به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۶۳۶۷۸
شرق در یک نگاه

ساماندهی مسکن در کوتاه مدت ممکن نیست

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز چهارشنبه در صفحه نخست تیترهای دست های پشت پرده گروگانگیری سیدنی و ساماندهی بخش مسکن در کوتاه مدت ممکن نیست را بررسی کرد.
ساماندهی مسکن در کوتاه مدت ممکن نیست
این روزنامه تیتر یک را به موضوع دست‌های پشت پرده گروگانگیری سیدنی اختصاص داد و نوشت: سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی با تشبیه این ماجرا به یک نمایشنامه گفت: نمی‌خواهیم بگوییم که استرالیا پشت این کار بوده اما به نظر می‌رسد دست‌هایی پشت پرده است و کشورهای غربی قصد دارند تا با مرتبط کردن این موضوع با ایران کم کاری‌های خودشان در مقابله با تروریست را به حاشیه ببرند.

روزنامه شرق به عنوان ساماندهی بخش مسکن در کوتاه مدت ممکن نیست اشاره کرد. عباس آخوندی وزیرراه و شهرسازی گفت: نباید در کوتاه مدت منتظر تغییر باشیم. اساسا باید به سمت سیاست های بلند مدت رفت. یکی از بحث‌هایی که همواره بر آن تاکید دارم این است که تصور اینکه بخش مسکن در کوتاه مدت قابل تغییر و ساماندهی باشد تصور ناصحیحی است و وعده چنین تغییری به مردم نمی تواند پایه و اساس درستی داشته باشد.

این روزنامه در خبری نیمکت های خونین را برجسته کرد و نوشت: به وقت محلی ساعت 10 بود که پنج یا 6 مهاجم ملبس به یونیفرم پلیس پاکستان وارد مدرسه ای در پیشاور شدند و دانش آموزان و معلمان را گلوله باران کردند. عملیاتی که پس از حدود پنج ساعت با کشته شدن همه مهاجمان و بیش از 135 دانش آموز و کادر آموزشی به پایان رسید.

منظور رییس جمهور سپاه نبود تیتر دیگر روزنامه شرق است. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه همایش فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) درباره گمانه زنی رسانه های خارجی مبنی بر اینکه منظور رییس جمهوری در اظهارات اخیرشان در یکی از همایش ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است، گفت: ما هم در جریان این گمانه زنی ها قرار گرفته ایم، اما آنطور که در این خصوص از رییس جمهوری محترم سووال شده، گفته اند که منظور من سپاه نبوده و اظهارات مطرح شده معطوف به یک توصیه و تحلیل کلی بوده است.