به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۵۶
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۶۳۹۹۶

پیش‌بینی‌های عجیب برای سال نو ميلادي

گروه بين‌الملل: سال 2015 چگونه خواهد بود؟ جدا از خرافه‌ها و پیش‌گویی‌های جادوگران، برخی از موسسات کارشناسی دورنمایی عجیب و گاه ترسناک را برای سال آینده میلادی ترسیم کرده‌اند.
پیش‌بینی‌های عجیب برای سال نو ميلادي
شرکت دانمارکی متخصص در سرمایه‌گذاری و تجارت آنلاین، Saxo Bank، هر ساله به انتشار لیستی از پیش‌بینی‌های شوکه‌آور برای سال آینده می‌پردازد که می‌تواند تعادل اقتصادی در سراسر جهان را بر هم زده و برخی تعاملات اقتصادی را نیز جابه‌جا کند. Saxo Bank علت اساسی انتشار چنین پیش‌بینی‌های را آماده ساختن سرمایه‌گذاران از اتفاقات غیرمنتظره در سراسر جهان اعلام کرده و اظهار کرده:سرمایه‌گذاران در سراسر جهان می‌توانند در صورت به حقیقت پیوستن این پیشگویی‌ها از آمادگی لازم برای مواجهه با مشکلات برخوردار باشند و با تأمل و قدرت پیش‌بینی بیشتری به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان بپردازند.

در گذشته بسیاری از این پیش‌بینی‌ها محقق گشته است. برای مثال Saxo Bank در پایان سال 2013 از کاهش قیمت نفت خبر داده و پیش‌بینی کرده بود که قیمت نفت به زیر 80 دلار برای هر بشکه خواهد رسید. آنچه در ادامه خواهید خواند لیستی از پیش‌بینی‌های این سایت برای سال آینده است.

1 - کشور انگلستان از اتحادیه اروپا خارج می‌شود
در انتخابات عمومی انگلستان که در تاریخ 7 می برگزار می‌شود حزب UKIP که برای خروج از اتحادیه اروپا تلاش می‌کند با کسب 25 درصد آراء سومین حزب بزرگ پارلمان شده و در مقابل لیبرال دموکرات‌ها قرار می‌گیرند. رهبر حزب نایجل فراژ موفق خواهد شد دولت را متقاعد کند تا برای خروج کشور از اتحادیه اروپا در سال 2017 رفراندومی عمومی برگزار شود. تحقق این پیش‌بینی توازن عمده اقتصادی و مالی اروپا را بر هم زده و به ضعف مالی اروپا منجر خواهد شد.

2 - قیمت کاکائو به‌شدت افزایش خواهد یافت
افزایش درخواست این میوه محبوب در سرتاسر دنیا و بخصوص در چین به افزایش چشمگیر قیمت آن منجر می‌شود. اپیدمی بیماری ابولا در برخی کشورهای تولیدکننده، شرایط سخت تولید و سرمایه‌گذاری ناکافی، تولید کم میوه کاکائو و در نتیجه افزایش قیمت آن تا 5000 دلار برای هر تن را در برخواهد داشت. آخرین باری که قیمت کاکائو افزایش یافت، سال 2011 و در زمان جنگ‌های داخلی در ساحل‌عاج بود، قیمت کاکائو در آن سال تا 3775 دلار در هر تن افزایش یافت.

3 - فوران دوباره آتش‌فشان در ایسلند
شقاق بارداربونگا در ایسلند با فعالیت دوباره‌اش ابری از گوگرد را در سراسر اروپا پراکنده می‌کند. این شقاق آتش‌فشانی از ده هزار سال پیش عامل مهم فعالیت‌های آتش‌فشان‌های ایسلند بوده است، از اواخر ماه اوت فعالیتش را شروع کرده و تا یک کیلومتر مکعب از اطرافش را طعمه گدازه‌های آتش خواهد کرد. این فوران آتش‌فشانی به محصولات کشاورزی اروپا خسارت‌های جبران‌ناپذیری را وارد می‌کند.

4 - روسیه با بحران اقتصادی مواجه می‌شود
سقوط 25 درصدی قیمت نفت، جنگ با اوکراین و سقوط ارزش پول می‌تواند روسیه را با بحران اقتصادی مواجه کند. Saxo Bank هشدار داده که شرکت‌های روسی مجبور به بازپرداخت 134 میلیارد دلار بدهی تا پایان سال 2015 هستند با این حال اعمال تحریم‌ها به کشور روسیه و کسری بودجه احتمالی، شرکت‌های روسی را از بازپرداخت بدهی‌های خود ناتوان خواهد ساخت و این ناتوانی شرکت‌های روسی در بازار مالی جهانی، موقعیت کشور روسیه را بیش‌ازپیش تضعیف می‌کند.

5 - سایت تجارت الکترونیک موردحمله سایبری قرار می‌گیرد
در سال 2014 قدرتمندترین بانک جهان جی پی مورگان موردحمله هکرها قرار گرفت و این در حالی بود که این بانک تا مدت‌ها از این سرقت اطلاعاتی بی‌خبر بود! سایت تجارت الکترونیک قربانی بعدی هکرهای اطلاعاتی در سال 2015 خواهد بود. سرقت اطلاعات از این سایت تعادل بازار سرمایه‌گذاران را برهم زده و به افت سهام سرمایه‌گذاران خواهد انجامید.

6 - ارزش پول چین 20 درصد کاهی می‌یابد
چین با تمام قوا به دنبال کاهش فشار تورم گسترده‌ای است که اعتبار کشور را نشانه گرفته است. با این حال احتمال تورم، به کاهش 20 درصدی یوان می‌انجامد. این کاهش ارز می‌تواند آبشاری از امکانات را برای دیگر کشورهای منطقه فراهم آورد.
مرجع : بازارخبر