به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۶۳۶۲۶
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

فساد ۱۲‌هزار میلیارد تومانی، حرفه‌ای بود

مقابله با فساد در کشور باید از بالا به پایین انجام شود
گروه اقتصادي: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فساد ۱۲ هزار میلیاردی در کشور گفت: در فساد ۱۲ هزار میلیاردی بسیار حرفه‌ای عمل شده و شاید مبلغ از این مقدار هم بیشتر باشد.
فساد ۱۲‌هزار میلیارد تومانی، حرفه‌ای بود
به گزارش تسنيم، ناصر سراج در دیدار با حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با اشاره به سفرهای مختلف خود به استان‌های کشور، اظهار کرد: نخستین برنامه سفر به هر استانی دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در آن استان و بهره‌گیری از رهنمودها و اطلاعات نماینده حضرت آقا برای پیشبرد هرچه بهتر امور است چرا که اعتقاد ما بر این است که مردم بیشتر مسائل خود را که با مسئولان مطرح نمی‌کنند با نمایندگان ولی فقیه در میان می‌گذارند.

وی با اشاره به اصل ۱۷۴ قانون اساسی گفت: با توجه به حق نظارت قوه قضائیه بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌‏های اداری، سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر رئیس این قوه تشکیل شده و به انجام وظایف مشغول است. رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر دستگاه‌های نظارتی و از جمله سازمان بازرسی ۵۰ درصد ظرفیت خود را به کار گرفته و طبق قانون عمل کنند وضعیت کشور بسیار بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به وجود فساد در برخی کشورهای غربی و در دستور کار قرار گرفتن مقابله با آن گفت: برخورد، پیشگیری و رسیدگی به امور مردم باید در دستور کار متولیان مقابله با فساد باشد. کشورهایی که به این امر عمل کرده‌اند هم‌اکنون رتبه‌های نخست جهان را در اختیار دارند. وی با انتقاد از برخی سیاه‌نمایی‌ها در کشور گفت: آنچه از فساد در کشور کشف شده توسط نظام کشف شده است. این فسادها‌ی روی داده ارتباطی به خود نظام ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فساد ۱۲ هزار میلیاردی در کشور افزود: در فساد ۱۲ هزار میلیاردی بسیار حرفه‌ای عمل شده و شاید مبلغ از این مقدار هم بیشتر باشد. وی با اشاره به سیاه‌نمایی‌ها از وضعیت فساد در کشور در برخی نشریات تصریح کرد: برخی از نشریاتی که اعتقادی به نظام نداشته و حتی ضدنظام هستند در این حوزه سیاه‌نمایی می‌کنند.

سراج با اشاره به ارتقای ۸ رتبه‌ای شاخص شفافیت اداری (TI) گفت: در شاخص شفافیت عملکرد اداری ایران هم‌اکنون هم‌ردیف روسیه است و رشد ۸ پله‌ای این شاخص در حالی اعلام شده که (TI) در ایران نماینده ندارد و اطلاعات توسط اپوزوسیون به این نهاد داده شده است. وی با اشاره به برگزاری مرتب جلسات ستاد مبارزه با فساد اقتصادی با حضور سران ۳ قوه گفت: مبارزه با دانه‌درشت‌ها باید در دستور کار باشد. همچنین مقابله با فساد در کشور باید از بالا به پایین انجام شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور به رویکرد این سازمان اشاره کرد و افزود: در سازمان بازرسی کل کشور به دنبال ارائه آمار نیستیم، کار پیشگیرانه باد در دستور کار باشد و به دنبال انجام امور پرونده‌های کیفی باشیم.