به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۶۳۵۴۰
مسوولین بدون در نظرگرفتن رابطه ها با مفاسد برخورد کنند؛

برخورد قاطع، عملی و بدون ملاحظه با مفاسد

گروه سیاسی: دبیرکل سازمان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد (سادا) گفت: بدون توجه به شخص رابطه و گذشته فرد باید با مفاسد اقتصادی برخورد شود.
برخورد قاطع، عملی و بدون ملاحظه با مفاسد
حامد دلفاردی گفت: مفسدان اقتصادی لطمه بسیار عمیقی بر سیستم اقتصادی کشور می‌زنند و این مسئله برای همگان روشن است . زمانی اقتصاد پیشرفت می‌کند که همه مسائل روشن باشد و افراد نیز در یک مدار مشخصی حرکت کنند. عدم وجود مدار شفاف برای حرکت مسوولین باعث ایجاد مفاسد اقتصادی می‌شود. وی ادامه داد: بارها مقام معظم رهبری در مبارزه ای عملی با مفاسد اقتصادی تاکید کردند. ما بارها گفته بودیم که با همایش ها مشکل مبارزه با فساد حل نمی شود . دیدیم که رهبری نیز بر صحبت صحه گذاشتند. مبارزه باید شکل اجرایی به خود بگیرد. در چارچوب حرف‌ها چیزی عوض نمی شود، بلکه درقالب عمل است که شاهد تغییر اوضاع خواهیم بود.

این فعال دانشجویی یادآور شد: رقم های نجومی که از فساد های اقتصادی و سیستم بانکی برای مردم آشکار می‌شود آن‌ها را نسبت به کل سیستم کشور بی اعتماد می‌کند. علت عدم توفیق مسئولین در مبارزه با فساد این است که یا برخوردهای سیاسی دارند یا می‌خواهند تصویه حساب کنند. وی با بیان این‌که مسئولین برای مبارزه با مفاسد گاهی بهانه می آورند گفت: این‌که می‌گویند برای مبارزه عملی موانعی پیش رویشان است بهانه تراشی است. قانون اساسی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مبارزه با مفاسد سیاسی – اقتصادی و ... بنا شد. پس از ما لحاظ قانونی و حمایت حاکمیت هیچ مشکلی نداریم . برخی از مسوولین نگران شرکای سیاسی خود هستند . باید بدون در نظر گرفتن اسم ، شهرت و رابطه ، بدون غوغا سالاری با کسب مستندات از قوه قضاییه و وزارت اطلاعات با مفاسد برخورد کنیم. در پایان دلفاردی تصریح کرد: اگر قرار باشد در چارچوب قانون حرکت کنیم آن چیزی که مد نظر است به دست می‌آید، باید عزم جدی باشد تا خلاء های فعلی از بین برود.
مرجع : ایسنا