به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۳ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۶۳۳۴۰

نارضایتی کره‌ای‌ها از نتایج جراحی‌های زیبایی

گروه جامعه: طبق آمار جدید حدود یک‌سوم از افرادی که در کره جنوبی تحت جراحی‌ زیبایی قرار می‌گیرند از نتیجه این جراحی‌ها راضی نیستند.
نارضایتی کره‌ای‌ها از نتایج جراحی‌های زیبایی
نتایج نظرسنجی از 1000 بیمار نشان داده که 32.3 درصد از آن‌ها از جراحی‌های زیبایی که روی آنها انجام گرفته راضی نیستند و 17 درصد آنها نیز از برجای ماندن حداقل یک عارضه جانبی ناشی از این جراحی‌ها شکایت دارند. بر این اساس عمده این شکایت‌ها مربوط به بروز زخم‌، عفونت و نامتناسب شدن ظاهر افراد بعد از عمل هستند. آمار شکایت از این جراحی‌ها در حال افزایش است و در سال گذشته میلادی (2013) نسبت به سال 2012، حدود 28.5 درصد افزایش یافته است. در سال جاری (2014) نیز این آمار از مرز 5000 مورد گذشته است. بسیاری از پزشکان کره‌ای دلیل این افزایش نارضایتی‌ها را انجام جراحی‌های تخصصی توسط افراد غیرمتخصص عنوان کرده‌اند.

به گزارش وال استریت ژورنال، در این نظرسنجی بیشتر مردم این کشور گفته‌اند که قادر به تشخیص پزشکان جراح متخصص از افراد غیرمتخصص نیستند. بخشی از این افراد با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که در کشور کره صورت می‌گیرد به جراحی‌های زیبایی روی می‌آورند. در یافته‌هایی که از این نظرسنجی به دست آمد، بیش از 70 درصد آنها دلیل عمل جراحی زیبایی خود را زیباتر شدن اعلام کردند در حالیکه 14.5 درصد دلیل آن را افزایش پذیرش اجتماعی به ویژه در محل کار عنوان کردند. 12 درصد نیز دلیل آن را تشویق اطرافیان دانستند. انواع جراحی‌ زیبایی که در کره جنوبی رایج هستند شامل جراحی پلک برای بزرگ شدن اندازه چشم که در شرق آسیا بسیار متقاضی دارد، بوتاکس و تزریق، جراحی بینی و تغییر ظاهر کلی صورت می‌شوند. افرادی که در این تحقیق بررسی شدند، طی سه سال گذشته نیز حداقل یک عمل جراحی زیبایی داشتند. بیش از 60 درصد آنها در دهه 20 سالگی بودند در حالیکه 10 درصد آن‌ها زیر 20 سال سن داشتند و سه نفر آنها نیز 14 ساله بودند.
مرجع : ایسنا