به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۶۲۸۸۳

یک‌سگ عمليات نجات2 آمریکایی را لو داد

گروه بین الملل: یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که احتمالا پارس یک سگ هنگام نزدیک شدن نیروهای ویژه آمریکایی به محل نگهداری دو گروگان آمریکایی در یکی از پایگاه های القاعده در یمن، باعث شکست عملیات نجات شد.

منابع آگاه می گویند که پارس سگ باعث جلب توجه نگهبانان وابسته به القاعده و شلیک گسترده آتش به سوی نیروهای ویژه آمریکایی با نزدیک شدنشان به محل نگهداری گروگان ها شد. روز شنبه دومین عملیات نجات گروگان های آمریکایی با مشارکت حدود 40 نیروی ویژه آغاز شد. این نیروها به وسیله هواپیماهای سی-وی 22 اوسپری که ویژگی هواپیماهای جنگی و هیلکوپتر را به طور همزمان دارند و می توانند به شکلی عمودی از جا برخیزند و فرود آیند، به منطقه عملیات رسیدند. به محض فرود، نیروهای ویژه با پای پیاده به پایگاه محل نگهداری گروگان ها اما بلند شدن پارس یک سگ باعث جلب توجه نگهبانان مسلح شد.

این مسئول آمریکایی می گوید که نیروهای ویژه خود را به 100 متری پایگاه رساندند که نگهبانان به صورت گسترده به سمت آنها آتش گشودند. در جریان این درگیری ها، نگهبانان به داخل ساختمان عقب نشینی کردند و سپس از در پشتی خارج شدند و در داخل نیز صدای شلیک آتش شنیده شد. مسئولان آمریکایی معتقدند در آن لحظه بود که لوک سامرز و پیر کورکی کشته شدند. نیروهای ویژه پس از آن که نگهبانان را کشتند، وارد پایگاه شدند اما دو گروگان را زخمی یافتند.

سربازان دو گروگان را به هواپیما منتقل کردند و در آن جا اقدام های پزشکی برای نجات جانشان آغاز شد. یکی از آنها در هواپیما جان باخت و دیگری به محض فرود هواپیما بر یک کشتی نظامی که نزدیک محل عملیات لنگر گرفته بود، جان سپرد. باراک اوباما صبح جمعه مجوز عملیات سومرز را برای نجات گروان ها را با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط ارتش و سازمان اطلاعات و طرح تهیه شده توسط وزارت دفاع، امضا کرده بود. این جزئیات نشان از دشواری های بزرگی دارد که آمریکا برای نجات گروگان هایش در دست تندروها در منطقه با آن روبرو است. علی الاحمدی رئیس سازمان امنیت ملی یمن می گوید که نیروهای آمریکایی در این عملیات 10 نفر را کشتند که شماری از آن ها غیر نظامی هستند. وزارت دفاع آمریکا می گوید که هیچ اطلاعی از کشته شدن غیر نظامی ها ندارد.
مرجع : العربیه