کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پايان گروگان‌گيري+گروگان‌گير، ايراني است

24 آذر 1393 ساعت 18:04

گروه بين الملل: پلیس استرالیا اعلام کرده که گروگان گیر احتمالا یک پناهنده ایرانی است که نام خود را به هارون مونس تغییر داده است.



به گزارش بي بي سي، او به دست داشتن در قتل همسر سابقش متهم و با وثیقه آزاد بوده است. او به دلیل فرستادن نامه های توهین آمیز برای اعضای خانواده سربازان استرالیایی که در افغانستان کشته شده بودند، محکوم شده است. این پناهجو همچنین با حدود ۴۰ اتهام تعرض جنسی روبرو است. او قبلا لباس روحانیت به تن می‌کرده است! در وب سایتی که منسوب به اوست نوشته شده: "قبلا شيعه بودم، اما دیگر نیستم...."!! بر اساس سوابق او در پرونده های پلیس، نام او قبلا محمد حسن منطقی بوده است.

از سوي ديگر، ویدئویی منتشر شده که در آن جزئیات بیشتری از تقاضاهای گروگان‌گیر مشخص می‌شود. او در ازای گرفتن پرچم داعش، گفته یک گروگان را آزاد می‌کند و برای صحبت با نخست‌وزیر استرالیا هم پنج نفر را آزاد خواهد کرد. علاوه بر این او از رسانه‌ها خواسته که اعلام کنند این اقدام، حمله گروه موسوم به دولت اسلامی به سیدنی است. او برای اعلام تقاضاهایش از گروگان‌های خود خواسته با رسانه‌ها تماس بگیرند.

خبر تكميلي:

پليس استراليا، با حمله به محل گروگان گيري و پرتاب نارنجك، تعدادي از افراد گروگان گرفته شده را آزاد كرده كه تصاوير مستقيم مخابره شده از محل در شبكه هاي خبري نشان مي دهد، تعدادي از آنها با برانكارد در حال تخليه از كافه هستند. پليس گفته 4 نفر از گروگان‌ها مجروح شده‌اند. صداي تيراندازي از داخل كافه به گوش مي رسد. هنوز از سرنوشت فرد گروگان گير خبري مخابره نشده است.
متهم که ظاهرا ملیت دوگانه استرالیایی-ایرانی داشت و همه نوع جرم و اتهام علیه وی منتشر شده، پیش از این شیخی خودخوانده با نام اصلی "محمد حسن منطقی" بوده و گزارش‌های تأیید نشده حاکی از این است که مأموران پلیس با ورود به کافه محل گروگان‌گیری در سیدنی، او را با گلوله زده‌اند و او کشته شده است.
اين خبر تكميل مي شود.


کد مطلب: 63518

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/63518/پايان-گروگان-گيري-گروگان-گير-ايراني

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir