به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۶۲۹۹۶
ابتکار در یک نگاه

10 فرمان ایرانی علیه تروریسم جهانی

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار در شماره روز چهارشنبه تیترهای10 فرمان ایرانی علیه تروریسم جهانی ،تغییر مطالبات 1+5 و رعایت حق الناس در دستور کار وزارت اطلاعات را انتخاب کرد.
10 فرمان ایرانی علیه تروریسم جهانی
این روزنامه تیتر یک را به عنوان 10 فرمان ایرانی علیه تروریسم جهانی، اختصاص داد و نوشت: سوم مهرماه سال گذشته بود که رییس جمهور در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایده جهان عاری از خشونت و افراطی گری را ارایه کرد. این اقدام با تشویق و رای قاطع کشورهای حاضر در این اجلاس مواجه شد و پیشنهاد روحانی به صورت قطعنامه به تصویب مجمع رسید. بر همین اساس بود که تهران میزبان اولین کنفرانس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری را بر عهده گرفت. در این اجلاس که روز گذشته برگزار شد، حجت الاسلام حسن روحانی در جهت مبارزه فوری با تروریسم جاری در منطقه و جهان 10 پیشنهاد ارایه کرد.

روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع تغییر مطالبات 1+5، نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دراین رابطه با اشاره به حضور سیدعباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با 5+1 در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارداشت: آقای عراقچی مهمان این کمیسیون بود تا درباره مذاکرات هسته‌ای به پرسش‌های اعضا پاسخ دهد. وی در ابتدای جلسه، توافق ژنو را “با هدف زمینه سازی برای ادامه مذاکرات و نهایتا دسترسی به توافق جامع توصیف کرد.نقوی حسینی ادامه داد: عراقچی فاصله بین دو طرف را بسیار زیاد ارزیابی و تاکید کرد که طی مذاکرات بعد از توافق ژنو، مسیر طولانی طی شد و نقاط مشترک زیادی هم به دست آمد. اما هنوز فاصله زیاد است و خطوط قرمز طرفین همچنان حفظ شده، اگرچه طرف مقابل تغییراتی در مطالبات و خطوط قرمز خود را داده، ولی فاصله زیاد است.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان رعایت حق الناس در دستور کار وزارت اطلاعات، نوشت: حجت الاسلام سیدمحمود علوی در نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: وقتی در جامعه نشاط، شادی و احساس امنیت وجود داشته باشد، امید و پویایی نیز ایجاد می‌شود و چرخه اقتصاد، صنعت و علم نیز به تحرک واداشته می‌شود. علوی اضافه کرد: رعایت حق الناس برای نیروهای اطلاعاتی، قضایی و انتظامی ما بسیار مهم است و ما که بیشتر با مردم سر و کار داریم، باید رعایت حق الناس را در دستور کار خود قرار دهیم. این وزارتخانه وارد زندگی شخصی افراد نمی‌شود چون این را شرع مقدس حرام دانسته و ما نباید برای کسی اضطراب و ترس ایجاد کنیم. ما مامور نشده‌ایم که نیت خوانی کنیم، بلکه ما که با حق الناس سر و کار داریم باید دقت عمل بیشتری در رفتارمان داشته باشیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

هدف گذاری اصلاح طلبان برای 200 کرسی مجلس آینده، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. حسن رسولی عضو هیات مدیره بنیاد باران و امید ایرانیان و شهربانو امانی نماینده سابق مجلس در نشست حزب جوانان ایران اسلامی با موضوع اصلاح طلبان و انتخابات مجلس دهم سخنرانی کردند. شهربانو امانی در این نشست با اشاره به اینکه اصلاح طلبان قصد همکاری و حرکت مشترک با حامیان دولت در انتخابات آتی را دارند، گفت: تجربه نشان می‌دهد هرجا که مردم در انتخابات ریاست جمهوری به صورت گسترده شرکت کرده و رییس جمهوری را برگزیده‌اند، در انتخابات مجلس نیز به کمک دولت آمده‌اند و نمایندگان همراه و هم فکر با دولت را به مجلس فرستاده‌اند. در ادامه این نشست،حسن رسولی با اشاره به اهداف و راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: هدف گذاری اصلاح طلبان کسب 200 کرسی مجلس دهم است.

این روزنامه با انتخاب موضوع دشمنان به تندروها دل بسته‌اند، نوشت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای مرکز بازشناسی نهضت جنگل، قیام میرزاکوچک خان را یک موضوع مهم تاریخی، اسلامی و ملی خواند و گفت: اسناد ذی قیمتی از این قطعه تاریخی وجود دارد که باید جوانان، دانشجویان و مردم با آن آشنا شوند. آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه به تلاش‌های استعمار و استبداد به عنوان دو لبه قیچی در چپاول منابع ملت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: اگر چه این دو با امیدواری به حضور تندروها، برای دوام خویش امیدوارند، اما روزی که جوانان اسلامی مسلح به دانش و آگاهی شوند، هیچ دشمنی توان مقابله با آنان را نخواهد داشت.