به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۶۴۲۴۶
آرمان در یک نگاه

فساد مالی 70 میلیارد تومانی یک بانک

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز چهارشنبه عنوان های پیروزی بزرگ و فساد مالی 70 میلیارد تومانی یک بانک را انعکاس داد.
فساد مالی 70 میلیارد تومانی یک بانک
این روزنامه تیتر یک را به موضوع پیروزی بزرگ، اختصاص داد و نوشت: یک مقام آگاه در مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری اعلام کرد: پس از 35 سال پیگیری و مبارزه حقوقی، بالاخره دادگاه استیناف در شهر لی یژ بلژیک در دعوای مربوط به اشیاء عتیقه خوروین نزدیک سارجبلان به نفع دولت ایران رای داد. ایرنا نوشت؛ این مقام آگاه درمورد این رای گفت: این پیروزی حقوقی نتیجه تدبیر کارشناسی و تلاش‌ها و پیگیری مسوولین سازمان میراث فرهنگی و نیز کارشناسان حقوقی و اساتید حقوق بین الملل در مرکز امور حقوقی بین المللی و شعبه پاریس است. به موجب این رای، یک مجموعه نفیس و گرانبها از میراث فرهنگی ایران که در سال‌های گذشته و قبل از انقلاب، به طور غیرقانونی از کشور خارج شده بود، بار دیگر به مام میهن بازمی‌گردد و در سازمان میراث فرهنگی نگهداری خواهد شد.

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان فساد مالی 70 میلیارد تومانی یک بانک ، پرداخت: وزیر دادگستری از سوءاستفاده 70 میلیارد تومانی یکی از بانک‌ها خبر داد و گفت: این فساد مالی به تازگی کشف شده است. حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه سفر به مازندران اظهار کرد: دولت و قوه قضاییه برای بررسی و پیگیری پرونده‌های فساد اقتصادی هماهنگ کار می کنند. وی با اشاره به اینکه دولت مصمم است تا بسترهای فساد را ناامن کند، افزود: پرونده‌های متعددی در بحث مبارزه با فساد اقتصادی در جریان است و شناسایی‌های خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

این روزنامه با انتخاب موضوع مرگ 3 معلول در پاکدشت، نوشت: روز گذشته مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درمورد مسمومیت 30 نفر از معلولان آسایشگاهی در پاکدشت گفت: این اتفاق روز یکشنبه ساعت 20:10 رخ داد. با اورژانس پاکدشت تماس گرفته شد و خبر دادند که یکسری از معلولین آسایشگاه دچار مشکلات گوارشی اعم از تهوع، استفراغ و اسهال شده‌اند. تعداد آنها 30 نفر بوده که متاسفانه سه نفر از آنها قبل از رسیدن اورژانس فوت می‌کنند. خالدی درباره علت این مسمومیت گفت: نمونه غذاها و موادی که این افراد مصرف کرده‌اند توسط تیم بهداشتی جمع آوری و به آزمایشگاه فرستاده شده است و اگر جواب آزمایش‌ها آماده شود دقیقا می‌توانیم بگوییم که مسمومیت به چه علت بوده است.

ائتلاف سرمای 92-گرمای 86، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. هوای سرد این روزها بی شباهت به هوای گرم مرداد سال 86 نیست! گرما و سرما در این روزها با هم ائتلاف نانوشته دارند و می‌خواهند تا برگ‌های تاریخ یک بار دیگر پس از بیش از 5 سال تکرار شود. یک کرسی خالی است، کرسی با اهمیتی به نام ریاست مجلس خبرگان. اکنون ریاست بر مجلسی که نسبتی با سیاسی کاری و منافع سیاسی ندارد، ابزاری برای برخی ناآگاهان شده تا آن را به ابزاری برای جبران شکست از اعتدال تعریف کنند اما اعضای این مجلس بسیار هوشیارتر از آن هستند که بر اساس بازی‌های سیاسی تصمیمی اتخاذ کنند.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع خوش قولی گازی زنگنه به رییس جمهور، نوشت: اولین وعده بزرگ گازی وزیر نفت به رییس جمهور محقق شد تا با افزایش 100 میلیون مترمکعبی فرآورش روزانه گاز در پارس جنوبی، ایران به محدوده خط قرمز قطری ها در این میدان مشترک نزدیک شود. افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید روزانه گاز طبیعی از پارس جنوبی مهم ترین برنامه شرکت ملی نفت ایران در سال جاری است و با گذشت حدود 9 ماه از سال ظرفیت فرآورش گازهای ترش از میدان مشترک با قطری‌ها نزدیک به 100 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافت. بیژن زنگنه وزیر نفت فروردین ماه سال جاری با ارایه برنامه ای به حسن روحانی، رییس جمهوری از افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز از پارس جنوبی، تاکید کرده بود.