به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ساعت ۰۱:۵۷
کد مطلب : ۶۳۶۵۳

طالبان دو روستاي افغانستان را تصرف کرد

صدها نفر از افراد وابسته به گروه طالبان به روستاهای ولسوالی دنگام ولایت کنر حمله کرده‌اند
صدها نفر از افراد وابسته به گروه طالبان به روستاهای ولسوالی دنگام ولایت کنر حمله کرده‌اند
به گزارش بي بي سي، مقام‌های محلی در ولایت کنر در شرق افغانستان می‌گویند که نیروهای وابسته به گروه طالبان صبح امروز با در هم شکستن مقاومت ساکنان محل، وارد دو روستای این ولایت شدند و بیش از سی خانه را به آتش کشیدند. روز گذشته مقام‌های پلیس در ولایت کنر گفته بودند که صدها نفر از گروه طالبان به روستاهای ولسوالی دانگام این ولایت حمله کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها روستاییان این منطقه که خانه های شان از سوی طالبان محاصره شده بود، در مقابل افراد این گروه می جنگیدند.

مردم محل سه شبانه روز با نیروهای وابسته به گروه طالبان جنگیدند و دلیل شکست خطوط دفاعی مردم این دو روستا، کمبود مهمات و نرسیدن کمک از سوی نیروهای دولتی بوده است. این در حالی است که مقام‌های دولتی افغانستان امروز گفته بودند که نیروهای بیشتری به محل درگیری اعزام شده‌ و در حال پیشروی هستند. این مقامات همچنین از کشته شدن ۱۷ شورشی وابسته به گروه طالبان و زخمی شدن ۳۰ تن دیگر از آنها خبر داده‌اند.

نیروهای دولتی در حال حاضر به ولسوالی دنگام رسیده‌اند که حدود دو کیلومتر از روستاهای محل درگیری دورتر است. این روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارد و نیروهای دولتی برای رسیدن به این مناطق نیازمند به کارگیری نیروی هوایی هستند. نیروهای طالبان، زمین‌های اطراف این روستاها را مین‌گذاری کرده‌اند. کنر در شرق افغانستان از ولایات ناامن است و با پاکستان مرز مشترک دارد.