به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۴ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : ۶۳۴۲۲
ساخت گوشی Find 7 توسط شرکت چینی اوپو

گوشی هایی با بهترین صفحه نمایش/ تصاوير

گروه فناوری: مطالعات در مورداستفاده افراد از تلفن همراه نشان می‌دهد که هر فرد به‌صورت روزانه تقریباً یک ساعت را صرف نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی خود می‌کند که این زمان شامل بازی کردن، تماشای فیلم و عکس و ارسال متن و... می‌شود.
گوشی هایی با بهترین صفحه نمایش/ تصاوير
جای تعجب ندارد که سازندگان مطرح گوشی‌های همراه بر روی تولید صفحه نمایش‌های با کیفیت برای گوشی‌هایشان تاکید زیادی می‌کنند. صفحه نمایش‌های بالای 4 و 5 اینچ با رزولوشن 1080p و 1440p بر روی گوشی‌های هوشمند امروزی و پرچمدارهای شرکت‌های بزرگ کم کم به یک استاندارد تبدیل شده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی گوشی‌های هوشمندی بپردازیم که در سال 2014 به بهترین صفحات نمایش موبایل مجهز بوده‌اند. در انتخاب این گوشی‌ها فاکتورهای متعددی نظیر چگالی پیکسلی، روشنایی صفحه، کنتراست، زاویه دید، تناژ رنگ و... در نظر گرفته شده است.

Oppo Find 7
شاید تا به حال نام گوشی Find 7 به گوشتان نخورده باشد اما باید بدانید این گوشی که توسط شرکت چینی اوپو تولید و عرضه‌شده است مجهز به یکی از بهترین صفحه نمایش‌های ساخته شده برای ابزارهای همراه است. چگالی پیکسلی صفحه نمایش گوشی Find 7 در حدود 538 ppi است که عدد بسیار قابل توجهی است.

صفحه نمایش Find 7 یکی از اولین نمونه‌های موجود در دنیا بود که از پنل Quad HD با رزولوشن 1440p استفاده می‌کرد. تصاویر به نمایش درآمده در این گوشی بسیار شفاف بوده و رنگ‌ها بسیار زنده به نظر می‌رسند.



LG G3
برای کسانی که به دنبال یک گوشی با صفحه نمایشی بزرگ و با کیفیت بالا هستند، آخرین پرچمدار ال جی می‌تواند گزینه قابل توجهی باشد. ال جی جی 3 یک صفحه نمایش 5.5 اینچی دارد که تقریباً بخش اعظمی از صفحه رویی گوشی را در بر گرفته و همین امر باعث شده تا حاشیه اطراف آن نازک باشد و زیباتر به نظر برسد.

صفحه نمایش ال جی جی 3 رزولوشن 2560x1440 داشته و چگالی پیکسلی آن در حدود 466 PPI است. شاید بسیاری افراد برای خرید یک گوشی هوشمند مدرن ال جی را در اولویت‌های خود قرار ندهند اما جی 3 علاقه مندان به صفحه نمایش‌های بزرگ و درخشان را مأیوس نخواهد کرد.



سامسونگ گلکسی نوت 4
زمانی که اولین نسل گوشی‌های سامسونگ گلکسی نوت وارد بازار شد استفاده از صفحه‌های نمایش بزرگ و با کیفیت دیگر به یکی از فاکتورهای قابل توجه افراد برای خرید یک گوشی هوشمند تبدیل شد. شرکت سامسونگ نیز در این سری از گوشی‌های خود همچنان سنت را حفظ کرده و نسل چهارم نوت‌های خود را با یک صفحه نمایش بزرگ 5.7 اینچی (که به نظر بعضی افراد دیگر بیش از حد بزرگ است) و کیفیت Quad HD عرضه کرده است. البته این مسئله را هم نباید نادیده گرفت که همین صفحه نمایش بزرگ عملکرد قلم S-Pen مخصوص سامسونگ را راحت‌تر و دلپذیرتر می‌کند.



سونی اکسپریا Z3
داشتن یک صفحه نمایش 1440p لازمه اصلی وارد شدن در لیست بهترین گوشی‌های همراه با صفحه نمایش‌های فوق العاده نیست. صفحه نمایش 1080p سونی اکسپریا Z3 به نوبه خود شفاف و زنده و کم مصرف است. سونی ادعا کرده است که صفحه نمایش اکسپریا Z3 در مقایسه با کیفیت 2K بسیار بهتر است.

همین کم مصرف بودن صفحه نمایش فوق العاده این گوشی ضدآب باعث شده تا باتری اکسپریا Z3 2 روز دوام داشته باشد و با یک بار شارژ کامل نزدیک به 13 ساعت بدون توقف فیلم اچ دی پخش کند.



گوگل نکسوس 6
شرکت گوگل همه طرفداران خود را با اندازه صفحه نمایش جدیدترین پرچمدار خود (5.9 اینچ) غافلگیر کرد. از بحث اندازه صفحه نمایش این غول جدید اندرویدی که بگذریم به صفحه نمایش با کیفیت AMOLED آن می‌رسیم که چگال پیکسلی معادل 493 ppi دارد.

این صفحه نمایش درخشان با کیفیت بالا و کنتراست قابل قبول در کنار مشخصات سخت افزاری دیگر نظیر پردازنده اسنپدراگون 805 و آخرین ویرایش سیستم عامل اندروید گوگل نکسوس 6 را به یک گوشی هوشمند تمام عیار تبدیل کرده است.

مرجع : بازارخبر