به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۶۳۰۲۵

جوانان را به سمت توسعه پایدار سوق دهیم

گروه جامعه: مدیر کل دفتر ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: باید جوانان را به سمت توسعه پایدار سوق دهیم تا هزینه های ناشی از توسعه تک بعدی را در آینده نداشته باشیم.
جوانان را به سمت توسعه پایدار سوق دهیم
جعفر سطوتی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با اشاره به هویت جوانان و جایگاه آنان گفت: مشارکت جوانان باید مورد توجه قرار گیرد و بر روی هویت و جایگاه آنها کار اساسی شود، من فکر می کنم متولی امور جوانان استان باید در این بحث مدیریت راهبردی انجام دهد. وی افزود: استاندار کرمان عزم خود را برای توسعه اقتصادی استان کاملا جذب کرده که این اتفاق خیلی خوبی است و باید درکنار توسعه اقتصادی نیز به ابعاد توسعه انسانی و اجتماعی توجه داشته باشیم.

مدیر کل دفتر ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: باید جوانان را به سمت توسعه پایدار سوق دهیم تا هزینه های ناشی از توسعه تک بعدی را در آینده نداشته باشیم. سطوتی اظهار کرد: تا کنون 4 دستگاه برای ساماندهی بودجه مربوط به جوانان اقدامات لازم را انجام داده اند که در یکسری کارها موازی کاری بسیاری دیده می شود و باید در ساماندهی تکالیف دستگاه های اجرایی باید این موضوع شفاف سازی شود.

وی ادامه داد: با 12 دستگاه اجرایی کشور از جمله وزارت کشور جلساتی را برگزار کرده ایم که باید تمهیدات لازم را برای برگزاری مستمر جلسات ستادهای ساماندهی امور جوانان در خصوص استان ها انجام دهیم. مدیر کل دفتر ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در رابطه با ازدواج جوانان با بانک مرکزی تکالیفی را انجام دادیم که اعطای وام قرض الحسنه ازدواج جوانان در اولویت قرار گیرد. سطوتی گفت: دستگاه های استان باید با نمایندگان مجلس در رابطه با امور جوانان رایزنی کنند. وی افزود: در سیاست های کلی برنامه ششم توسعه، موضوع جوانان را به سرمایه اجتماعی مستقل مطرح کردیم و سیاست کلی، مشارکت جوانان، مسولیت پذیری،هویت جوانان، اشتغال، ازدواج، و سازمان های مردم نهاد و ...را مورد تاکید قرار داده‌ایم.
مرجع : ایسنا