به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۶۳۹۹۸
یوگا Pro 3 با امکان چرخش360 درجه‌ای صفحه نمایش

بهترین کامپیوترهای شخصی 2014 /تصاویر

گروه فناوری: سال 2014، سال پرفرازونشیبی برای بازار کامپیوترهای شخصی بود به طوری که هم در حوزه کامپیوترهای رومیزی و هم در حوزه کامپیوترهای قابل حمل (لپ تاپ ها) شاهد عرضه محصولات و نوآوری‌های جدید بوده‌ایم.
بهترین کامپیوترهای شخصی 2014 /تصاویر
در مورد اتفاقات جدید بازار کامپیوترها در سال 2014 می‌توان به نسخه جدید سیستم عامل OSX اپل، اولین محصولات با پردازنده M اینتل و نسل بهبود یافته‌ای از کروم بوک‌ها اشاره کرد. با تمام این تغییرات و تحولات نمی‌توان بک محصول خاص را به عنوان بهترین در بازار سال 2014 معرفی کرد. در ادامه مطلب قصد داریم به بهترین کامپیوترهای شخصی عرضه شده در سال 2014 بپردازیم. از لنوو یوگا 3 نازک گرفته تا سری جدید آی مک‌های اپل با صفحه نمایش 5k جز برترین‌های بازار در سال گذشته بوده‌اند. اما همانطور که اشاره شد در سالی که گذشت، شاهد محصولی که بتوان آن را از همه جهت برتر از بقیه دانست نبودیم. به همین دلیل اگر قصد خرید یک کامپیوتر شخصی جدید از بین محصولات جدید شرکت‌ها را دارید باید به طور کامل نیازهای خود را طبقه بندی کرده و با برسی کامل مدل‌های جدید اقدام به خرید کنید.

لنوو یوگا Pro 3
یکی از بهترین کامپیوترهای قبل حمل سال 2014 را می‌توان همین یوگا Pro 3 در نظر گرفت. یوگا Pro 3 با صفحه‌نمایشی که به صورت 360 درجه چرخش دارد و بسیار سبک و نازک است توانست در سال گذشته توجهات بسیاری را به خود جلب کند. با وجود طراحی زیبا و کاربردی، پردازنده‌های جدید نسل M اینتل که در این لپ تاپ‌ها به کار رفته عملکرد چندان قابل قبولی نداشته و عمر باتری کم یوگا Pro 3 نیز یکی دیگر نقاط ضعف این لپ تاپ هیبریدی محسوب می‌شود. با تمام این موارد یوگا Pro 3 همچنان یکی از گزینه‌های خوب 2014 در نظر گرفته می‌شود.



Alienware آلفا
بعد از حدود یک سال وعده و تبلیغات از سوی شرکت Alienware که بیشتر در حوزه تولید لپ تاپ‌هایی با قابلیت‌های خاص اجرای بازی فعالیت می‌کند، کامپیوتر رومیزی این شرکت به عنوان Alienware آلفا که ظاهری شبیه یک کنسول بازی دارد وارد بازار شد. البته Alienware آلفا سیستم عامل معروف استیم را به همراه خود ندارد. اما تجربه خوبی را در اختیار کاربرانی که به اجرای بازی‌های کامپیوتری بر روی تلویزیون علاقه دارند قرار می‌دهد. با این وجود مشخصات سخت افزاریان همچنان جا برای بهتر شدن دارد. شکل ظاهری آن نیز می تاوند تغییرات زیادی داشته باشد.



آی مک اپل با صفحه نمایش رتینا 5K (27 اینچی)
کسانی که به دنبال خرید یک مدل جدید از آی مک ویا مک بوک پرو از شرکت اپل در سال که گذشت باشند نا امید خواهند شد. زیرا نسخه جدید و قابل توجهی از کامپیوترهای شخصی این شرکت در سال 2014 وارد بازار نشد. اما یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌هایی که در کامپیوترهای رومیزی آی مک شاهد آن بودیم، عرضه نسخه 27 اینچی آن با صفحه نمایش رتینا 5k (5120x28809) بود. کیفیت این صفحه نمایش‌ها بر روی آی مک فوق العاده و بی‌نظیر است و می‌تواند به یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی که با ویدئوهای با کیفیت کار می‌کنند تبدیل شد. البته با تمام این تفاسیر نباید از قیمت بسیار بالای آن نیز گذشت که دسترسی به آن را برای همه ممکن نمی‌سازد.



توشیبا کروم بوک 2
پیش از این تصور می‌شد که 2013، سال کروم بوک‌ها بوده است. اما حال به نظر می‌رسد که 2014 سال پربارتری برای این لپ تاپ‌های سبک و ارزان قیمت مبتنی بر سیستم عامل آنلاین کروم بوده است. توشیبا کروم بوک 2 یکی از مدل‌های محبوب کروم بوک در سال 2014 بوده که توانست بین علاقه مندان به این لپ تاپ‌ها محبوبیت زیادی پیدا کند. صفحه نمایش اچ دی 11 اینچی توشیبا کروم بوک 2 یکی از مزیت‌های این همراه ارزان قیمت است.



مایکروسافت سرفیس پرو 3
نسل اول و دوم سرفیس پروهای مایکروسافت نتوانستند آنطور که باید و شاید نظر منتقدان را به خود جلب کنند. اما مایکروسافت توانست در نسل جدید لپ تاپ / تبلت هیبریدی خود تغییرات قابل توجهی نظیر کیفیت بالاتر صفحه نمایش به همراه رزولوشن بهتر، طراحی نازک‌تر و استند قابل تنظیم ایجاد کند و بتواند علاوه بر فروش مناسب جزء بهترین هیبریدی‌های سال 2014 با سیستم عامل ویندوز لقب بگیرد.

مرجع : بازارخبر