به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۶۳۱۱۶
پايان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا؛

صعود بارسا و بايرن‌مونيخ با صدرنشيني

گروه ورزشي: شب آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23 و 15 دقیقه چهارشنبه شب با برگزاری 8 دیدار در گروه هاي مختلف به پایان رسید.
صعود بارسا و بايرن‌مونيخ با صدرنشيني
در گروه E شاگردان پپ گواردیولا با 15 امتیاز صعود خود را مسجل کرده بودند و در آخرین دیدار این گروه به مصاف زسکا مسکو رفتند و در دیگر بازی این گروه منچستر سیتی به مصاف رم رفت. نکته قابل توجه در مورد این گروه، 5 امتیازی بودن رم، من سیتی و زسکا تا قبل از مصاف آخر بود. مولر از روی نقطه پنالتی در دقیقه 18، گوتسه در دقیقه 84 و روده در دقیقه 90 برای مونیخی‌ها گلزنی کردند.
رم صفر- من سیتی 2
سمیر نصری در دقیقه 60، زابالتا در دقیقه 86 برای من سیتی موفق به گلزنی شد.
در این گروه بایرن مونیخ با18 امتیاز بعنوان تیم اول و سیتی با 8 امتیاز تیم دو گروه شد و راهی مرحله بعد شدند و رم به یورو لیگ راه یافت.

گروه F
در گروه F بارسلونا و پاری سن ژرمن با اختلاف نسبت به دو تیم دیگر گروه با فاصله یک امتیاز نسبت به هم صعود خود را مسجل کرده بودند و در آخرین بازی نماینده اسپانیا و فرانسه برای اعادی حیثیت و قدرت نمایی در مقابل هم صف آرایی کردند.آژاکس و آپوئل هم برای کسب سهمیه لیگ اروپا در مقابل هم برد می اندیشیدند.

بارسلونا 3- پاری سن ژرمن یک
برای بارسلونا مسی در دقیقه 19، نیمار در دقیقه 42 و سوارز در دقیقه77 و برای نماینده فرانسه ابراهیموویچ در دقیقه 15 گلزنی کردند. بارسلونا با مقداری تغییرات با نظر انریکه با این نفرات بازی را آغاز کرد:

آژاکس 4 - آپوئل صفر
در این گروه بارسلونا با توجه به برد در مقابل پاری سن ژرمن تیم اول گروه شد و پاریسی‌ها تیم دوم گروه شدند. آژاکس با غلبه بر آپوئل جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کرد.

گروه G
در گروه G چلسی که صعود خود را قطعی می دید در دیدار نمایشی به مصاف اسپورتینگ رفت و ماریبر در مقابل نماینده ژرمنها قرار گرفت. فابرگاس در دقیقه 8، شورله در دقیقه 16 و میکل در دقیقه 56 برای چلسی و سیلوا برای لیسبون موفق به گلزنی شد. مورینیو در این دیدار پیتر چک را جایگزین کورتوآ کرده بود.

ماریبر صفر - شالکه یک
مکس مه‌یر در دقیقه در دقیقه 62 برای نماینده ژرمن‌ها گلزنی کرد. در این گروه چلسی با 14 امتیاز به همراه شالکه راهی مرحله حذفی شدند و اسپورتینگ راهی لیگ اروپا شد.

گروه H
در گروه H پورتو با کسب نتایج مناسب بعنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کرده بود و دونتسک برای صعود می بایست در مقابل نماینده پرتغال بازی را با امتیاز ترک می کرد تا راه صعود را هموار کند.در دیگر مصاف این گروه بیلبائو و باته بوریسوف برای کسب سهمیه پا به میدان گذاشتند.
پورتو یک- شاختار دونتسک یک
اتلتیک بیلبائو 2 - باته‌بوریسوف صفر
در این گروه پورتو با 14 امتیاز و دونتسک با 9 امتیاز راهی مرحله بعد شدند و بیلبائو جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کرد.
نتايج كلي ديدارها:
آژاكس4 - 0آپوئل نيکوزيا
بارسلونا3 - 1پاريس‌سنت‌ژرمن
بايرن‎مونيخ3 - 0زسکامسکو
آاس رم0 - 2منچسترسيتي
چلسي3 - 1اسپورتينگ‎ليسبون
ماريبور0 - 1شالكه
بيلبائو2 - 0باته بوريسوف
پورتو1 - 1شاختار