به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۲۵
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۶۳۱۸۱
روایت معاون وزیر از به مدرسه نرفتن 880 کودک یک شهر

کودکانی که ثمره ازدواج موقت هستند و...!

گروه جامعه: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: اخیرا یک بررسی در یکی از شهرهای حاشیه تهران انجام شد که براساس آن دریافتیم از ۸۸۰ کودکی که در آن شهرستان به مدرسه نمی‌روند، ۲۰۰ نفر فاقد شناسنامه هستند و ثمره ازدواج موقت بودند.
عكس تزييني است
عكس تزييني است
به گزارش ایسنا، احمد میدری در پانل جمع‌بندی همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه با بیان اینکه رفاه اجتماعی را برتر از درآمد و سرانه ملی می‌دانیم، گفت: معتقدیم باید ایجاد نشاط و امید ملی به عنوان هدف دنبال شود. وی افزود: این نشاط و امید ملی برگرفته از مواردی چون سلامت اداری، حمایت اجتماعی، متوسط طول عمر، درآمد سرانه و... است. براساس بررسی‌های انجام شده درآمد ملی و متوسط طول عمر تاثیر کمتری در ایجاد نشاط دارند و سلامت اداری و حمایت‌های اجتماعی در ایجاد نشاط و امید موثرتر هستند.

وي با تاکید بر اینکه مسائل اجتماعی را پنهان نکرده و آنها را باید مورد بحث و بررسی قرار دهیم، اظهار کرد: این چارچوب مبنای کار ماست و وزارتخانه‌ای هستیم که مسائل را پنهان نمی‌کنیم چون قدرت تغییر و انتخاب را در خود دیده‌ایم. در گذشته قید و بندهایی مانع شکل‌گیری موسسات خیریه می‌شد که جلسات کارشناسی توسط سازمان بهزیستی در این خصوص برگزار و این مقررات را مورد تغییرو بازنگری قرار دادیم که به زودی اعلام می‌شود.

ميدري با بیان اینکه از 90 هزار میلیارد تومان بودجه رفاهی، 45 هزار میلیارد تومان در بخش رفاه و 40 هزار میلیارد تومان آن به پرداخت یارانه‌ها اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: تنها 4500 میلیارد تومان سهم سازمان بهزیستی و کمیته امداد است که نهادهای حمایتی کشور هستند بنابراین نمی‌توان امیدی به فقرزدایی داشت. او افزود: دولت از نقد اجتماعی استقبال می‌کند. اینکه ما به دولت گفتیم 156 هزار کودک ایرانی به مدرسه نمی‌روند و باید چاره‌ای برای ادامه تحصیل آنها اندیشید به این علت باور داشتیم که می‌توانیم وضعیت را تغییر دهیم. اخیرا یک بررسی در یکی از شهرهای حاشیه تهران انجام شد که براساس آن دریافتیم از 880 کودکی که در آن شهرستان به مدرسه نمی‌روند، 200 نفر فاقد شناسنامه هستند و ثمره ازدواج موقت بودند. هرچند بیان این واقعیات سخت و دشوار است ولی ما آن را بیان می‌کنیم و به دنبال چاره هستیم.

ميدري افزود: از مردم و همچنین بدنه دولت می‌خواهیم که بپذیرند فصل تازه‌ای آغاز شده و اکنون دیگر آن اختلاس‌های چند هزار میلیاردی که اعتمادها را خدشه‌دار کرده بود گذشته و شرایط تازه‌ای فراهم شده است. باید الگوی امید ملی که منجر به رفاه اجتماعی می‌شود را در برنامه ششم توسعه دنبال کنیم و آن را به سیاستگذاران انتقال دهیم. این تغییر در دولت و مردم می‌تواند امیدبخش باشد. معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برنامه ششم باید به سمتی برود که تکرار برنامه‌های قبلی نباشد. باید توجه کرد که ثروت از نفت به وجود نمی‌آید و باید با تغییر سبک اندیشیدن و الگوی زندگی وضعیت بهتری را رقم زد.