به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۶۲۸۰۶

بدرقه گرم استاد «فخرایی» با اشک و اندوه

گروه جامعه: پیکر مرحوم دکتر سید مهدی فخرایی، استاد تمام مهندسی برق و الکترونیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، صبح امروز با حضور کم نظیر استادان و دانشجویان دانشکده فنی از مقابل مسجد دانشگاه تشییع شد.
بدرقه گرم استاد «فخرایی» با اشک و اندوه
دکتر سید مهدی فخرایی که در بدو تاسیس بنیاد ملی نخبگان، معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد را عهده دار بود روز گذشته در پی ابتلا به بیماری سرطان خون درگذشت. وی به رغم ابتلا به نوع نادری از سرطان خون و با وجود توصیه برخی پزشکان و نزدیکان برای پیگیری روند درمان در خارج کشور ترجیح داد روند درمان خود را در یکی از بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه دهد و بیماری خود را نیز فرصتی برای تجربه اندوزی پزشکان ایرانی تلقی می‌کرد.

مراسم اقامه نماز بر پیکر استاد با سخنرانی دکتر صادق واعظ‌ زاده، رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، دکتر نیلی، رییس دانشگاه تهران، دکتر کمره‌ای ، رییس پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران و برادر آن مرحوم در مسجد دانشگاه برگزار شد و پیکر استاد پس از تشییع تا مقابل دانشکده فنی تا سر در دانشگاه تهران نیز در میان اشک و اندوه انبوه مشایعت‌کنندگان بدرقه شد. پیکر استاد فخرایی در زادگاهش شهر دزفول به خاک سپرده خواهد شد.

دکتر سید مهدی فخرایی در سال 1339 در دزفول متولد شد و تحصیلات دوره دبیرستان را در مدرسه وابسته به دانشگاه شیراز پس از انتخاب به عنوان دانش‌آموز نخبه برگزیده گذراند. وی سپس در رشته مهندسی برق و الکترونیک موفق به اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران شد و دوره دکتری خود را در همین رشته در دانشگاهی در کانادا ادامه داد. استاد فخرایی دارای 220 مقاله علمی ملی و بین‌المللی در رشته تخصصی خود بود. وی دبیری 12 همایش علمی در کشور را در کارنامه کاری خود داشت.
مرجع : ایسنا