جدید با آدیداس امضا کرده که به واسطه آن سالانه 20 میلیون دلار در مقابل پوشیدن لباس‌های ورزشی آدیداس و تبلیغ آن‌ها دریافت می‌کند.



کوین دورانت و نایکی
مبلغ قرارداد: 30 میلیون دلار در سال

کوین دورانت به واسطه درخشش در تیم اوکلاهاما سیتی تاندر در لیگ MBA همیشه قراردادهای اسپانسری خوبی را به سمت خودش جذب کرده است. در سال گذشته هنگامی که قرارداد وی با شرکت نایکی به پایان رسید شایعه شده بود که وی قصد دارد با شرکت دیگری با عنوان Under Armour قرارداد ببندد اما شرکت نایکی موفق شد با پیشنهاد مبلغ بیشتر (در حدود 300 میلیون دلار برای 10 سال) قرارداد خود را با کوین دورانت نمدید کند و سالانه 30 میلیون دلار در مقابل تبلیغات به این بازیکن بسکتبال بپردازد.



بارسلونا و خطوط هوایی قطر
مبلغ قرارداد: 40 میلیون دلار در سال

تیم فوتبال بارسلونا بودن شک یکی از موفق‌ترین تیم‌های باشگاهی در سال‌های اخیر در دنیا بوده است. این تیم توانسته چندین عنوان لا لیگا به همراهی قهرمانی‌های متعدد از جمله 3 عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را به نام خود ثبت کند. علاوه بر این‌ها بارسلونا لیونل مسی را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال در دنیا را در اختیار دارد. همه این عوامل باعث می‌شود که شرکت‌های مختلفی حاضر به عقد قراردادهای اسپانسری با این تیم باشند. در سال 2013 خطوط هواپیمایی قطر موفق شد تا با مبلغی در حدود 120 میلیون دلار به مدت 3 سال نام خود را به عنوان اسپانسر بر روی لباس ورزشی این تیم حک کند.



آرسنال و پوما
مبلغ قرارداد: 50 میلیون دلار در سال

قرارداد 20 ساله آرسنال به عنوان یکی از تیم‌های مطرح لیگ برتر انگلیس با شرکت نایکی در سال 2013 به پایان رسید. از سال گذشته باشگاه آرسنال قرارداد جدیدی را با شرکا تولید کننده تجهیزات ورزشی پوما امضا کرده است که بزرگ‌ترین قرار داد اسپانسری این باشگاه محسوب می‌شود.

به موجب آن درطی 5 سال شرکت پوما مبلغ 250 میلیون دلار را به باشگاه آرسنال پرداخت خواهد کرد. هدف از چنین قرارداد بزرگی از سوی پوما رقابت با برندهای مطرح دیگر از جمله نایکی و آدیداس بوده است.



منچستر یونایتد و شورلت
مبلغ قرارداد: 80 میلیون دلار در سال

بعد از پایان قرارداد باشگاه منچستر با شرکت بیمه Aon، این باشگاه در اوایل سال جاری قرارداد جدید را با شرکت خودروسازی شورلت امضا کرد. طی این قرارداد، منچستر یونایتد به عنوان یکی آر محبوب‌ترین تیم‌های باشگاهی در دنیا مبلغ 560 میلیون دلار را طی یک دوره 7 ساله از شورلت دریافت خواهد کرد. با 80 میلیون دلار در سال تا 2019، قرارداد منچستر و شورلت بزرگ‌ترین قرارداد اسپانسری حال حاضر بین باشگاه‌های فوتبال در دنیا محسوب می‌شود.



المپیک 2012 لندن و کوکا کولا
مبلغ قرارداد: 100 میلیون دلار

بازی‌های المپیک در کنار جام جهانی فوتبال از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی در دنیا هستند و محبوبیت زیادی در بین کشورهای مختلف دارند. چنین محبوبیت بالایی فرصتی مناسب برای شرکت‌های تجاری است که برند خود را به نمایش بگذارند. بخصوص برنامه‌هایی نظیر مراسم افتتاحیه در المپیک که در حدود 900 میلیون بازدیدکننده در دنیا دارد فرصت مناسبی برای شرکت‌ها است.

بازی‌های المپیک به طور معمول چند اسپانسر اصلی دارد که در مورد المپیک 2012 لندن بزرگ‌ترین آن کوکا کولا بود. با وجود آنکه آمار دقیقی از مبلغ قرارداد اسپانسرهای المپیک وجود ندارد اما چنین تخمین زده شده است که کوکا کولا در حدود 100 میلیون دلار برای این بازی‌ها هزینه کرده است.

مرجع : بازارخبر