به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۶۳۱۰۴

بدترین سال برای کودکان جهان؟

گروه جامعه: یونیسف اعلام کرد: 2014 سالی سخت و ویرانگر برای میلیون‌ها کودک در سراسر جهان بوده است.
صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: با توجه به گرفتار شدن 15 میلیون کودک در ناآرامی و خشونت‌های سوریه، فلسطین، عراق، سودان جنوبی، آفریقای مرکزی و اوکراین در سال 2014،‌ این سال بدترین و مخرب‌ترین سال‌ برای کودکان جهان بوده است. یونیسف همچنین اعلام کرد که در مجموع نیز حدود 230 میلیون کودک در سراسر جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که درگیر بحران‌های مختلف هستند. بر اساس این گزارش در این سال همچنین صدها کودک در مسیر رفتن به مدرسه دزدیده شده‌اند و ده‌ها هزار کودک نیز در جنگ‌ها به اجبار شرکت کرده‌اند. علاوه بر این، حملات به مدارس و بیمارستان‌ها نیز در بسیاری از مناطق افزایش یافته است. یونیسف اعلام می‌کند که با توجه به این آمار، جهان در سال 2014 برای کودکان بسیار ناامن بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی یونیسف (UNICEF)، گروه‌های حقوق بشری معتقدند کودکانی که به این صورت درگیر خشونت و جنگ می‌شوند در آینده تبدیل به افرادی عصبی و ترسو می‌شوند و بنابراین آزار کودکان خطری برای آینده بشریت است. به گزارش سازمان ملل تنها در غزه 54 هزار کودک به دنبال حملات صهیونیست‌ها در تابستان آواره شده‌اند و در این درگیری‌ها 538 کودک کشته و بیش از 3370 نفر زخمی شده‌اند. در سوریه نیز بیش از 7.3 میلیون کودک درگیر جنگ و 1.7 میلیون کودک آواره هستند. سازمان ملل همچنین اعلام کرده در 9 ماهه نخست سال، حداقل 35 مورد حمله نظامی به مدارس شده که به دنبال آن‌ 105 کودک کشته و حدود 300 نفر زخمی شده‌اند.

آمار این کودکان در عراق 2.7 میلیون نفر است که از این تعداد حداقل 700 کودک در سال 2014 کشته، زخمی و یا اعدام شده‌اند. همچنین با توجه به اقدامات گروهک تروریستی داعش و درگیری‌های داخلی در عراق کودکان تحت خشونت‌های شدیدی قرار گرفته‌اند. در اوکراین نیز درگیری‌ها موجب آوارگی حدود 128 هزار کودک در این کشور شده است. از اواسط آوریل تا آخر اکتبر حداقل 36 کودک در مناطق دونتسک و لوهانسک کشته و بیش از 100 کودک نیز زخمی شده‌اند. یونیسف از کشته و زخمی شدن کودکان در مدارس و حتی به بردگی گرفتن آنها توسط گروه‌های تروریستی خبر داده که در این فرآیند بسیاری از آنها یتیم شده و مورد آزار و اذیت‌های متعددی قرار می‌گیرند.
مرجع : ایسنا