به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۶۳۸۷۲
پرويز پرستويي:

​جایی که شریفی‌نیا باشد من حضور ندارم

گروه فرهنگ و هنر: پرویز پرستویی با اشاره به صحبت‌های اخیر محمدرضا شریفی‌نیا در خصوص فیلم «مارمولک» با تکذیب آن اظهار کرد: خدا آن روز را نیاورد که بخواهم جایگزین شریفی‌نیا شوم.
​جایی که شریفی‌نیا باشد من حضور ندارم
این بازیگر گفت: اخیرا مصاحبه‌ای از محمدرضا شریفی‌نیا خواندم که مدعی شده بود خیلی از بازیگران را او به سینما معرفی کرده و نقش رضا مارمولک هم ابتدا به ایشان پیشنهاد شده است. صحبت‌هایی که لازم دیدم پاسخ دهم. وی ادامه داد: متأسفانه در بین اسامی که نام برده شد از خسرو شکیبایی اسم برده شده که تعصب زیادی روی او دارم و متاسفانه دستش از دنیا کوتاه است و این من را بسیار اذیت کرد. ایشان مدعی شده خسرو شکیبایی را برای «سالاد فصل» انتخاب کرده و جایزه‌ گرفته است. زمانی که شکیبایی در تئاتر و سینما بازیگر حرفه‌ای بود شریفی‌نیا هنوز بازیگر نشده بود و قبل از «سالاد فصل» هم شکیبایی در «هامون» جایزه گرفته بود.

پرستویی افزود: یا ویشکا آسایش که در سریال «امام علی (ع)» توسط دایی‌اش مازیار پرتو معرفی شد و ایشان مدعی معرفی این بازیگر شده‌ است، همچنین لیلا حاتمی. در واقع شریفی‌نیا مدعی است همه جماعت سینما را او معرفی کرده و همه نقش‌ها هم برای او نوشته می‌شود و هنگامی که وقت ندارد، به سراغ بازیگر دیگری می‌روند. واقعا باید به ایشان دست مریزاد گفت که آنقدر پرکار هستند و سرشان شلوغ است. وی با اشاره به صحبت‌های شریفی‌نیا مبنی بر اینکه نقش رضا مارمولک برای اولین بار به او پیشنهاد شده است، گفت: این موضوع مهمی نیست و ممکن است یک نقش به چند نفر پیشنهاد شود اما چیزی که آزارم می‌دهد خلاف واقع‌گویی است. کاملا مطمئنم منوچهر محمدی تهیه‌کننده «مارمولک» که فیلمنامه از طرح ایشان شکل گرفت پیشنهاد این نقش را به کسی نداده و از همان ابتدا که فکر این فیلم را مطرح کرد، نقش رضا مارمولک را به من پیشنهاد داد؛ زمانی که حتی نه نویسنده و نه کارگردان انتخاب شده بود. خوشبختانه در طول 46 سال بازیگری که هیچ ادعایی هم در کارم ندارم، جایگزین کسی نبوده‌ام.

پرستویی با بیان اینکه اگر این گفته‌ها از سوی شخص دیگری مطرح می‌شد، جواب نمی‌داده است، اظهار کرد: همیشه گفته‌ام جایی که شریفی‌نیا باشد حضور پیدا نمی‌کنم. حتی اگر بفهمم نقشی قبل از من به او پیشنهاد شده باشد، قطعا قبول نمی‌کنم، هدفی که سال‌ها دنبال کرده‌ام. وی افزود: برنامه «هفت» بارها من را برای حضور در استودیو دعوت کرده است و یکی از دلایل اصلی‌ که نپذیرفتم، نشستن ایشان بر روی آن صندلی است. متأسفانه آنقدر اعتماد به نفس دارد که هر چه به ذهنش می‌آید، می‌گوید.
مرجع : ایسنا