به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۶۳۳۳۳
آرمان در یک نگاه

روز گذشته نماز جمعه اهواز برگزار نشد

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز یکشنبه به بازتاب عنوان های ژنو یکباردیگر میزبان ایران و1+5 و تلاش کنیم کینه ها برداشته شود پرداخت.
روز گذشته نماز جمعه اهواز برگزار نشد
این روزنامه تیتر یک را به موضوع ژنو یکبار دیگر میزبان ایران و 1+5، اختصاص داد و نوشت: گردونه مذاکرات چرخید و چرخید تا بالاخره روی نام آشنای قدیمی ثابت ماند، یکبار دیگر ژنو باهمه خاطرات شیرین و تحولات ماندگارش، قرار است میزبان دور تازه مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 باشد. خبر را برای اولین بار سیدعباس عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران اعلام داشت و سپس طرف‌های غربی نیز بدان اذعان و تصریح داشتند. این بار هم قرار است پیش از آغاز مذاکرات رسمی میان ایران و 1+5 ، دو قطب اصلی ماجرا 2 روز مانده به مذاکرات اصلی پشت درهای بسته به مذاکره بنشینند و راهکارهای مدونی جسته و پیرامون مهم ترین مقولات اختلافی سخن بگویند.

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان تلاش کنیم کینه‌ها برداشته شود، پرداخت: سیدحسن خمینی یادگار امام خمینی (ره) روز پنجشنبه برای حضور در سومین سالگرد درگذشت آیت ا... محمد هاشمیان، امام جمعه فقید رفسنجان به این شهر سفر کرد و در بدو ورود با حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام والای شهیدان با قرائت فاتحه، یاد و خاطره آنها را گرامی داشت و سپس در کنار مزار امام جمعه فقید شهرستان حاضر شد.

وی با بیان اینکه سیدالشهدا (ع) پرچم مبارزه با فساد است، گفت: جامعه خفته را باید خون حسینی بیدار کند و گاهی برای انجام کارهای بزرگ باید هزینه بزرگ پرداخت. باید نسبت به حفظ میراث امام، خود را مسوول بدانیم. لطف و کرامتی که خداوند امروز به ما عطا کرده در واقع همان پیوندی است که امام راحل با دل های مردم دارد. سیدحسن خمینی تصریح کرد: رفع کدورت شخصی نیست و باید از بن در جامعه کدورت ها را ریشه کن کرد و باید تلاش کنیم کینه‌ها برداشته شود.

این روزنامه با انتخاب موضوع هجمه عجیب به شیخ مصلحت نظام، نوشت: طی چند سال اخیر هجمه به آیت ا... هاشمی از سوی منتقدین وی به امری روزمره تبدیل شده است اما پس از پیروزی نمایان گفتمان اعتدال و اثبات عدم کارایی چنین تاکتیک و ابزارهایی، منتقدان سعی کردند با کمی تلطیف و به شکلی غیرمستقیم تر و یا حداقل با آتشباری سبک ترهجمه‌ها را روانه کنند اما طی چند روز گذشته طی یک مصاحبه بی سابقه سخنانی علیه آیت ا... هاشمی و سوابق وی در انقلاب گفته شد. مردی که بی نام وی هیچ یک از برگ های شناسنامه انقلاب ورق نمی‌خورد و اکنون عکس آن چیزی عنوان می‌شود که خود در برافراشتنش سهم داشته و اکنون رییس مجمع تشخیص مصلحت آن است.

نمازجمعه اهواز برگزار نشد، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. نمازجمعه اهواز به دلیل حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز و سه امام جمعه موقت این شهر در کربلا برای شرکت در راهپیمایی عظیم و حماسی اربعین حسینی برگزار نشد. ایرنا نوشت؛ پس از آنکه از تریبون نمازجمعه اعلام شد این هفته نماز جمعه برگزار نخواهد نشد، نماز وحدت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام جلال جابریان اقامه شد.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع 22 هکتار از جنگل‌های گلستان خاکستر شد، نوشت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: بیش از 22 هکتار از اراضی جنگلی استان گلستان در آتش سوخت. روز گذشته ابوطالب قزلسفلو گفت: آتش سوزی در چند منطقه جنگلی شهرستان‌های کلاله و مینودشت همچنان ادامه دارد و نیروها در تلاش برای مهارآتش هستند. اوگفت: 2 نقطه از آتش سوزی در اراضی جنگلی شهرستان مینودشت مهار شده اما آتش در 2 منطقه پلنگ شهرستان مینودشت همچنان ادامه دارد.