به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۶۳۷۰۵
وزیر بهداشت:

شوخان می‌بیند نيازي به عمل نیست/عکس

گروه جامعه: وزیر بهداشت پس از عیادت از شوخان دختر کردستانی که بینایی خود را بر اثر حساسیت دارویی از دست داده بود، گفت: دیگر نیازی به عمل جراحی چشمان شوخان نیست. با این حال وکیل شوخان، عیادت وزیر بهداشت را نشانه مسئولیت‌پذیری دولت دانست.
دکتر هاشمي، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر به شهرستان دیواندره از «شوخان براخاصی» کودک 7 ساله اهل روستای «کلکان» بخش «کرفتو» شهرستان دیواندره نیز عیادت کرد. سیدحسن هاشمی گفت: حتی اگر مسئولیت وزارت نداشتم باز هم دوست داشتم عمل جراحی چشمان شوخان را انجام دهم. برای بازگرداندن بینایی به چشمان شوخان 4 بار عمل جراحی شامل پیوند و آب مروارید بر روی چشمان شوخان انجام شده است. وی افزود: شوخان الان می‌تواند ببیند، بازی کند و کتاب بخواند و دیگر نیازی به عمل جراحی نیست.



رفتار وزیر نمود تحقق حقوق شهروندی
با این حال حسین احمدی نیاز وکیل شوخان گفت: عیادت وزیر بهداشت از شوخان را نشانه مسئولیت‌پذیری دولت یازدهم در قبال شهروندان دانست و گفت: این رفتار یکی از نمودهای اصلی تحقق حقوق شهروندی، احساس همدردی، همراهی و همدلی با ملت است. وکیل شوخان یادآور شد: یکی از چشمان این دختر بچه کردستانی بینایی خود را به دست آورده است و به زودی روند درمان چشم دیگر شوخان نیز آغاز خواهد شد و امیدواریم بینایی هر دو چشم را به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید خود را در مقابل ملت مسئول بداند افزود: طی این مسیر طولانی و حضور دکتر حسن هاشمی در روستای دور افتاده دیوان‌دره بهترین نمونه از تحقق حقوق شهروندی و احساس مسئولیت‌ دولت نسبت به ملت است. امیدواریم سایر مسئولان و دولت‌مردان کشور نیز چنین رفتاری را در برابر مردم داشته باشند و این شکل رفتارها باعث احساس نزدیکی هر چه بیشتر دولت و ملت خواهد شد. گفتنی است؛ وزیر بهداشت اسفند ماه سال گذشته چشم‌های شوخان را که بینایی خود را به دلیل حساسیت دارویی ناشی از تزریق پنی‌سیلین از دست داده بود، معاینه کرد و در فروردین ماه سال جاری به همراه گروهی از اساتید چشم پزشکی طی چند عمل جراحی 4 ساعته و همزمان عمل پیوند قرنیه و سلول‌های بنیادی را بر روی چشمان شوخان براخاصی و مادر وی انجام داد.
مرجع : آنا