به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۶۳۰۰۵

مبارزه با فساد توسط هر سه قوه انجام شود

گروه سیاسی: دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باید هر سه قوه با مفاسد اقتصادی مبارزه عملی داشته باشند زیرا به نفع هر سه آنهاست.
مبارزه با فساد توسط هر سه قوه انجام شود
امین مجیدی گفت: مقام معظم رهبری از زمان استقرار چندین دولت قبل بر مبارزه با مفاسد در کشور تاکید کرده بودند. مبارزه با مفاسد الزامی برای همه افرادی است که در ساختار سیاسی کشور فعالیت می‌کنند. وی با اشاره به ضرر وجود مفاسد اقتصادی در یک جامعه، تصریح کرد: ضررهایی که به یک کشور با وجود مفاسد اقتصادی‌اش وارد می‌شود بسیار زیاد است. این ضررها در حوزه اقتصاد، سیاست و ... اختلال ایجاد می‌کند. در دیدگاه مردم داخل کشور به جایگاه نظام لطمه وارد می‌کند و در خارج از مرزها نیز همان جایگاه تضعیف می‌شود. اگر برخورد قاطعی با مفاسد نشود اعتماد مردم سلب خواهد شد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد همچنین با تاکید بر ضرورت مبارزه هر سه قوه با مفاسد اقتصادی، گفت: مردم می‌بینند که در گفتار هر سه قوه می‌خواهند که با مفاسد اقتصادی مبارزه کنند اما در عمل چیزی نمی‌بینند. ساختار اقتصادی و اداری کشور باید اصلاح شود. همین ساختار اقتصادی ناقص راه برای فساد خیلی‌ها باز می‌گذارد. مجیدی ادامه داد: مسئولین کشور باید در اتاق‌های شیشه‌ای با یکدیگر گفت‌وگو کنند و فعالیت‌هایشان شفاف باشد. این اطلاعات شفاف از طریق رسانه‌ها باید به کل جامعه ارائه شود. برای مبازه با مفاسد اقتصادی خوب است که از خود مردم استفاده کرد. باید به مردم اعتماد کنیم و اجازه دهیم که خودشان هم در این مبارزه دخیل باشند در غیر این صورت حجم مبارزه کاهش پیدا می‌کند. وی در پایان گفت: وجود مفاسد اقتصادی، اعتماد مردم به نظام را کم می‌کند و ضررهای جبران‌ناپذیری وارد می‌کند، این به نفع هر سه قوه است که با فسادهای اقتصادی و اداری مبارزه کنند.
مرجع : ایسنا