به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۶۳۲۶۱

شب اربعین حسینی در کربلا+تصاویر

گروه جامعه: در شب اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کربلای معلی سراسر عزا و ماتم بود. حرم مطهر حضرت امام حسین(ع)، بین الحرمین و حرم مطهر حضرت عباس(ع) شاهد حضور میلیون‌ها شیعه و محب اهل‌بیت(ع) است که با عزاداری و سوگواری عشق و محبت خود را به شهدای کربلا ابراز کردند.

سامی المسعودی، رئیس دیوان وقف شیعی عراق اعلام کرد: تا شامگاه جمعه بیش از 19 میلیون زائر از نقاط مختلف عراق و جهان وارد استان کربلا شده‌اند که در این میان نزدیک به دو میلیون آنها از کشورهای دیگر از جمله ایران، بحرین، لبنان، عربستان، مصر، ترکیه، کشورهای شرق آسیا و برخی دیگر از کشورهای مسلمان به کربلا مشرف شدند. آیت‌الله سیستانی، مرجعیت دینی عراق نیز با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین حسینی بر ضرورت استفاده حداکثری از این مراسم آیینی تاکید کرد.

طرح‌های امنیتی - نظامی گسترده‌ای در سراسر عراق به ویژه استان‌های همجوار کربلا به اجرا گذاشته شده است. حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق نیز شخصاً در اتاق عملیات مشترک وزارت دفاع در مقر این وزارتخانه حاضر شد و ضمن پیگیری روند عملیات علیه داعش، از تدابیر امنیتی اتخاذ شده برای تامین امنیت زوار اربعین حسینی اطمینان حاصل کرد.
مرجع : خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا